Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: David L., 20. března 2009,9:27:08

Titulek: Neuvěřitelné
S tímhle článkem nelze nic než jen nesouhlasit. Čiší z něj naprostý amatérismus a nenávist vůči Microsoftu. Při Práci na PC dopuručuji taky někdy přemýšlet, ne jen chtít, aby vše udělal systém za vás, a vy pak jen klikal, přinejlepším na dvě velká tlačítka, protože víc jich už zvládat nebudete, ani nechtete.

Nechci tvrdit, že Windows je bezchybný a geniální, ani vás nechci urážet, ale to bylo přesně to, co jste udělal svým článkem. Po přečtení si připadám, že celá společnost degraduje - ve srovnání s vaší připomínkou k Phelps kauze v US je to trochu paradox, protože by vám možná naprostá korektnost, jednoduchost, či nemožnost volby a řešení problémů jen prospělo, jak čtu.
Reagovat >

Vložil: Honza B., 20. března 2009,9:47:10

Titulek: RE: Neuvěřitelné
Troufám si tvrdit, že 99 % lidí u počítače "nepřemýšlí" - tzn. zadají něco jako "nejde spustit word" a skutečně nehrabou se v nastavení, nehledají nápovědu na (anglických) fórech apod. A koneckonců, proč taky? Od toho by přece nápověda měla být...
Reagovat >

Vložil: Pavel, 20. března 2009,9:57:04

Titulek: RE: Neuvěřitelné
Příspěvek je poněkud zmatený a já vřele souhlasím s původním článkem. Jen připomínám, že "troubleshooting" je zábavný i jiných branžích než jen v IT. Např. u různých laboratorních mašinek se prakticky smrskne do dvou bodů:
1) vyzkoušejte stolní lampou, zda je v zásuvce napětí
2) zavolejte firemní servis
Reagovat >

Vložil: Hynek "rADOn" Fabian, 20. března 2009,10:02:52

Titulek: Uvěřitelné
Právě naopak, je to naprosto přesné. Uživatelská přívětivost wydlí s každou další verzí upadá, a netýká se to zdaleka jen helpu. Automatické akualizace jsou děs a hrůza, systém oprávnění je zmatek nad zmatek, start menu je hromada bordelu, kontextová nápověda schází na úbytě...
Reagovat >

Vložil: Kse, 23. března 2009,3:46:52

Titulek: RE: Neuvěřitelné
No zrovna o Hlavenkovi by som nehovoril ze nevie uvazovat pri pocitaci :D To len tak... Fakt, ze vacsina ludi ma pocitac na surfovanie a pisanie a nechce pri nom uvazovat, a je im jedno ake tam maju okna - to snad musi byt jasne kazdemu, aj najviac IT-zaslepenemu cloveku.
Reagovat >

Vložil: mjk, 20. března 2009,10:38:41

Titulek: zamyšlení
Tento článek se asi nebude líbit panu Hulánovi.
Reagovat >

Vložil: catt, 20. března 2009,11:09:16

Titulek: RE: zamyšlení
naopak :)
Reagovat >

Vložil: Ibanus, 21. března 2009,8:26:07

Titulek: RE: zamyšlení
Tak, Tak
Reagovat >

Vložil: 2x4b, 20. března 2009,11:48:28

Titulek: Naprost krach sebereflexe
Delší dobu můžeme pozorovat totální krach sebereflexe tvůrců programů. Betatesteři buďto neexistují, nebo jsou neschopní připomínkovat tak, aby se program blížil potřebám uživatele. Chybí většinou někdo, kdo by vývoj programu, potažmo uživatelského prostředí, někam smysluplně posunul. To, že na naprosto jasné nedostatky funkcí programů, výrobce softwaru nereaguje (Microsoft je v tomto špička), je ještě smutnější...
Reagovat >

Vložil: Miloslav Ponkrác, 20. března 2009,18:56:59

Titulek: Naopak
Ale to je zcela jinak. Firma Microsoft nabírá ty najnadšenější zástupce Microsoftu, kteří se chovají podle hesla co MS dělá dobře dělá a je jedno co to je. Je pak jasné, že takoví nekritičtí lidé jsou totálně bezcenní v jakékoli zpětné vazbě, či v jakémkoli výzkumu pro uživatelské rozhraní. Takže klidně si Microsoft může do výzkumu uživatelské rozhraní nacpat třeba trilión dolarů, ale pokud chybí uvnitř Microsoftu kritičnost k Microsoftu, jsou to peníze vyhozené oknem.
Reagovat >

Vložil: Odie, 20. března 2009,12:25:04

Titulek: Uvěřitelné
Jde vidět že v segmentu OS chybí konkurenci jako sůl. A tak se vylepšuje jen to co masa vidí na první pohled tedy průhledné okénka apod. Myslím že co se týče User Friendly je to podobné jako v mobilní oblasti roky to nešlo, windows mobile (symbian na tom nebyl o nic lepe) naprosto strohý systém nutnost používání stylus UserFriendly na bodu mrazu a ejhle Apple nabídnul v Iphone úplně jiný přístup jednoduchý a přehledný no a koukněte se na mobily z OS nyní. HTC muselo udělat nadstavbu,aby byl systém alespoň trochu pro lidi (myslím samozřejmě obyčejné lidi, žádné IT Geeky). Rad bych upozornil ze mi tu nejsme pro systém, ale systém pracuje pro nás a čím efektivněji tím lépe. I kdyby tam byli dvě tlačítka, které potřebuji jeden pro Internet a druhý pro vypnutí .)
Reagovat >

Vložil: Pavel Jaroš, 20. března 2009,12:48:28

Titulek: S článkem nelze než souhlasit...
V Microsoftu zřejmě jednoznačně vítězí názor, že uživatel potřebuje stále více a více nových funkcí a jejich použitelnost je mu ukradená. Uživatel by se pak nejspíš měl radovat už z pouhého faktu, že přibylo nové tlačítko A, dialog B a chekbox C a mohl si říct: "Zase jsme je o krok předběhli!". Ale bude to stačit...? ;-)
Reagovat >

Vložil: Miloslav Ponkrác, 20. března 2009,18:59:56

Titulek: Takhle to vypadá,
když Microsoft řídí reklamní agent. Jen se vypráví, že vše je nejlepší, a když lidé něco odmítnou, tak se rozhodne jim to narvat násilím i proti jejich vůli, což je přesně náplní reklamního oddělení. Takže tu Vistu Vám narveme, i kdybyste jí nechtěli. Atd..

Tedy v Microsoftu je to přesně opačně, žádné naslouchání uživatelům, či zlepšování uživatelského rozhraní nehrozí. Princip reklamy, tedy toho, čemu Steve Ballmer rozumí je totiž přesně opačný.
Reagovat >

Vložil: mirek, 21. března 2009,10:45:41

Titulek: 100 % zásah :-)
Tato věta se mi z celého článku líbí nejvíce, a já s ní 100% souhlasím
/citace/ :
Windows už dávno nejsou ústředním kamenem jejich počítačů, hlavní dění je dávno jinde, a rychlý Internet je tisíckrát důležitější než to, jestli jsou okénka průhledné nebo ne.

O "nápovědě" /jakékoliv/ je slušnější snad ani nepsát .....je to bída....

Přeji pěkný den.
Reagovat >

Vložil: Tomas, 21. března 2009,10:56:15

Titulek: Nic nového
Také jsem otestoval nové Windows 7. Všude se píše, že je tento operační systém rychlejší než Vista a celkově lepší. Myslím si, že všechno je jen výborná marketingová bublina Microsoftu, kterému se povedl opravdu husarský kousek. Asi si řekli "Lidi jsou moc chytří a Vistu prokoukli - musíme přijít s něčím novým." Pouze trochu u(o)pravili Visty, které jsou po SP2 prakticky stejně rychlé jako Win7, přemalovali je na modro a světe div se - ono jim to tentokrát vyšlo. A ještě všichni píší, jak si ty nové určitě hned koupí. Tleskám Microsoftu za takový trik se "šťastnou" sedmičkou. Nevím, jestli jsou lidé opravdu tak hloupí, nebo Microsoft tak chytrý - vždyť od Windows XP nenastala žádná převratná změna.

Je vůbec potřeba? Co vlastně po systému ještě chceme?

Vidím tu zřejmou paralelu se sportovními počítačovými hrami. Každý rok nová verze, změny kosmetické. Ale je mi jasné, že nějak vydělávat musí.
Reagovat >

Vložil: Miloslav Ponkrác, 21. března 2009,21:40:43

Titulek: A kde tu změnu hledat?
Ona je zase otázka, kde tu změnu vlastně hledat?

Windows má v zásadě vše, co běžný člověk i firma potřebuje, to samé Office. Na druhé straně se od Microsoftu čekají další a další inovace.

Zásadní změny, které by ve Windows byly skutečně potřeba, po těch se nevolá: Udělat méně hw náročná Windows, aby se daly používat na netbookách. Dát jim konečně dobrou podporu pro flash disky, aby ve flash diskách nemusel být velmi složitý řadič, který jen finguje malou použitelnost Windows i Linuxu pro případ flash disků. Vyhodit všechny ty super user hyper vymoženosti stylu nová nápověda, které jenom překážejí. Seškrtat většinu ribbonů u aplikací, nebo alespoň umožnit návrat ke klasickému ovládání.
Reagovat >

Vložil: catt, 22. března 2009,0:00:57

Titulek: RE: A kde tu změnu hledat?
Jeden systém, který je většinou v nové verzi na stejném HW rychlejší, by tu byl. Jde o to, že vždy je něco za něco. Vyšší pořizovací náklady, nižší provozní.

Ve flashdisku MUSÍ bý složitý řadič - ten zajišťuje, aby se data zapisovala stejně často do všech míst, protože současné flash paměti mají omezený počet cyklů zápisu. Pokud odejde řadič, data jsou v háji. Přesunout řadič do OS je opravdu špatný nápad :)

Každopádně chybí zásadní změna systému, která by přinesla něco zcela nového a užitečnějšího. Počítače jsou stále rychlejší a je třeba toho využít a ne stále oprašovat staré principy. Zatím žádný z výrobců na to prostě nemá, všichni jsou zacyklepní v překreslování ikon.
Reagovat >

Vložil: IvoBe, 23. března 2009,18:09:47

Titulek: Schválně, kdo před týdnem napsal toto:
"Přešel jsem z Windows na Apple a udělal jsem tak svoje nejlepší rozhodnutí z oblasti IT"

Řešení: www.ilblog.cz
Reagovat >

Vložil: Tomáš Baránek, 25. března 2009,12:53:42

Titulek: Přešel jsem na Apple
Jirko, já si myslím, že už ve slovu "nápověda" je ukryto počáteční zlo. "Nápověda" totiž napovídá, ale neradí, ani nepomáhá. Nechci už mlátit do stolu a řvát "ku**ááá", když mi vytuhne systém, protože jsem si dovolil pustit Photoshop příliš brzy po spuštění Notepadu.

Přešel jsem nedávno na Apple, a to "s celou rodinou", přičemž jsme všichni zase šťastní.
Reagovat >

Vložil: David Svoboda, 25. března 2009,20:57:18

Titulek: Lol
Moc krásně napsaný, dobře jsem se při čtení pobavil :-)
Původně jsem chtěl sem napsat něco jako parafrázi na snižující se - nebo raději měnící se - relevanci ostatních 'tradičních' komponent, jako třeba CPU ...ale to bych asi střílel do vlastních řad ;-). Ale třeba s Win 7 prodáme víc i7 :-)))) Takže si dovolím dodat, že řešení existuje.....a jmenuje se Mac OS-X.

A jsem btw rád, že to Tomášovi taky tak funguje...

PS: příspěvek napsán na 'kapesní' verzi Mac OS-X....aby to bylo stylovější
Reagovat >

Vložil: Ivan , 30. března 2009,7:04:18

Titulek: Obyčejný uživatel
Prošel jsem od roku 92 všechny OS. Visty jsou pro běžné uživatele zbytečně komplikované, nepřehledné a hlavně chtějí po uživatelích radikální změnu myšlení. Zatím se docela povedly XP. Kdybych se měl rozhodovat znovu, vrátím se k XP.Pokud bude v současném stylu ovládání OS Vista nebo 7 pokračovat, přejdu určitě při nákupu nového PC na jiný OS.
Reagovat >

Vložil: crtec, 31. března 2009,16:38:20

Titulek: OS X
Přeji dobrý den,
také patřím mezi uživatele OS X, na který jsem poměrně nedávno přešel. Na Windows jsem strávil a pravděpodobně strávím dlouhá léta - pracuji mj. jako technik IT.
Důvodem pro přechod byla zastaralost XP (i když použitelnost je stále velmi dobrá), překombinovanost a náročnost Vist a jejich bugfixu s názvem 7 a pády linuxu po aktualizacích (ano problém jsem řešil, ale konečné řešení bylo nespolehlivé a složité).
Microsoft zaspává dobu, nenabízí nic nového, jen kombinuje a kombinuje a plácá se tak od ničeho k ničemu. Nevidím žádný vývoj v jeho OS (viz. zejména Windows Mobile). Na druhou stranu kancelářský balík Office 07 s radostí používám a shledávám jej jako velice povedený. Nehodlám tedy generalizovat a říkat že Microsoft je/není ...... (doplňte).
Každopádně systém Applu mne velmi příjemně překvapil - vzhled je svěží, práce efektivní. Už zase počítač používám rád. Neřeším viry a spyware a pro všechny potřebné programy mám alternativy. Jsem spokojen, ale nikomu tohle řešení nevnucuji.
Spíš doufám, že se Microsoft ve vývoji OS konečně někam posune - konkurence je rozhodně potřeba.
Reagovat >

Vložil: Standa, 21. dubna 2009,10:54:44

Titulek: Ubohé?
No popravdě asi se tu snaříte o kritiku, ale podle me se jedná o naprosté shození a vypadáto že jse Win 7 ani neměl nainstalované. Kritika by měla obsahvoat dvě složky kaldné hodnocení a záporné hodnoce :) Vidím tu jen záporné. A přitom "troubleshoting" je ve Windows 7 na 98% funkční a zatím jsem neměl problémy. Po instalaci se stáhly všechny nejnovější ovladače od mého hardwaru. Při chybě ve spouštění Adobe Readeru sem nechal odeslat informace o chybě. Během asi 1 hodiny mě přišel přesný návod krok po kroku přesně co mám udělat. To samé i u další apliakce, tkeré se moc nechtělo. A všechno jsem vyřešil :) Action center je opravdu velice dobrý krok vpřed.
další jsou práce s okny možnsot automatického roztažení okna na půl obrazovky je velice šikovnávěc aby to člověk nemusel dělat jak magor ručně. Přepracované nhledy a lišta je také velice dobrý krok vpřed. I když se jedná o vylepšené Visty, je to na nich vidět.
Poslední vylepšením je jádro. služby totiž jsou odděleny od jádra, což ve Vistach ani v XP není. Služby jsou součástí jádra. Proto je start Win7 rychlejší a je možné oškubat systém od služeb až na pár důležitých skoro od všech.
Používám Win 7 Beta sestavení 7000 a za 1,5 měsícežádný problém až na ty 2 programy.
Reagovat >

Vložil: richard , 23. dubna 2009,18:21:49

Titulek: Visty
nekupujte se je stojí za h.....
Reagovat >

Vložil: ustecak, 11. června 2009,23:17:21

Titulek: Prvotní hřích Microsoftu
Do chvíle, kdy budou některé aplikace vyžadovat pro svůj chod administrátorská práva, nebudu Windows považovat za neúchylný systém.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy