Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Jiho, 29. září 2010,10:52:28

Titulek: Bárta
A to jste ještě zapomněl na to, jak si zaměstnaný manager z Prahy vyléčí komplex nedostudovaného studenta tak, že si na dálku pořídí JUDr. na "Akadémii policajného zboru v Bratislavě" :-)
Ale k tomu vážnějšímu: máte pravdu, že ve firmě s miliardovým obratem už se daňově optimalizuje hůře. Z podobného ranku: podstatou businessu Bárty bylo snižování nákladů, což u bezp. agentury jsou de facto personální náklady. Podle dostupných svědectví pak šel masivně tou cestou, že vyplácel pěšákům minimální mzdu a zbytek, zhruba podobné částky, na černo na ruku. Jasně, v malé firmě žádný problém, pan řezník má plnou šrajtofli a tak může dávat peníze na ruku, pak se to nějak zúčtuje. Ale u akciovky s miliardovým obratem to znamená točit načerno stamilióny. Přičemž přes zisk pana majitele ten černý fond očividně nevznikal. Jak tedy vznikal? Tohle by pro pana Bártu mohly být nepříjemné otázky, když už ho tak rozhořčuje krachující státní pokladna. On totiž na tom jejím "krachování" právě bohatl.

Dále nevím zda jste zaznamenal v Reflexu dosud jediné svědectví o tom, jak "tvrdý podnikatel" Bárta získával kšefty, hlídání nějakého OC. Nejprve nabídka co neměla na konkurenci, pak tomu řediteli nabídl úplatek a po odmítnutí odhodil masku začal vykládat, že zná divné lidi (jako šéf bez.agent. určitě zná), které by panu řediteli mohli udělat ošklivé věci. Vážně je pak divné, když policie hlásí nález rozstřílených aut a lidí a komentuje to, že pravděpodobně šlo o "vyřizování účtů mezi podnikateli"?
Reagovat >

Vložil: Tom, 29. září 2010,12:29:58

Titulek: RE: Bárta
Ctu vase prispevky s pobavenim jiz delsi dobu. Vetsinou mate zajimavou argumentacni linii, ale nikdy vam nedela problem prejit velmi rychle k demagogii a ke spekulacim. Tedy vas posledni prispevek jsou jen a pouze ciste spekulace. Ale ono se ani neni moc divit, kdyz se profilujete velmi silne levicove. Kdyz uz nic jineho, jste velmi zabavnou figurkou tohoto blogu :)
Reagovat >

Vložil: Jiho, 29. září 2010,13:48:54

Titulek: RE: Bárta
To jsem rád, že vás občas pobavím!
A ano, jak v textu pana H. tak mém komentáři jde o spekulace. Pan H. se diví, kde vzal Bárta majetek, kterým se chlubí, když oficiálně jeho firmy nevykazovaly žádný zvláštní zisk. A já se divím, jak mohl v takovém případě provozovat praxi vyplácení mezd na černo. Oboje myslím divné je a nevidím důvod, proč si o tom nezaspekulovat. A nějaký novinář by se ho na to mohl zeptat, místo těch podlézavých PR rozhovorů co s ním vychází. Pravda, s čestnou výjimkou Reflexu, ale to nebyl rozhovor.
Reagovat >

Vložil: bobr, 29. září 2010,12:41:29

Titulek: K tomu Žižkovi a Napoleonovi
Jasně, oba způsobili víc škody než užitku, ale oba uměli "think outside the box". Navíc Napoleon k tomu přidal úžasnou schopnost manévrovat i v průběhu samotného boje, schopnost se okamžitě rozhodnout v časovém i psychyckém presu, skvělé organizační schopnosti... To je to, co se podnikatelům asi líbí. A taky, kolik si toho zapřažený podnikatel může pamatovat z dějepisu ze základní školy ;-) Je to lepší, než kdyby na dotaz, kdo Vás inspiruje, odpovídali: Babička...
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 29. září 2010,12:59:05

Titulek: Reakce
- titul, slovenská policajtská škola: nenapadá mě, co bych měl vytknout policejní škole jako průpravě na šéfa bezpečnostní agentury. Kdyby studoval Akademii múzických umění, divil bych se víc. No a jaký titul se tam absolventům dával, takový má. Jeho hodnota je, stejně jako u všech titulů z té doby, mizerná, takže co má být.
- zcela jistě podnikání v tomto oboru zrovna není doménou jemných intelektuálů, ostraze (tj. práce: obcházet v noci s vlčákem nějaké betonové krabice) taky nejde elita národa. "Dostupná svědectví" o tom, že by Bárta masivně vyplácel na ruku, jsem žádná nenašel, takže asi tak dostupná zase nejsou (link by pomohl). Navíc, pokud chcete na černo vyplácet, musíte na černo dostávat, a to nevím, jak by mu Tesca a Hypernovy dávaly na černo peníze.

- ohledně Napoleona: tyto vlastnosti lze jistě přičíst i jiným "velikánům", třeba Hitlerovi i Stalinovi. To byli také budovatelé státu, kteří mysleli out of the box - bezpochyby. Zlikvidovat elitu vlastní armády týden před invazí nepřítele jistě vyžaduje velmi nešablonovité manažerské myšlení.
První jmenovaný například dokázal ekonomicky silně pozvednout a industrializovat Německo, ovšem za vzor by jej dnes mohl označit jenom šílenec, protože má na triku také "jiné skutky". Obdivování takovýchto lidí samozřejmě vyvolává otázku, zda by dotyčný (obdivovatel) při svém bohulibém budování státu například nezatočil se svými ideovými odpůrci tak, jako jmenovaní pánové. V tom je ten problém.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 29. září 2010,13:42:44

Titulek: RE: Reakce
Tak to je divné, o těch penězích na černo je fakt svědectví mraky, zvláštní, že jste žádné nečetl když jste chystal tak obsáhlý text o podnikání Bárty. Popravdě bohatě stačí promluvit s nějakých člověkem co někdy hlídače dělal. Ale to hlavní jste trefil: kde ty černé fondy bral, když ho těžko platilo Tesco na černo a přes svůj zisk peníze nevyváděl? To je ta záhada.

"nenapadá mě, co bych měl vytknout policejní škole jako průpravě na šéfa bezpečnostní agentury". Bártova průprava na podnikání v BA bylo, že studoval a nedostudoval MEDICÍNU. JUDr. si měl pořídit až coby šéf BA, z nějakého záhadného důvodu ne na právech ve městě kde žil, ale 400 km daleko v jiné řeči :-)

Ten Hitler a Stalin už je ale nefér, o nich Bárta nikdy nemluvil. Co já četl, odvolává se opakovaně k Napoleonovi a Karlu IV. Byť u toho podotýká, že taky nebyl dokonalý, neb organizoval pogromy na Židy a vůbec neokoučoval své nástupnictví (Václav, Zikmund, Žižka etc.)
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 29. září 2010,15:10:09

Titulek: RE: Reakce
Ano, to je fakt divné, svědectví je mraky, ale nejste schopen nebo ochoten dát ani jeden odkaz. To je fakt divné.

Nenamáhejte se s odpovědí, pokud to nebudou odkazy, na vzkazy typu "promluvte si s nějakým člověkem co někdy kdy dělal nějakého hlídače" nemám ani moc čas ani náladu.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 29. září 2010,21:13:22

Titulek: RE: Reakce
Tak to je ten správný přístup co se politikům líbí. Dokud nebudeme mít v ruce rozsudek v právní moci nebo ověřenou kopii z jeho bankovního účtu, budeme se tvářit, že je vše OK, jinak jde přece jen o nepodložené spekulace. Já si myslím, že klást podobné otázky vůči politikům je naopak nutné.
A pod svým jménem o praxi ABL promluvil třeba pan Stružka, ostatní mluví anonymně, to máte pravdu (http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/138712/zamestnanec-bartovy-abl-davali-nam-penize-nacerno.html)
Odkaz na Reflex vám bohužel dát nemůžu, neb je to v placené zóně. Volná je pouze část popisu autorky, jak se snažila "rozmluvit" lidi co jim Bárta zkřížil cestu http://www.reflex.cz/clanek/politika/38200/jaky-je-vlastne-vit-barta-neni-radno-mu-krizit-cestu.html
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 30. září 2010,10:22:05

Titulek: RE: Reakce
Tak to mám velkou radost. Podobné řeči o tom, že "někdo ho zbožňuje, jiný nenávidí" atd. totiž říkají zaměstnanci o cca 99% majitelů českých firem nebo i manažerů. A z celkem pár tisíc lidí, kteří firmou prošli, se ozval jeden brigádník (!), že dostal peníze bokem. Což je, pokud nevíte, praxe taky v 99% českých firmách. To jsou opravdu veleskandální odhalení, zcela v duchu Blesku, a redaktorka Reflexu umí tak fantasticky dramatizovat, že by zfleku mohla jít psát scénáře do holyvůdu.

Nechci to zlehčovat - však jsem v článku psal, že je potřeba být u Bárty opatrný, ale bohužel konstatuji, že se zatím na něj nic nenašlo, co by stálo za víc než za psí štěk.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 30. září 2010,12:17:20

Titulek: RE: Reakce
Ha ha, nejprve to označíte za pomluvu a pak dodáte, že to stejně dělá 99 % českých firem. A to je co na tom nechápu a vy na to jako bývalý manažer velkých firem třeba znáte odpověď: jak to mohl dělat? Jasně, hospodský, řezník, truhlář, to jsou podnikatelé s tlustou šrajtoflí, kteří točí spoustu hotovosti i bez papírů a tak klidně dávají část mezd načerno. Ale kde bere takové sumy (řádově stamiliony) velká akciovka s miliardovým obratem? Jak to prožene účetnictvím, když jak píšete Tesco jim nic bez papírů nezaplatí? To je přesně stejná záhada jako to o čem píšete vy, kde vzal Bárta milióny co si okázale uživá, když oficiálně je nevydělal...
Reagovat >

Vložil: pedro, 2. října 2010,22:56:05

Titulek: RE: Reakce
Dobrá otázka, tak jak to tedy lze čistě hypoteticky udělat? U toho Bárty bych to viděl tak, že se prostě machinuje s vlastnictvím vlastní společnosti a jejích částí, stačí si přečíst historický výčet. Ale kde jako šéf firmy s miliardovým obratem načtete tu miliardu nákladů, aby jste byl oficiálně na nule, tak to mi tedy jasné není.
Reagovat >

Vložil: thr, 29. září 2010,19:00:42

Titulek: RE: Reakce
K těm historickým osobnostem - je to třeba posuzovat v kontextu doby... A v době Napoleona se zkrátka a dobře válka (i útočná) nebrala jako něco nepředstavitelného či nemravného, o dělení světa bojovaly všechny velmoci. A ani na dobytých územích chování napoleonských armád nijak nevybočovalo ze zvyklostí doby - prostě si nemyslím, že je obdiv k Napoleonovi něco nepatřičného.
Hitler sice dokázal mimořádně pozvednout Německo před válkou, ovšem jeho režim nelze hodnotit moc obdivně ani z hlediska své doby, činnost za války je pak ještě horší, Stalin se pak už vymyká vůbec jakékoli morálce (zejména cílené vyvolání hladomoru na Ukrajině v době kolektivizace bylo něco naprosto neskutečného) - srovnávat je s Napoleonem je pro Napoleona pořádná urážka...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 29. září 2010,20:47:33

Titulek: RE: Reakce
No když už bychom měli násilně hledat podobnost mezi těmi 3 vládci, tak 1) všichni pocházeli z nuzných poměrů a propracovali se z ničeho na absolutní vrchol, 2) stali se vládci obrovských říší a přitom v nich byli cizinci - Napoleon nebyl Francouz, Hitler nebyl Němec a Stalin nebyl Rus :-)

BTW když už jsme u toho kontextu: Berija (a ten by o tom měl něco vědět :) považoval strašlivou vládcovskou krutost Stalina za "neevropskou a negruzínskou" a spekuloval, že jeho otec byl Peršan - v tamní kultuře byl styl vládnutí podobný stalinskému historicky častý a celkem normální, včetně masových poprav, trestných vybití celých měst apod., prostě se počítaly jen výsledky toho vládce.
Reagovat >

Vložil: bobr, 30. září 2010,11:29:32

Titulek: RE: Reakce
To s tim Hitlerem, to je nahrávka na smeč, že jo? :-)
Pokud Hitlera označíte za vzor, jak zatočit s Židy, pak jste opravdu šílenec. Pokud ale budete tvrdit, že Německo bylo v ubohém stavu, tak jste ještě větší blázen. Jinak by nedalo Spojencům takovou fušku ho společně zmáknout. Myslím, že každý kdo se zabývá ekonomikou, hospodářstvím atd. se Třetí říší zabývá povinně. V roce 1944 Německo vyrábělo víc než kdykoli předtím. Tzn. že něco museli umět dělat lépe než ostatní. Chytrý se poučí třeba od svého nepřítele. Neznamená to ale, že okamžitě tak musí převzít všechny jeho špatné vlastnosti a začít vyhlazovat na potkání.

A ano, v rámci budování demokracie by si lidé měli projít i toho Stalina. Tentýž mechanizmus násilného převzetí a udržení moci se používá víceméně dodnes.

Samozřejmě, že podobné vlastnosti měli i ostatní velikáni, ale ten Napoleon je přeci jenom počátek masových armád, řízení lidských zdrojů na trochu jiném levelu než do té doby, logistika atd.

Pokud bych chtěl být škodolibý, tak napíšu, že po zmínce o Napoleonovi jsem v rozhovoru s Bártou začal hledat kolik měří... Ale nepřipadalo mi, že by byl jeho nekritickým obdivovatelem, spíš naopak, že si z něho vyzobává to, co ostatní podnikatelé bez sklonů k diktátorství.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 30. září 2010,12:12:00

Titulek: RE: Reakce
Bárta je Napoleonovi podobný v obličeji a tím legračním zástřihem. Co se týká výšky: je např. o něco vyšší než Klaus (http://www.novinky.cz/domaci/208522-barta-pozval-klause-na-otevreni-prazskeho-okruhu.html) takže průměr až lehký nadprůměr. Co jsem se kdysi dočetl já, ve skutečnosti byl Napoleon celkem velký, měl 168 cm, což byl tehdy taky průměr až lehký nadprůměr a to o malinkém vzrůstu byla PR pomluva nepřátel ;-)

Ad Stalin: vzpomínám si, s jakým úžasem jsme poprvé četl klasika kapitalistické ekonomie Samuelsona, kde chválil Stalina a jeho ekonomickou politiku ve 20. a 30. letech. Bral to prostě z národohospodářského pohledu, jen zmínil, že vůbec neřeší lidskoprávní aspekty a tak.
Reagovat >

Vložil: bobr, 1. října 2010,10:20:11

Titulek: RE: Reakce
S výškou Napoleona máte pravdu, ale ten omyl může být dán tím, že byl Napoleon obklopen císařskou gardou, což byli vojáci 178 cm vysocí + 30 cm vysoká čepice, takže mezi nimi mohl vypadat jako trpaslík, když sesedl z koně...

Samuelson ale také později přiznal, že to byl omyl založený na tom, že všechna čísla tehdejšího SSSR byla zfalšovaná.
Reagovat >

Vložil: thr, 1. října 2010,10:33:09

Titulek: RE: Reakce
On hlavní zločin Stalina je opravdu ta vynucená kolektivizace, zejména v oblasti Ukrajiny, tam to nějak přesahuje možnosti chápání dnešního člověka (jakékoli zločiny komunistů u nás jsou vedle toho zcela směšné).
Jinak průběh industrializace byl obecně správný, vyšší využití Sibiře a s tím spojené Arktidy pak bych dokonce označil za vyloženě moudré strategické rozhodnutí (tohle zdaleka nebyl nějak samozřejmý nápad), bohužel je ale hodně poskvrněno velkým zneužitím vězňů Gulagu.
Jiná věc je, že nebýt WW2, tak by se asi Stalinovi začala ekonomika už někdy ve čtyřicátých letech hroutit z podobných důvodů, jako později Brežněvovi, ale to je jiné téma.
Reagovat >

Vložil: Stiff, 1. října 2010,0:54:24

Titulek: Samuel Jackson
Není na konci článku zmíněný Samuel náhodou Johnson a ne Jackson? :)
Reagovat >

Vložil: MichalB, 3. října 2010,10:58:48

Titulek: Buransky luxus?
Prima clanek az do casti o "buranském luxusu".

Jiri, zrovna u tebe bych necekal lacine kritizovani toho, ze si nekdo, kdo na to ma, koupi auto za 3M, ktere se mu libi. Nekomu se proste libi Audi A8, a nekomu sportovnejsi auto. Na tom nic buranskeho neni.

Ja osobne buransky luxus potkavam obvykle v okoli rusky mluvicich blondynek.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 3. října 2010,12:13:00

Titulek: RE: Buransky luxus?
Michale, to není tak jednoznačné. Mě se audi A8 taky líbí, je to navíc normální auto, se kterým se dá jezdit všude. Maserati je auto, se kterým se u nás v principu jezdit nedá, je to jen na předvádění se. Plus další souvislosti, například příšerný vkus v oblékání (manžetové knoflíčky ve tvaru lebky atd.). Ale jsou to drobnosti, to hlavní je jinde.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy