Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Mirek, 23. března 2010,9:28:38

Titulek: Trefa do černého
Podzimní, tak úspěšná kampaň ČSSD do krajských voleb v roce 2008 vycházela ještě z jednoho aspektu na který by se nemělo zapomenout. Organizačně a mediálně zcela nezvládnutá (ač správná) Julínkova reforma dala socialistům do ruky to marketingově jediné správné téma. V Brně zesílené opět Julínkem organizačně a mediálně nezvládnutou Úrazovkou.

Po té, co loni na jaře Paroubek odstřelil vládu se ČSSD dlouho potácela, ale teď se mi zdá, přes vaše oprávněné výhrady, že to dělají celkem OK. Nepropagují produkt, propagují značku. A to dělají dobře.

A to, co novináři vyčítají ostatním stranám je bohužel pravda. Je sice hezké, že ODS má desítky akcí, ale není-li o nich slyšet, jakoby nebyly.

Poslední poznámka. Nepíšete-li o vám drahé EU, nebo naopak o nedrahém VK, dá se to číst. Možná je to tím, že dnešní téma má více k byznysu, než k politice :-) Hezký den!
Reagovat >

Vložil: MGM, 23. března 2010,9:30:35

Titulek: Vláda ČSSD
Myslím, že nějaká forma vlády ČSSD je nevyhnutelná. A to možná i víc než na 4 roky. ODS to nezvládá. Bohužel.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 23. března 2010,10:45:47

Titulek: Pár uvedení na pravou míru
ČSSD je pravicovými stranami pravidelně kritizována, že se málo zaměřuje na zahraničně-politická témata, protože ta "nevyhrávají volby", ač jsou důležitá. Když se Paroubek jako jeden z adeptů na premiéra na konferenci věnované vztahům EU-USA vyjádří, jak tuto oblast vidí, schytá to taky? Četl jste to? V čem konkrétně se vám jeho návrhy nelíbí? Myslíte si, že by lídři stran se před volbami neměli vyjadřovat ke své zahraničně politické vizi? IMHO základní myšlenka evropské levice, která se prezentovala i na té konferenci, tedy že Evropa dostala díky Obamovi historickou šanci na zlepšení spolupráce EU-USA, která se už nebude opakovat, je velice pravdivá...
- ad podpora sportu: načasování samozřejmě bylo díky Olympiádě, nicméně četl jste ty návrhy? Asi ne, jinak byste nepsal o "zvláštním nesouladu nabídky pomoci přeplacených individualit s proklamovanou péčí strany o osoby v nouzi". Ty návrhy totiž směřovaly právě od pravicového pojetí sportu coby soukromé investice rodiče do nejistých miliónových výdělků potomstva k té inteligentnější podpoře masového sportu, dětských oddílů, sportovišť na malých městech atd. To bylo podhoubí ze kterého pak přirozeně vyrůstaly vrcholové individuality, ale hlavně to mělo řadu jiných společensky pozitivních efektů, to bylo - a je - důležité!
Reagovat >

Vložil: mahas, 23. března 2010,14:42:40

Titulek: RE: Pár uvedení na pravou míru
no ja to vidim jinak. Paroubek mluvi o podpore sportu, o hokejovych tridach a ani nevi, ze ty davno existuji, sice uz jich neni tolik, ale existuji. Ano, meli jsme vyborny system - jak v tenise, tak v hokeji, paradoxne ve fotbale se to nikdy poradne nepodarilo prodat. Ale realita je dnes nekde uplne jinde. Vyrostla tady generace deti, ktere uz davno nemaji sport jako prioritu. Prirozene se snizila zakladna. Proste deti je malo, moznosti moc a i ty, co sportuji, nechteji pracovat tak, jako kdysi Jagr, Holik, Reichel, Elias a dalsi... Ti, kteri pracovat chteji ( minimum ), ti mizi do zamori, protoze je to logicke. Protoze z ceske extraligy proste cesta do nejlepsi ligy na svete, tedy do NHL, dneska nevede. To je fakt, to nema s kapitalismem nic spolecneho. Velky duce to ale nechape. Cesky hokej je, bohuzel, prolezly korupci, stejne jako statni sprava, prave politici CSSD a ODS se na tom podepsali nejvice!!! Takze hraji deti tech, co sponzoruji klub a jini kluci sedi. Tohle Paroubek shora urcite nevyresi. Navic, kvalitniho trenera dostat k mladezi znamena, ze ho musite moc dobre zaplatit, protoze medialne z toho nikdy nic mit nebude. Moc dobre zaplatit znamena, ze na nej nekde musite vzit penize. I kdyz negeneruje primy zisk. V dlouhodobem horizontu mozna, ale kratkodobe nikoliv. Ale nebavime se tady o 40-50 tis, ale vetsich penezich - 80-100 tis. Jinak to nikdo kvalitni dlouhodobe proste delat nebude, bude to jen prestupni stanice a pujde vydelavat do zahranici nebo treba do extraligy, kde sice tolik mit nebude, ale bude porad na ocich. A tohle velky duce ovlivni jak? Kdyz nechce zaplatit ani doktorum a sestram? Kteri jsou, pri vsi ucte, pro stat trosku dulezitejsi nez treneri mladeze... Navic, pardon, ale plest si krasobrusleni a rychlobrusleni... fuuuuuuj, to se snad nestane ani prumernemu gymnazistovi, ktery se o sport vubec nezajima.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 23. března 2010,15:49:05

Titulek: RE: Pár uvedení na pravou míru
Hm Duce, pravicová klasika, alespoň protivníka urážet, když nemám moc argumenty...
Celkem bych Paroubka nepodezíral, že tu koncepci podpory sportu co navrhl, psal on sám, od toho má experty. A mezi nimi se celkem dlouho o těchto věcech mluví a jak příčiny, tak cesty řešení ani nejsou moc záhadné. Paradoxně většinu toho co Paroubek v té koncepci má sám potvrzujete. Jestli se mu to podaří prosadit a jak to bude fungovat, to dnes nikdo neví, ale pojmenovat problém a popsat jak ho chci řešit - to IMHO není důvod ke kritice aspiranta na premiéra, naopak. O to mi šlo.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 23. března 2010,13:18:16

Titulek: Kopie...
Kromě toho by bylo od vás fér aspoň letmo zmínit, že tentokrát jste se od nich neinspiroval pouze ideově, ale hlavní myšlenku článku přímo přebral ;-))
viz http://virtually.cz/journal/?q=node/518

BTW byste ale oba měli tuhle myšlenku spíš podporovat, jediná vesmírná technika, kterou má lidstvo k dispozici je ta sovětská a v ní by se Paroubek se svými rozměry do návratového modulu 100% nevešel ;-)
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 23. března 2010,17:03:14

Titulek: Souhrnně
1) Ad zahraničně-politické názory ČSSD (resp. Paroubka). Ano, četl jsem to, ta idea, že Paroubek bude iniciovat zrod nějaké rady moudrých, která spáchá transatlantické usmíření, je skutečně směšná. Jedním slovem - onen pán na to nemá pouvoir.

K zahraniční politice se u ČSSD nejčastěji vyjadřuje L. Zaorálek, který je (tuším?) dokonce stínovým ministerstvem zahraničí. V posledním rozhovoru uvedl, že v Afghánistánu máme vojáků "víc než dost".
Sám předseda se k zahraniční politice vyjádřil v článku
http://www.cssd.cz/media/projevy-a-clanky/jaka-bude-zahranicni-politika-vlady-cssd
Jenomže článek obsahuje v první polovině kritiku ODS a v druhé jakýsi popis současného stavu "jak my ho vidíme". O tom, "jak to chceme dělat", tam moc není.

2) Ad sport. Nemáte pravdu, bohužel. Cituji zásadní větu Zdeňka Škromacha: "Sociální demokracie bude podporovat rozvoj sportu hlavně v oblasti mládežnické tak, aby se mohli vytipovat nové talenty, kteří pak budou reprezentovat naši republiku.".
SOuhlasím naprosto s vámi, že podporu musí dostávat rekreační a masový sport. Soc-dem ale chce úzkou špičku - reprezentanty.

Musím jako obvykle konstatovat, že zatímco já do diskuse přispívám "hard facts", vy se jen omezíte na konstatování, že nemám pravdu, aniž byste to byl schopen jakkoli doložit.

3) Článek na virtually: tenhle e-mag pravidelně nesleduju, ale díky za odkaz, holt jsme se náhodou trefili oba, kdoví jestli se nakonec neukáže, že do černého. Ale ono to bylo celkem nabíledni :))


Reagovat >

Vložil: Jiho, 23. března 2010,22:51:14

Titulek: RE: Souhrnně
OK, tak to se omlouvám. Nějaký hacker pod vaším nickem v tom původním článku přepsal vaše teze o názorech pana Škromacha na sport tím, co prezentoval o tomto tématu předseda ČSSD Paroubek. Tím se ty hard facts pomíchaly... Prosím smažte tu hacknutou pasáž na kterou jsem reagoval a má uvedení na pravou míru "vašich" hacknutých nepravd berte za bezpředmětné.
Reagovat >

Vložil: pedro, 25. března 2010,17:25:46

Titulek: RE: Souhrnně
Pane Hlavenko, my vime, ze toho Paroubka nemate rad, ale...
Ad 1) Kazdy legitimne zvoleny politik ma pouvoir. Chapu, jak to myslite, elementarne receno Paroubek neni Havel, ale zahranicni politika zeme nemuze byt dlouhodobne zalozena na tom, ze v jejim cele stoji nejaka uzasna, mezinarodne uznavana osobnost. Zahranicni politika stoji na dlouhodobe praci lidi na ministerstvu zahranicnich veci a nasich ambasadoru, ti lide ale potrebuji nejake politicke zadani. Pokud to zadani dokaze Paroubek dat, tak je to veskery pouvoir, co potrebuje.
Pokud chcete vedet, jaka by byla zahranicni politika soc-dem, je dobry napad precist si program (s. 7, 12, 31, 32), pripadne se zanorit do dlouhodobych s strednedobych programu. Ja osobne nemam problem definovat, jaka bude zahranicni politika CR za vlad CSSD, coz u jinych stran tvrdit nemohu. Napriklad zahranicni politika minule vlady se da shrnout do 3 bodu: radar, plynova krize, predsednicka kostka cukru - vsechny body mely charakter udalosti a politika vazne neni o tom, ze pouze reagujete na to, co se nekde stane.

ad 2) Myslim, ze to ucelove interpretujete. Vubec sportu nerozumim (a ani si narozdil od vas nemyslim, ze to ma byt politicke tema), ale nejdriv musite mit tu zakladnu, ty masove sportovce, sportovni tridy, stadiony na malych mestech, vychovu a az pak muzete eventuelne vybrat talenty, ze kterych treba, pokud jim date dalsi podporu, vychovate budouci reprezentanty. Nevim, prijde mi to tak v poradku, temata jako cyklostezky a budovani detskych hrist do celostatnich voleb nepatri.

Co se tyce hlavniho bodu vaseho clanku o marketingove strategii CSSD, pak souhlasim. Nejen ze chybi jasne identifikovane hlavni tema, ale volice muze 2m masaz take unavit.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 25. března 2010,19:15:42

Titulek: Sport
K tématu sportu. Je to můj osobní názor, nikomu jej nevnucuju, ale sport chápu především jako volnočasovou činnost, kterou děláme jako koníček pro svou zábavu, pro své potěšení, pro své zdraví. Případně soutěžíme jako amatéři (s chutí chodím ve své dědince každý druhý týden na zápasy III. třídy okresního přeboru ve fotbale, sám jsem výkonnostně asi deset let sportoval). TOTO je pro mě sport, jaký si zaslouží podporu státu, a nemusím to doufám ani argumentovat. Dětská hřiště a cyklostezky do celostátních voleb PATŘÍ - v situaci, kdy je třetina dětí ve škole obézních a neschopných udělat shyb nebo klik, pak jsou nemocné (cukrovky, oběhové potíže), nevýkonné, zkracuje se jim doba života atd.

Vrcholový sport - a opět zdůrazňuji, je to jen můj názor - by v této podpoře měl být až "daleko" na druhém místě, má na rozdíl od rekreačního a výkonnostního mnoho možností, jak se uživit sám (sponzorství, TV přenosy, reklama). Nepovažuji jej za celospolečensky prospěšný.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 26. března 2010,12:58:09

Titulek: RE: Sport
Ach jo, tak se na nějaký text Paroubka ke sportu podívejte. Kupříkladu zde: http://www.cssd.cz/media/tiskove-zpravy/sport-by-mel-byt-dostupny-vsem
1) titulek zní: Sport by měl být dostupný všem
2) perex a první odstavec řeší právě podporu amatérského sportu a sportování dětí (Proto je pro ČSSD prioritou, aby možnost sportovních aktivit a sportovního vyžití byla dostupná co nejširší části našich občanů, Vytvoříme také systém grantové podpory nevýkonnostních, nesoutěžních části sportovních klubů a oddílů – rozvoj „koníčkových“ forem sportování při současných klubech a oddílech. Peníze musí směřovat k těm, kteří s dětmi skutečně tráví čas.)
3) teprve na druhém místě řeší i vrchol té sportovní pyramidy, tedy podporu výkonnostního sportu, pořád zejména na té úrovni, kdy ještě nenabíhají sponzoři a komerční podpora.
4) pokud porovnáte váš příspěvek s touto Paroubkovou TZ, prakticky ve všem se shodujete! Proč tedy nemůžete říct: návrhy Paroubka na podporu sportu jsou fajn a líbí se mi, ale: bůhví zda to po volbách splní ... a vůbec, je to socan, je tlustý a má bradavici, takže ho nemám rád, jako ostatní cool kámoši na facebooku ;-)
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 26. března 2010,13:14:28

Titulek: RE: Sport
Tenhle (odkazovaný) text je, jestli se nemýlím, ze dneška, tj. vznikl asi týden po napsání článku.

Ano, s ním naprosto souhlasím. (Nic to nemění na tom, že jiné Paroubkovy návrhy jsou pak naprosto odpudivě populistické. Ale právě tak rád potvrdím, že řada jiných návrhů ČSSD, z jiných oblastí je rozumných a podpořil bych je).

Když už se dotýkáme těch sympatií/antipatií. Říká se podle nosa poznáš kosa. Pracoval jsem se stovkami lidí a musel jsem se naučit je dobře odhadovat, samozřejmě jsem se x-krát zmýlil a ještě zmýlím. Ale za tím, co JP říká, a jak to říká, jak vystupuje, co dělá (úžasné "stěhováí" do Teplic například) cítím jen neuvěřitelnou, lačnou touhu po moci...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 26. března 2010,20:07:16

Titulek: RE: Sport
OK, jak jsem totiž vybíral odkaz na tu jeho sportovní strategii v médiích, nevěděl jsem které zvolit, aby to nebylo zkreslené, až jsem skončil na webu ČSSD ;-) Tahle TZ je datovaná ví bůh proč na dnes, ale obsah odpovídá všem těm starším. Nakonec i ta v něm odkazovaná Oranžová kniha má to samé pořadí priorit.

Co se týká sympatií a antipatií stylem podle nosa poznáš kosa - to beru, obvykle kdykoliv začnu vrtat do nějakého odpůrce Paroubka, zejména mladého "vrhače", padnou brzy reálné argumenty a skončí to na tom, že je tlustý a nesympatický a potí se etc. etc. Což je do značné míry pravda a mě to docela děsí. Dnes už by holt tlustý olysalý a věčně kouřem páchnoucí dědula v politice neměl šanci, ani v Anglii ani u nás...
Reagovat >

Vložil: pedro, 27. března 2010,14:33:06

Titulek: RE: Sport
Dobry postreh, myslim si totez. Paroubek je "technolog moci", vedl by si stejne dobre/spatne v jakekoliv politicke strane.
Takovych exemplaru tady mame ale vic. Urcite pan Kalousek, dost mozna pan Topolanek (take clovek, ktery prisel "odnikud" s velmi silnou podporou nekterych zajmovych a podnikatelskych skupin), u komunistu pan Dolejs (u neho je to spise pozitivum ;-) - a to se bavime jenom o stranickych spickach...
Reagovat >

Vložil: pedro, 27. března 2010,0:41:26

Titulek: RE: Sport
Z mého pohledu jsou cyklostezky a dětská hřiště zodpovědnost obecních samospráv. Na celostátní úrovni bychom se měli maximálně bavit o tom, zda na to obce při systému přerozdělování prostředků (nebo nedostatku vlastních příjmů) budou mít.
Jinak se s uvedeným nedá nesouhlasit.
Reagovat >

Vložil: Tomáš Doseděl, 23. března 2010,20:10:45

Titulek: Dojmy vs. fakta
Nepodceňoval bych, Juro, rychlé střídání témat. ČSSD tímhle vyvolá v lidech určitý dojem, kteýr je trvalejší než fakta. Vzpomeneš si před urnou, že strana XYZ navrhuje snížit sazbud aně z 15 % na 12 %, což ti přinese měsíčně 1 234 Kč? Nebo si vzpomeneš, že poslůední půl rok máš z billboardů a médií dojem, že ten Paroubek to myslí s náma obyčejnýma lidma dobře?
Reagovat >

Vložil: David Schlegel, 23. března 2010,23:50:27

Titulek: Ještě k tomu sportu
Jakkoliv pana Hlavenku uznávám a respektuji, tak je třeba přiznat, že cílem ČSSD je především podpora mládeže. Jde především o to, aby si sport nemohli dovolit jen děti bohatých tatínků, ale aby šanci se rozvíjet měli především ty talentované děti. Paroubek se před tím, než něco řekl do světa, sešel se šéfy fotbalového a hokejového svazu a to co řekl, je i jejich názor. Není to žádný výmysl pana Paroubka. Jiné strany bohužel tohle téma nezajímá a nijak se mu nevěnují. Je jasný, že tomu Paroubek do hloubky nerozumí, ale když v tomhle dá na odborníky - a z toho, že se schází s šéfy fotbalu a hokeje usuzuji, že tomu tak je, tak je to přece v pořádku. Není dobré někoho kritizovat jen proto, že je Paroubek a že tedy musí dělat všechno špatně.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 24. března 2010,10:10:14

Titulek: RE: Ještě k tomu sportu
Díky za reakci - tohle jsem chtěl taky napsat (třeba šéf hokejového svazu je ještě daleko kritičtější než Paroubek, docela zajímavé čtení...) Samozřejmě, to že systém bude jako třešničku na dortu generovat špičkové reprezentanty, to k tomu patří a coby pozitivní vzory a idoly pro ty mladé je dokonce žádoucí a důležité (od Pláničky po Jágra).
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 24. března 2010,6:51:04

Titulek: Sport
@David Schlegel: pravdu máte bohužel v tom, že sportu se ostatní strany nevěnují vůbec - to je smutné. Četl jsem ale i programové dokumenty ČSSD o tomto tématu - to memorandum se sportovními svazy hovoří jen velmi obecně o navýšení peněz do sportu, není z něj jasné, jestli se bude jednat o sport rekreační, výkonnostní nebo vrcholový, a to mně přijde podstatné. Protože ta vyšší podpora sportu v zahraničí právě jde na rekreační sportování, tj. obecně směrem k "zdraví obyvatelstva", zejména dětí, protože tohle se pak státu jednoznačně finančně vrací (zdravější, výkonnější pracovníci). Proto tohle nijak hodnotit nejde... pak to přebije Škromach (stále tuším místopředseda strany) tvrzeními, že nám jde o výchovu "reprezentantů", a to je podle mě naprosto špatně.
Reagovat >

Vložil: VfB, 24. března 2010,7:13:07

Titulek: RE: Sport
ale pokud budou velké podniky díky Paroubkovi "povinně" dotovat hokejisty (a možná jim vyberou i tým, kde je nejvíce kolaborantů s ČSSD), tak už často nebudou dávat peníze na kulturu, kterou stejně ČSSD a zejména pan Jandák považují za ZLO
Reagovat >

Vložil: Jiho, 26. března 2010,13:07:00

Titulek: RE: Sport
"Podle Paroubka by však mohly (firmy) samy rozhodnout, jestli peníze věnují na sport, kulturu či do sociální oblasti. "I tak by to mohlo generovat 3,5 až čtyři miliardy korun," řekl Paroubek.
zdroj: http://www.sportovninoviny.cz/zpravy/paroubek-by-chtel-do-sportu-prevest-1-5-miliardy-korun/451239
Reagovat >

Vložil: Mirek, 26. března 2010,20:01:44

Titulek: Ad podpora sportu
Neuvěřitelné, jak se stát neustále zmocňuje dalších a dalších oblastí našeho života. Souhlasím s panem Hlavenkou, že se jedná o volnočasovou aktivitu. Nechápu, proč by se na to měla dělat zvláštní daň.

A celou tu taškařici s vybranými miliardami pak bude v praxi ošéfovávat zkušený Michal "Boby" Kraus, který má ke sportu (a k penězům) mimořádně vřelý vztah. Z poslední doby bych připomněl jeho aktivní lobbying pro soukromý akvapark pana Hadamczika v Kravařích. Daňové poplatníky to stálo 80 M Kč. Ale místní radní mají vstup zdarma.

Proč se všichni domnívají, že by se stát měl zajímat o takovou čistě privátní věc, jako je sportování?
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 27. března 2010,7:43:45

Titulek: Sport
Mohu s tím souhlasit, i když ty cyklostezky přece jenom obvykle přesahují hranice jednoho regionu (jedné samosprávy).

U těch "dětských hřišť" je jedna věc: obec má určitý rozpočet (nevelký), který často taktak spotřebuje na opravy komunikací, osvětlení, prostě na cosi bezprostředně nejnutnějšího, co obec potřebuje a z čeho má okamžitý užitek. Proto existují celostátní (nebo i evropské) podpůrné programy na dlouhodobé cíle, ze kterých neprofituje bezprostředně jen obec, a zde by (obecně) zvyšování fyzické zdatnosti dětí v obci mělo být v programu hlavních politických sil.
Reagovat >

Vložil: Mirek, 27. března 2010,21:42:38

Titulek: RE: Sport
Jistě, cyklostezky (ale typu Rakouska a ne našich téměř cyklo dálnic za podobné ceny jako auto dálnice), dětská hřiště, jednoduché umělé ledové plochy, jednoduché plavecké bazény - ale proboha ne, za 250 M Kč jako teď v Kohoutovicích.

To o čem mluví ČSSD je bohužel extendování spíše těch Kohoutek a Kravař. Šílené stovky milionů korun ivestic a neméně šílené následné provozní náklady.

Nedávno jsem zaslechl, že si jak pan Paroubek, tak pan Onderka osvojili nový obrat - PPP.

V těch Kravařích už tu ryze českou variantu PPP uvedli do praxe - provozní náklady nese obec, zisk jde k majiteli. Public Private Partnerships v našich podmínkách :-)))

Jediné ochrana je prostě se do podobných realizací nepouštět. Jenomže myšlenka, že by se stát, obec, kraj měly starat mimo komunikací, osvětlení, laviček obyvatelstvu také o kabelovou TV, Wi-Fi, bazény, sjezdovky je u nás rozšířená téměř napříč celou populací. Patrně se lidé domnívají, že pokud jsou to evropské, státní, krajské, nebo obecní peníze, tak se někde jen tak tisknou a stačí si říct. Starostové a zastupitelstva pak přicházejí s naprosto neuvěřitelnými projekty. A u voličů sklízí potlesk. Dle mého se jedná o nejrychlejší cestu do pekel, nebo aspoň k Řecku.

A nápady, pana Paroubka, pana Šlégra a dalších jiných autorit z oblasti sportu - to že to říká nějaký bafuňář z fotbalového, hokejové, či jiného svazu mají relevanci zlámané grešle.

O jejich kompetentnosti (bafuňářů) nejlépe svědčí to, jak se nechali ovlivnit třeba Hušákem ve věci Sazky.


Reagovat >

Vložil: Jiho, 28. března 2010,0:38:48

Titulek: RE: Sport
Hm, kauza Sazka je typickým příkladem, kam to vede, když se stát vzdá své role v podpoře sportu a nechá takovou oblast v "soukromých rukou" pana Hušáka...
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 28. března 2010,8:29:20

Titulek: RE: Sport
Co to je za logiku? Vždycky tam budou nějaké "soukromé ruce" - náměstka na ministerstvu, kdejakého podúředníka, hejtmana, primátora, starosty. Sazka je společnost 100% vlastněná státem (přes sportovní svazy). U Sazky se stát žádné své role nevzdal - akorát ji "nehrál".
Reagovat >

Vložil: Jiho, 28. března 2010,11:55:28

Titulek: RE: Sport
Sazka není vlastněna státem. Ovšem stát ji kdysi jako monopol vytvořil a dal do vínku obrovské zvýhodnění - aby plnila veřejně prospěšné úkoly, tedy financování zejm. masového sportu. Ovšem pak se pan Hušák utrhl, pravil že jsou soukromá firma co si může dělat co chce, zazdil předsedu vlády ČR - a stát jen nečinně roky zíral a vzdal se své role. V tom měl Topolánek zcela výjimečně pravdu. Dneska už nezbývá než jít na financování sportu jinak, což teď Paroubek horko těžko krkolomně vymýšlí a je za to popotahován :-/
Reagovat >

Vložil: Mirek, 28. března 2010,17:40:43

Titulek: RE: Sport
No, Hušák dělal to, co mu akcionáři - sportovní svazy dovolily. Vzhledem k tomu, že u a.s. jsou postupy a pravidla daleko lépe specifikována, než ve státním sektoru, lze se důvodně domnívat, že organizace financování sportu via nějaká státní agentura (zejména pod vedením specialistů typu "Boby" Krause) by byla ještě horší, než současný stav přes Sazku. Opět jako modelový příklad uvádím aquapark Kravaře.



Reagovat >

Vložil: Mirek, 28. března 2010,17:56:20

Titulek: RE: Sport
Hlavní problém českého sportu je, že funguje v mnoha oblastech dle sovětského modelu z dob reálného socialismu. Neuvěřitelné sumy proudí do sportovních svazů, které jsou chápány jako propagandistické nástroje. V kdejakém sportovním svazu, v kdejakém pitomém sportovním oddíle jsou neuvěřitelná kvanta placených sportovních funkcionářů, kteří systémem proplouvají dlouhá desetiletí a udělají cokoliv, aby tam vydrželi co nejdéle...

To co se objevuje v auditu na fotbalovém svazu, je běžné ve fotbale i na těch nejnižších úrovních, v jiných sportech v bleděmodrém... Takže do sportu, jako do rekreační oblasti přestat pumpovat prachy, soudruzi bafuňáři si najdou jinou práci a prosperující privátní firmy si jistě bez pomoci státu najdou oblast, kterou budou podporovat.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy