Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Miloslav Ponkrác, 14. července 2009,16:00:31

Titulek: Jedno Google chybí
Google má teoreticky všechno, ale jednu obrovskou překážku.

Google neumí a celou dobu se učí ignorovat jakoukoli zpětnou vazbu od lidí, uživatelů. Pro globální službu, kterou udělá jednou a má plně pod palcem se to dá ještě jakž takž skousnout – jako je vyhledávač, nebo mail.

Ale sami dobře víte, jak Google tvrdě ignoruje jakékoli problémy, které lidem způsobí. Kolik webových stránek bylo vyřazeno z vyhledávače a není síla, aby se dozvěděli proč. A řadu x dalších věcí.

Google žije v izolaci, nemá absolutně povědomí o tom co se děje. Má svůj vnitřní svět. Nereaguje. To znamená, že jakákoli snaha z Google znamená, že většina energie (práce, peněz, …) půjde vniveč, protože to budou ztráty a zbytečné pokusy na základě chybného odhadu reality.

Však také jako důsledek chybného odhadu mají obrovský problém monetizovat skoro vše co udělají.

Bez zpětné vazby neuspějí – a Google je antizpětnovazební. Uživatel nebude dlouho tolerovat, že na něj Google v jeho OS dlabe. Sice dlabání na uživatele a zákazníky je v poslední době v kursu, ale v míře, kterou dělá Google je to o několik řádů výše, než na to, aby s OS uspěl.

Stejně tak, jako jsem kdysi odhadnul neúspěch OS/2 (protože sama IBM ho chtěla uškrtit od první chvíle co vyšel, navíc byl příšerně předražený a hw přenáročný), tak Google nikdy žádný úspěšný OS neudělá a ChromeOS pouštím naprosto z hlavy.

Dokud neproběhne změna v Google ohledně zlepšení vnímání zpětné vazby, je absolutně nemožné, aby se Google nějaký OS podařilo rozšířit. I kdyby to dotáhli do dokonalosti, bude to podle „interních měřítek dokonalosti v Google“, která nemusí být zcela v souladu s realitou.

Slepý, hluchý Google = dnešní Google = neudělá žádný úspěšný OS.
Reagovat >

Vložil: sql, 15. července 2009,11:45:13

Titulek: RE: Jedno Google chybí
Slepý, hluchý Google ... LOL, tak to mi připomíná jednoho známeho českého blogera.
Reagovat >

Vložil: David Grudl, 15. července 2009,12:38:54

Titulek: RE: Jedno Google chybí
Ze zaprklosti z toho, že Google někomu vyřadil web z indexu, odvodit, že společnost je antizpětnovazební a následně dokazovat, že proto nemůže její příští produkt uspět, je vtipné ;)
Reagovat >

Vložil: Miloslav Ponkrác, 15. července 2009,14:04:10

Titulek: RE: Jedno Google chybí
Mě nikdy Google z indexu nevyřadil.

Ale vidím, co Google seje za rady a roznáší za materiály. Je tam krásně vidět, jak je dost mimo realitu a mezi řádky se dá číst hodně.

Například Google běžně v poslední době radí věci, co by měli webmasteři udělat (například používat dynamická URL a nepřevádět to zbytečně na statická URL a řadu dalších rad různého druhu). Má to jenom jeden háček, když to uděláte, sám Google vás penalizuje horším pořadím ve vyhledávači.

David Grudl si bohužel vtipně myslí, že člověk si tvoří svůj názor jediným nářkem kohosi na Google, ale ve skutečnosti je to pozorováním chování Google v mnoha akcích a mnoha věcích. Bez nějakého zaujetí pro a proti Google. Nemám nic, čím by mě Google naštval.

Ale Google je hluchý a slepý a nepřijímá téměř žádné informace zvenčí, které by ho nějak ovlivňovaly, nebo modifikovaly jeho činnost. Úspěch Google je dán dobrým nápadem a vyhodnocováním vnitřních údajů, ale spojitost s reálných světem je taková, že jsou obehnáni betonovým valem hluchoty a slepoty, odstíněni.
Reagovat >

Vložil: David Grudl, 15. července 2009,17:48:25

Titulek: RE: Jedno Google chybí
Google NEradí, že webmasteři nemají dynamická URL převádět na statická, ale radí, kdy to nedělat. Onen konkrétní článek byl možná nešťastně nepsaný, ale je fakticky zcela správný. Dodržování těchto rad nemůže nikomu ublížit a bezpochyby ani neublížilo.



Reagovat >

Vložil: Miloslav Ponkrác, 15. července 2009,18:49:29

Titulek: RE: Jedno Google chybí
Až na to, že ho samotný Google ve vyhledávači bude penalizovat. Ale já bych toto téma rozebírání detailů ukončil.

Google je hluchý a slepý z hlediska zpětné vazby z vnějšku, z reálného světa – to je to podstatné co jsem chtěl sdělit. U vyhledávače s dobrým startem to tolik nevadí. U OS to vadí maličko (asi tak o několik řádů) více.
Reagovat >

Vložil: John, 14. července 2009,15:26:23

Titulek: GDocs
Tem Google Docs moc nerozumim, sam jsem je zkousel, napoprve jsem je nejak nevzal, ale cca pred pul rokem, rokem, jsem se k nim vratil a od te doby OpenOffice ani MS Office nepouzivam a jedu pres GDocs. Mam vice pocitacu, operacnich systemu a tenhle koncept mi maximalne vyhovuje. Mit dokumenty online vsude kam prijdu. A vyhoda nejvetsi, online spoluprace na tabulkach a dokumentech je skvela, sledovani historie, sdileni, dokonalost. Nemam duvod se vracet k jakekoli podobe Office. Jasne, pri psani neceho velkeho, strukturovaneho GDocs moc nepomohou, ale na to nepouzivam ani Office ;-) protoze Word na vice stranek a strukturovany je hole zaufalstvi, na to preferuji online systemy ve stylu wiki se vsemi obrovskymi vyhodami. Po zmene ovladani u MSO 2008 ci 9 nebo jak se to jmenuje jsem MS Office zavrhl v praci uplne. Takze asi zalezi na cloveku a na pouzivani, mozna je to i o zvyku, pracovat trochu jinak, v tomto pripade se to ale myslim hodne vyplati (cenove i vyhodami ktere to prinasi).

Ke Google OS, myslim ze se prosadi a to rychle. Sam mam s netbooky problem, nekoupil jsem si zadny, protoze Windowsy nepouzivam a nechci. Linux tam byl v distribucich co mi neprisly uplne nepouzitelne, nechci platit v cene MS Widle a v CR nikdo nenabizel netbook bez OS, takze jsem nakonec chtel MacOS, coz omezilo vyber HW :-) nakonec vyhral Lenovo S10 ale cekam no lepsi procesor a vyssi vydrz, chci aby to vydrzelo treba 10 hodin normlani internetove prace, verim ze me nektery z vyrobcu letos uspokoji, kdyz Apple na tuto oblast kasle :-(
Reagovat >

Vložil: Rdm, 14. července 2009,18:39:52

Titulek: RE: GDocs
S GDocs to nebude jen o zvyku. Jsou firmy (a je jich opravdu hodně), kde kdyby zjistili, že ukládáte jakýkoliv firemní dokument na úložiště u třetí strany, tak letí ze dveří ani nemrknete :)

Co se týče Chrome OS, tak s Googlem "v zádech" to může být nejrozšířenější Linuxová distribuce na desktopech, ale když se podíváme na Chrome prohlížeč, tak si nemyslím, že se MS musí bát "porážky"...
Reagovat >

Vložil: jav, 14. července 2009,21:02:54

Titulek: RE: GDocs
Zkuste mrknout na novinky v Office 2010 - online ukladani a pristup k dokumntu - suprise suprise - kdesi v oblaku cloud computing. U online aplikaci je myslim klicova rychlost prohlizece, u Google Docs mam subjektivne pocit, ze je proti IE jakekoli verze o dost rychlejsi, coz je pro me jako uzivatele rozhodujici.
Reagovat >

Vložil: vransen, 14. července 2009,13:42:45

Titulek: Jak dlouho bude ještě možné prodávat OS?
Na jednu stranu jsou vyhlídky pana Hlavenky založeny na reálných faktech, na druhou stranu je potřeba si položit otázku - Jak dlouho bude ještě možné vyvýjet a prodávat OS, Office a další produkty?

Situace je totiž taková, že asi od roku 2001 (Windows XP, Office XP) není možné v tomto segmentu nabídnout žádnou podstatnou inovaci. Proč by tedy měl spotřebitel ve tříletých cyklech pravidelně platit za lehké (většinou jen vizuální)obměny téhož? V tomto směru má OpenSource určitě co nabídnout, protože stačí vyvynout (v podstatě okopírovat) jen dobře zmapovaný stav roku 2001.
Reagovat >

Vložil: martink, 14. července 2009,15:43:44

Titulek: RE: Jak dlouho bude ještě možné prodávat OS?
Ale kdepak - prostoru pro zlepšení je tolik až je mi z toho špatně když vidím že s tím nikdo nic nedělá.

1. ovládání - v podstatě až poslední 2 - 3 roky se dostává do používání pořádné dotykové ovládání (iPhone) a zde je prostor pro zlepšování obrovský - dotykové monitory, dotyková dálkové ovladače pro domácí kino (media center je fajn, ale ovládat ho DO je porod)

2. analýza řeči/hlasu a písma - zatím pořád hezké rozkoukávání ale nic co by se dalo použít masově - spolu s dotekovým ovládáním neuvěřitelně mocný způsob jak ovládat techniku.

ano - nemluvím o wordu a excelu. Ale Chrome OS nebude OS pro firmy ale OS pro masy - tam to teď má smysl společně sloučit s vyhledáváním (příjem z reklamy), medii (YouTube, Picasa) apod.. prostě něco co dokáže protáhnout tohle vše v použitelně intuitivní formě na jakoukoli obrazovku v domácnosti. Na ten "word" a "excel" dojde časem..

Ostatně - dejte do ruky průměrné ženě telefon s windows mobile (ženy geekové prominou) a iPhone - garantuji že 80% žen po vás telefon s windows mobile do měsíce hodí (ty co s ním nepráskly už na ulici .. ;)) Prostě je to o ovladatelnosti, intuitivním ovládání a jednoduchosti.

A tohle všem OS na desktopu prostě schází - a tady může Google rychle prorazit - pokud ale nebude kopírovat koncept z roku 2001 (nebo 2009). iPhone všem ukázal že to jde a teď tenhle model implementovat i jinam než na mobilní telefon.

P.S. nemám iPhone, měl jsem ho v ruce všeho všudy pár minut, mám telefon s WM a na desktopu Win ;)

Reagovat >

Vložil: mf, 14. července 2009,12:29:57

Titulek: Mr. Hlavenka
přidávám se k pochvale za kvalitní úvahy a postřehy v článku.

Na druhou stranu bych rád podotknul, že analýzy technologického a IT business světa Vám jdou pane Hlavenko výrazně lépe než politika - a toto není poznámka k tomu abyste je zlepšil, ale spíše opak :)

Reagovat >

Vložil: emilk, 14. července 2009,11:21:50

Titulek: zas tak dlouha trat ne
netbooky tahnou prodeje, desktop stagnuje; navic android ma na netbooky vyjit uz brzo ne? takze jen vymenit spodek pod hardware abstraction layerem a jedem. aspon tak si to laicky predstavuju.
Reagovat >

Vložil: Rudidlo, 14. července 2009,10:33:08

Titulek: Cena jednoho obědu
>> To, že Windows nejsou zadarmo, je irelevantní (s tím souhlasím), OEM cena odpovídá jednomu obědu...

No já nevím, ale běžně neobědvám za cca 3000 nebo kolik dnes stojí OEM licence Vista Business. Možná záleží ve které zemi na kterém kontinentu a v které restauraci ten oběd jíte.
Reagovat >

Vložil: nightfish, 14. července 2009,12:58:58

Titulek: RE: Cena jednoho obědu
pokud se bavíme o ceně Windows pro netbooky z doby nedávno minulé - http://www.cdr.cz/a/26862
tam se uvádí 300 až 600 Kč, což už celkem odpovídá (pokud si nedáte meníčko u číňanů)
Reagovat >

Vložil: Jiho, 14. července 2009,12:44:06

Titulek: RE: Cena jednoho obědu
;-) Přesný postřeh. Ale když Víťa Kožený svého času platil za večeři 100.000 Kč, jsou vlastně všechny počítače pro malou firmu za cenu jednoho jídla :-)
Ale vážně: cena Windows je naopak velice významná část ceny. Typicky u levných notebooků co teď vládnou trhu, kde to bývá jako 8.000 Kč bez OS, 10.000 Kč s Vista Home, tedy pětina ceny a to soukromník při nákupu zvažuje. Na druhou stranu tam MS toleruje nelegální software a business sféře je cena celkem jedno.
Reagovat >

Vložil: thr, 14. července 2009,12:07:34

Titulek: RE: Cena jednoho obědu
Trochu se pletete - pokud kupujete značkový počítač, tak se často cena OEM OS ani nikde zvlášť neuvádí a pokud je vůbec dostupný bez OS (často není), tak je pak rozdíl ceny 1000 korun či dokonce méně. A když jsem svého času kupoval jedno z prvních ASUS EEE, tak dokonce v momentu nákupu vyšla verze s XP Home na naprosto stejnou cenu jako linuxová verze (přitom CD s Linuxem bylo k Win verzi taky).
Jistě - lze argumentovat tím, že to je právě ten "špatný" vliv MS, jenže to je googlu prd platné - z hlediska oslovení masy laických uživatelů prostě musí brát jako fakt, že cena OS má na rozhodování vliv velmi blízký nule...
Reagovat >

Vložil: Rudidlo, 14. července 2009,12:23:39

Titulek: RE: Cena jednoho obědu
Pokud se cena neuvádí, tak ji nemáme s čím porovnávat. Já jsem vycházel z údajů, které jsou k tomuto artiklu běžně dostupné.
Reagovat >

Vložil: Martiner, 14. července 2009,11:00:38

Titulek: RE: Cena jednoho obědu
A možná záleží, kdo ten oběd platí: jestli soukromý investor (jako autor článku) nebo socky (jako my).
BTW mají soukromí investoři speciální 3.000,- Kč stravenky? :-D
Reagovat >

Vložil: Vilda, 14. července 2009,11:23:01

Titulek: RE: Cena jednoho obědu
vynikající analýza, jako obvykle.

"windows za cenu oběda" beru zhruba jako bonmot Václava Klause: v jádru hluboká pravda, ale je třeba to lehce "přefouknout", aby si toho lidi všimli :-)
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn