Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: jilm, 16. července 2010,16:12:57

Titulek: .
Ctenari Aktualne proste nejsou volici VV, z toho nejde delat zadne zavery. Zajimava jsou pouze cisla Kalouska a Vondry.
Reagovat >

Vložil: Pavel, 16. července 2010,22:49:16

Titulek: ženy
K těm ženám. Vláda není jediná věc, kde se může schopná osoba uplatnit. Asi týden před vládou se jednalo o jiných orgánech (za boha si nevybavím co to bylo, omlouvám se za krátkou paměť) ale veřejností šel žert, že tam není žádný muž, pouze ženy a Sobotka. Považujete tento přístup naopak za diskriminaci mužů? : )
Reagovat >

Vložil: Jiho, 17. července 2010,13:22:03

Titulek: RE: ženy
V duchu Rádia Jerevan asi myslíte vedení Sněmovny PČR, kde jsou 3 ženy a Zaorálek ;-) BTW je to součást toho o čem píše pan H.: zejména VV využili ženy jako pr*até blondýnky na plakáty a když přišlo na rozdělování moci, odstavili je do sněmovny podle hesla 118 bere vše, tak o nic nejde, a reálnou moc si rozdělili výhradně muži. I v jinak šovinistické české politice VV ještě laťku o dost zvedli...
Reagovat >

Vložil: jilm, 17. července 2010,21:44:04

Titulek: RE: ženy
Podily zen: CSSD 5/56, ODS 9/53, TOP 12/41, VV 8/24. At uz dostaly jakekoliv funkce, VV jednoznacne privedly na kusy relativne nejvice. Vice zen ve Snemovne mi pripada daleko vetsi revoluce nez kdyby nektere pohodili kulturu a zdravotnictvi. Vyssi funkce mozna prijdou casem. Jestli to je pro VV dobry marketing - no jiste, ale o to tu jde, ne? To totiz ukazuje, ze 1. uz tu je poptavka po zenach v politice, 2. ze si to strany uvedomuji a jsou k tomu 'dotlacene'.
A ze jsou 'prsate blondynky' - no ne vsechny jsou primo modelky, ale neni celkem prirozene, ze lepe vypadajici lide jsou v politice uspesnejsi? U nas se, pravda, zda, ze u muzskych politiku to nejak posledni dobou nefunguje. :-)
Reagovat >

Vložil: Jiho, 18. července 2010,13:56:02

Titulek: RE: ženy
Jasně, na kandidátky daly strany 3k mraky žen. Nevím jestli jste pražák, ale tady se VV původně prezentovaly jako "dívčí" projekt, že za nimi stojí Bárta se jen šeptalo, on tvrdil že je jen partner jedné z nich a občas dá do jejich časáku inzerci, aby jí pomohl ;-) O to víc bije do očí, jak je po volbách od reálné moci odstavili a nastoupila úplně jiná parta hochů od ABL ;-)
Reagovat >

Vložil: Petr Mandík, 16. července 2010,23:14:13

Titulek: Véčkaři a Bárta
Jen jedna poznámka: Bárta má jedinečnou šanci ukázat, že i v Česku může jít podnikatel do politiky kvůli ambicím (byť třeba jen se předvést, protože i na to musí zamakat) a ne kvůli penězům. Osobně bych si to hodně přál, protože se mi ani trochu nelíbí, kam se (vnímání) propojení byznysu s politikou v Česku dostalo.
(A ještě jedna subjektivní: Přijde mi, že jinak než protestně, už se tyhle volby vlastně ani pojmout nedaly. Ať už bylo protestem kroužkovací vyřazení Langera nebo Severy, volba Top09 v Praze ODS navzdory nebo lístek pro VV.)
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 17. července 2010,22:00:38

Titulek: Ženy atd.
Určitě máte pravdu, že naopak do Sněmovny i do jejího vedení se dostalo žen až nečekaně moc. Ale Sněmovna není vnímána přes jednotlivce, ale jako celek: všimněte si, jak lidem nevadil ten hňup Vlček, ale celkově měla Sněmovna velice nízkou popularitu.
V článku jsem měl především na mysli - a zde to znovu zdůrazním - že nevzít do vlády aspoň jednu či dvě ženy bylo prostě velice neprozíravé a všem vládním stranám (a Nečasovi) se to vymstí.

Ad Petr Mandík a Bárta: do politiky se nechodí "něco ukázat", předvést se. Do politiky se chodí sloužit - politika je služba, nebo přesněji má být.
Vím, že je nekorektní někoho odstřelovat, aniž se ještě ukázal nebo předvedl, ale co naděláš. Bárta mě přijde jako hoch, který to dělá kvůli svému egu. Postavil firmu, vydělal milióny, koupil si Maserati, krasavice inteligentní mu říká Pane, tak co ještě? Ještě jsem nebyl ministrem, pak taky premiérem a prezidentem. Moje ego to potřebuje. Jako v pohádce o zlaté rybce.
Reagovat >

Vložil: Petr Mandík, 17. července 2010,23:38:01

Titulek: RE: Ženy atd.
Snažím se na to dívat realisticky - a nevadí mi, když někdo dělá správné věci z "nesprávných" pohnutek. Jestli chce a dokáže dobře spravovat věci veřejné (s malým v), ať to klidně dělá kvůli egu. Bude to typická win-win situace. (Koneckonců nějaký důvod ke své práci musí mít každý. Někdo se jí baví, někdo pracuje kvůli penězům, další si honí ego. Fakt ale je, že na mě Bárta dělá stejný dojem, jako na tebe... )
Reagovat >

Vložil: Petr Baláš, 18. července 2010,10:58:37

Titulek: RE: Ženy atd.
IMHO velká spousta politiků šla do politiky aby si posílila svoje ego. Rozhodně je to mnohem lepší, než když tam jsou pro to, aby si vydělali hromadu peněz.

Postavil firmu - prima, je schopný manager a to se hodí.
Vydělal miliony - prima, nebude tak snadno uplatitelný.
Chce být premiérem, prezidentem - prima, ví že nesmí dělat žádné chyby a bude si velice dobře hlídat aby se na něj něco nenašlo (a myslím si, že je dost chytrý na to, aby věděl že jak VV tak konkrétně on bude pod tím nejpečlivějším dohledem)

Ano i já na něj hledím s podezřením a jeho nezjištnosti nevěřím ani omylem ale tu po něm ani nechci. A zatím jsou kroky VV rozumné (Bárta se nenacpal na vnitro ale jinam, jeho firma nebude dodávat na ministerstva ovládané VV (ale beru za rozumné i to, že na jiná se nabízet budou)).

BTW pomoci "svým" firmám lze nejen tím, že jim přímo dohodím kšefty ze státu ale i tím, že rozbiji staré kamarádšofty které zajišťují že nabídka "mých" firem nevyhraje, přestože je nejlepší.
Reagovat >

Vložil: jilm, 18. července 2010,11:40:25

Titulek: RE: Ženy atd.
Sluzba... clovek prece nejde delat politika a ani nic jineho, protoze je to sluzba. Bud chce penize, nebo se dostat do citanek, nebo okamzitou prestiz, nebo upravit svet nejakym smerem. Jsou-li Bartovou motivaci prestiz a citanky, tak je na tom imho stejne jako celkem vsichni americti prezidenti a mne se to zda naprosto v poradku. To je totiz - na rozdil od tech penez - 'standardni' motivace politiku v normalnich demokraciich, protoze pokud za neco stoji, penize a pohodlny zivot by si meli byt schopni zajistit jinak.

Ja VV porad neduveruji, ale co se zatim prezentovalo o vyjednavani, byl jsem rad, ze tam top a ods nejsou samy. Poradne se imho ukaze po prazskych volbach, jestli vznikne nejaka divoka ods+vv+cssd koalice, tak o sve iluze prijdu.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 18. července 2010,13:39:04

Titulek: ABL
Ty místní názory mě fakt baví. Mám pocit absolutního deja vu. Ministr Řebíček se ujímá úřadu. Lidé pravé víry plesají: konečně nová tvář, úspěšný podnikatel který vydělal miliony, je za vodou, neúplatný, jde si teď splnit občanskou povinnost starat se chvíli o věci veřejné. Jak to dopadlo víme.

Já osobně jsem dlouhodobou analýzou české politiky dospěl k tomu, že čím bohatší člověk do ní jde, tím více (nominálně) tam krade. Že obyčejný človíček zneužije auto pro svou potřebu nebo zaměstná manželku jako asistentku, zkrátka nás to stojí řádově statisíce, zatímco milionář jede v miliardách. Nevidím absolutně jediný důvod,proč by to u Bárty mělo být jiné, naopak. Jó, kdyby tu svou firmu fakt prodal, řekněme velké nadnárodní agentuře, a řekl si: co s načatým životem, řeknu fajn. (Kupříkladu ala ten pán co teď zexitoval Zentivu).
Kromě toho podle politologů je hlavní fór VV fakt, že Bárta to postavil jako projekt na jedno použití, dostat se k lizu,zahojit se co to dá a VV rozpustit. VV na rozdíl od jiných tradičních stran ani nebudou mít brzdicí mechanismy ohledů na další volby, pověst a tak dál. V tom je nebezpečnější.
Reagovat >

Vložil: Petr Mandík, 18. července 2010,14:47:36

Titulek: RE: ABL
Jen pár zdvořile nesouhlasných poznámek:
- Myslím, že zrovna tady nikdo neplesá.
- Když se stavěl létající stroj těžší než vzduch, také se jich pár nepovedlo. Má smysl se z minulosti poučit, ale je smutné říkat: Nedělejme to, minule se to taky nepovedlo.
- Je vážně úplně jedno, co říkají politologové. Stejně jako je úplně jedno, co třeba před třemi lety hlásali finanční analytici...
Reagovat >

Vložil: Petr Baláš, 18. července 2010,16:49:26

Titulek: RE: ABL
Ehm on tu někdo plesá? To by byla chyba :-)
Na druhou stranu považuji za kravinu jej okamžitě a z principu odsoudit před tím, než něco předvede. Ono se spousta věcí dá posuzovat jak kladně tak i záporně a já se pokusil ukázat, že to, co jeden vidí záporně, to druhý může vidět kladně.
Nevím ale tak nějak mám pocit jako kdybyste měl nějaký psychický problém s bohatými lidmi :-).

P.S.: VV jsem opravdu nevolil a předpokládám, že nikdy volit nebudu
Reagovat >

Vložil: Jiho, 18. července 2010,17:18:53

Titulek: RE: ABL
Ale plesáte - o Bártovi pochyby ano, ale bere se (nejen) tu jako axiom, že bohatý člověk, který jde do politiky je méně náchylný ke korupci. Já si dovolil tuto logiku zpochybnit, podle mého je to paradoxně právě naopak. Byť uznávám, že jde o statisticky malý vzorek a tak jsou možnosti otevřené.

BTW k tématu: před cca 2 roky byl výborný materiál v Ekonomu o fenoménu přechodu úspěšných podnikatelů do veřejné a politické sféry, ve světě ne neobvyklému jevu. U nás nic takového nevysledovali s jedinou výjimkou: dopravní sektor. Velké množství manažerů i vlastníků velkých stavebních firem, s ročními příjmy min. v miliónech, v nejlepších letech, přecházelo a přechází do hůře placených veřejných funkcí - ať již na ministerstvu dopravy, nebo ve státních organizacích jako ŘSD, SFDI. Čim to jen může být :-) A jaká to náhoda, že po Řebíčkovi na toto ministerstvo zamířil další "za vodou", byť jinak o dopravě neví vůbec nic, nikdy o ní nepublikoval např. jediný článek, až na stará kolena si dodělal aspoň řidičák, atd. ;-)
Reagovat >

Vložil: Petr Baláš, 18. července 2010,20:10:57

Titulek: RE: ABL
Ach jo, příště před své příspěvky budu explicitně psát "Devil advocate ON" :-) Z toho že VV budou v mnoha případech jazýčkem na vahách jsem byl těsně po volbách vyděšen. Tím, že se VV zatím chovají rozumně jsem upřímně potěšen. Proto jsem ochoten dát Bártovi jeho 100 dní hájení a počkat, jak se vybarví.

Ono např. to, že si lidé z VV přivedli lidi, které znají ze svého předchozího života a vědí, že se na ně mohou spolehnout beru jako pochopitelné a dokonce rozumné. Dlouholetí politici si také sebou přivádějí lidi, které znají a věří jim a logicky to jsou politici. To bych jako apriori závadné neviděl. Ale stejně tak beru za rozumné, že tito lidé budou pod podrobnějším dohledem.

Uplatitelnost: statistiku nemám leč beru za pravděpodobné, že se bohatý člověk nenechá uplatit nějakými drobnými a i u velké částky to pro něj není tak zajímavé (chudý - vezmu úplatek a budu zabezpečený do konce života, bohatý - vždyť už zabezpečený jsem tak co mi to vlastně přinese?).

Přechod podnikatelů do politiky - obávám se, že na to je u nás příliš brzo. Podniká se tu 20 let, firmy často vedou otcové zakladatelé a pro ty je často odchod z firmy těžko představitelný. IMHO ten správný člověk na přechod do politiky je někdo, komu firma patří již po několik generací a kdo firmu sice vlastní ale fyzicky ji nevede a vlastně ji ani nikdy pořádně nevedl (na to má zaměstnance).

Situace v dopravě u nás jasně naznačuje korupci, v tom se myslím shodneme. Zde by dokonce příchod člověka "zvenku" nesvázaného kontakty s oborem a lidmi okolo něj mohl být tím správným řešením (a proboha, zase to neberte tak, že věřím, že to tak dopadne, já jen opatrně doufám v zázrak, který by, pokud by na ono ministerstvo nastoupil nějaký starý matador spolehlivě nenastal :-))
Reagovat >

Vložil: Jiho, 19. července 2010,0:17:10

Titulek: RE: ABL
ad "...beru za pravděpodobné, že se bohatý člověk nenechá uplatit..."
To je o čem mluvím. Uznávám, že to zní logicky, ale empiricky to zrovna v ČR není pravda, naopak. Když již před tím bohatí lidé přišli do funkcí, konkrétně třeba v rezortech dopravy a zemědělství, kauzy co po nich pak zůstaly jsou v miliardách. Naopak relativně chudí "idealisté" čas od času slušně obstáli. Osobně k tomu mám 2 nápady:
1) etika a mravnost nemá s bohatstvím co dělat, to člověk v sobě má nebo ne
2) konkrétně v ČR - což je jiný případ než ty cizí země s x-tou generací bohaté třídy - jsou ti bohatí podnikatelé 1. zakladatelská generace, která vesměs šla přes mrtvoly a rozhodně "přes zákony". Aby se prosadili, musí být tvrdí, lační, na city a mravy se neohlížející, primárně orientovaní na peníze jako jedinou životní hodnotu. Proto celkem logicky se chovají i ve funkci stejně. Kdyby totiž na vážkách vážili etické otázky a měli potřebu věnovat část života veřejnému blahu, učili by někde škole nebo tak, a neměli by vily za 100 M Kč. To co popisujete může fungovat až u dalších generací, které se vezou a které k majetku nemuseli přijít při prvotní akumulaci.

ad situace v dopravě - v tom docela souhlasím, sice to dojí hlavně lidi okolo ODS, ale ČSSD v tom jede dost podobně, čili tam toto střídání nemá vliv. Tahle lobby pečlivě hraje na všechny strany, které by mohly vstoupit do hry, něco jako ČEZ. Tam sám nemám žádný nápad, jak to geniálně vyřešit. Možná říct Norům či Švýcarům, aby nám místo těch "odpustkových fondů" kvůli ne-členství v EU raději na pár let jejich ministerstva dopravy spravovala i naši agendu. To by možná těm našim šíbrům klesla čelist ;-)))
Reagovat >

Vložil: jilm, 18. července 2010,22:07:50

Titulek: RE: ABL
Nejde nezbytne o bohatstvi a nejde jen o korupci. Ja proste radeji vidim politiky, kteri jsou v necem dobri nebo uspesni nez lidi Vodrazkova kalibru, kteri za sebou nemaji zadny uspech mimo politiku, skolu si dofrceli na nejake soukrome vejsce, protoze prece politik musi mit titul, jsou mizerni recnici i debateri, neprinaseji nazor na nic a k funkci se dostali... no ja si vlastne vubec neumim predstavit jak.
Kdo je nachylnejsi na korupci neumim posoudit, ale kazdopadne okolo Barty - zatim - krouzej jenom zakazy zastaveni a spatne pripevneny espezetky. A Gross je myslim priklad, ktery dosti zabiji to teorii o strasne zlych bohacich a jen trosku zlych chudacich.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 19. července 2010,0:24:07

Titulek: RE: ABL
Ano, úspěšní lidé odcházející do politiky, to se mi líbí. Typický rezervoár v mě sympatických zemích ala Skandinávie je akademická sféra, ale i novináři, spisovatelé. Lidé ze samospráv, různých spolků a občanských iniciativ. Lékaři. Vědci. VŠ vzdělaní lidé, kteří nemají problém se po skončení politického angažmá vrátit do původní profese a ještě si oddechnout. Pokud možno před začátkem i po konci bydlí ve stejném bytě, se stejnou ženou a do práce jezdí stejným busem či autem. Je pro ně důležité, aby je jejich okolí i po skončení angažmá bralo jako slušné lidi.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy