Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: jilm, 24. listopadu 2008,18:17:50

Titulek: .
Díky za zajímavý spot.
Reagovat >

Vložil: Iban, 24. listopadu 2008,18:37:11

Titulek: Ten kdo sepsal Lisabonskou smlouvu je ..... :-D
Nemohu deklarovat jinak, ale pokud bych měl pochopit tenhle paskvil, tak bych potřeboval titul Judr. a byl bych z toho M.g.r :-)

Důvod, proč to je tak napsáno nemusím dlouho hledat, poněvadž ta ústava je pochopitelná dvojsmyslně a to nahrává západním mecenášům pro jejich suverenitu v Evropě.

Mno prostě jsem z toho M.g.r :-)

* Tečky nahrazujte příslušnými hláskami a samohláskami
Reagovat >

Vložil: PavelH, 24. listopadu 2008,19:02:45

Titulek: technická poznámka
250 + 350 != 700

Ale v mnohém souhlasím.
Reagovat >

Vložil: Ondra, 24. listopadu 2008,20:26:17

Titulek: Souhlas
Naprostý souhlas. Ne náhodou se o této smlouvě nerozhoduje v referendu. Moc dobře většina euronaivistů tuší, že by referendem ve všech zemích neprošla. A když se pak jeden člověk odváží říci své názory na tento paskvil, tak je ti "demokratičtí Evropané" označí za směšné, povrchní a falešné.

V takové společné Evropě opravdu být nechci.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 24. listopadu 2008,23:28:42

Titulek: Ecce europtimista!
Jsem mile překvapen, že jste eurooptimista, a dokonce poměrně rozumně argumentačně srovnaný, to bych po řadě příspěvků neřekl ;-) Jen pár bodů k přemýšlení:
1) bohužel vlivem řady faktorů v Evropě není politicky průchodné přijmout Ústavu. To je prostě fakt, který museli tvůrci Lisabonu vzít na vědomí. Proto z definice nelze sepsat 8-stránkový dokument "My lid evropský". K tomu byla vhodná situace před rozšiřováním o různé eurofoby, tedy cca začátek 90. let. Ústava je totiž v podstatě revoluční manifest s velkým etosem a tady už bylo nutné dohadovat kompromis 25/27 stran za kupeckých počtů, pokud bylo od počátku zadání "všichni to musí během pár let odsouhlasit"
2) jste eurooptimista a tedy jste zjevně v referendu hlasoval pro vstup do EU. Pravda? A víte o čem jste hlasoval? Skutečně jste nastudoval PŘÍSTUPOVÉ SMLOUVY?! Spočítáno to nemám, ale od oka střílím, řádově tisíce stran podobně právnických formulací jako LS, s uvážením konsekvencí na legislativy ES/ES spíše desetitisíce. Já ne, vsázím, že vy také ne, asi hodně málo lidí v ČR ano. Přesto bylo celkem jasné o čem hlasujeme, že? Proč teď tedy to pokrytectví ohledně LS?
3) jak už jsem uvedl, situace se vyvinula, že LS je kompromis 25/27 zemí, evolučně navazuje na milióny stran původních smluv a dohod. Je to kompromis pro všechny těžký, jenže všichni se shodli, že na ničem jiném není reálné se shodnout. Já osobně jako eurooptimista (čili životní realista) mám proti LS řadu výhrad, vesměs z pozic výhrad, kvůli kterým nebyla přijata původní "ústava" ve F a NL. Tedy že je příliš kapitalistická, že kanonizuje odbourávání moderního sociálního státu, že jako základ budoucí Evropy deklaruje "neomezený trh bez regulace", což v čase fatálního selhání téhož působí až absurdně atd. Přesto je mi jasné, že je lepší nic moc zákon než žádný zákon, chce-li Evropa fungovat. Že není možné řídit stejně společenství 27 různorodých států jako 12 celkem homogenních, že Evropa nemůže přestat zastávat pozici mocenského trpaslíka, nebude-li mít na globálních jednáních svého "ministra zahraničí" etc. Proto jsem stejně jako každý politicky gramotný člověk v Evropě pro.
4) bohužel považuji za téměř jisté, že mj. jako poučení z příjímání LS nás čeká 2rychlostní Evropa, a co považuje pro Česko za tragédii, s největší pravděpodobností totiž budeme opět v té části driftující pryč od západní Evropy někam....pryč. Nejbližší šance to změnit je v roce 2010 a to už může být pozdě. Né že bych tu zemi nějak démonizoval, ale už tu máme jiný 10 miliónový evropský stát s charismatických knírkatým prezidentem-disidentem v opozici vůči Evropě v čele, a fakt bych na jeho úrovni nerad skončil.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 25. listopadu 2008,1:28:37

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Dovolím si zareagovat:
1) to já nevím, jestli je nebo není politicky průchodné přijmout stručnou ústavu, ale mám především pocit, že se o to (v posledních 10 letech) nikdo ani nepokoušel. Takže je to těžké hodnotit.
2) Přístupové smlouvy, kupodivu, nejsou obsáhlé - nepočítejte strany (kde je z 16-stránkové smlouvy pět stran preambulí a osm stran podpisů). Ne že bych je ovšem četl, přiznám se bez mučení (kdo ano?). Ale jsou to dvě různé věci: pokud někam chcete a říkají vám, že musíte něco podepsat, jinak máte smůlu, tak podepíšete (skřípaje zuby). Pokud už jste uvnitř a někdo navrhuje, abyste si ještě dobrovolně zpřísnili bič už upletený, můžete (bez skřípání zubů) odmítnout.
3) Ale to pěkně uvádíte další argumenty, kterými jsem namítal v neprospěch té (sedmisetstránkové) smlouvy. Proč nemohou existovat oddělené dohody o jednotlivých věcech - například ohledně evropského ministerstva zahraničí ("přeskontinentí"), a naopak ponechat ta volnotržní blouznění u ledu, přinejmenším do doby, než se nějak vyjasní, jak to s tím kapitalismem vlastně bude :))
4) Dvou- (a více)rychlostní Evropu nepovažuju za tragédii. Jak jsem uvedl, je to jen přiznání faktu, že Evropa prostě nemůže být jednorychlostní, z evidentních a uvedených důvodů.
Mimochodem, příliš rychlé tlačení na pilu vedlo v některých východoevropských zemích k prudkému nárůstu levice (nebo čirého populismu), až to hrozí zpětným rázem. Viz třeba Slovensko, ale my k tomu taky nemáme daleko.

Rád bych ještě zdůraznil, že nejsem nějaký zapřisáhlý odpůrce Euroústavy a Lisabonské smlouvy, abych se šel v boji proti ní přivazovat řetězy ke kolům bagru. (Ještě bych tam měl nečekanou společnost). Spíš z toho jenom nejsem dvakrát odvázaný :)
Reagovat >

Vložil: Jiho, 25. listopadu 2008,2:07:05

Titulek: RE: Ecce europtimista!
"....až to hrozí zpětným rázem. Viz třeba Slovensko..."
Teď jsem poněkud zmaten. Možná máme každý na mysli poněkud jiné Slovensko, ale já znám jen našeho východního souseda, kde ona "populisticky levicová" vláda je jasně pro-evropská, právě v kontrastu třeba s pravicovou opozicí (ala ODS?), která se vyhraňuje proti-evropsky a např. se snažila vydírat vládu stylem "když prohrajeme vnitropolitický souboj (tiskový zákon), my vám za trest potopíme ten váš Lisabon"! Čili že by přílišné tlačení na pilu vedlo k nárůstů levice, což hrozí zpětným PRO-evropským rázem?? Jen připomínám, že i u nás je polarizace taková, že hlavní levicová strana chce Lisabon a jasné evropské směrovávání a hlavní pravicová strana je rozkročena mezi euro-puberťáctví "my to zápaďákům osladíme, podojíme je, ale nepřeženeme to" a "pryč s Evropou". Dokonce i KSČM (!!!) má dnes oficiálně více pro-EU stanovisko než vládní ODS, což doufám vám jako pozorovateli české politiky neuniklo.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 25. listopadu 2008,8:13:47

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Proevropská byla Dzurindova vláda, která provedla skutečné reformy a připravila zemi na brzké Euro; moc se tím ani nechlubila. Fico toto už zdědil a moc s tím nemohl dělat, ale tím zpětným rázem mám na mysli skutečnost, že silné proevropské reformy byly na Slováky moc, a proto Dzurindovu (v historii země bezpochyby nejlepší) vládu svhrly a nahradili ji čistokrevným populistou Ficem, který se například právě chystá vydat speciální zákon na to, aby přiskřípl jednu soukromou společnost (plynárenská firma), který si do vlády místo normálních stran přivzal nacionalisty a podobně. Fico, to je takový východoevropský Chávez :)
Reagovat >

Vložil: Jiho, 25. listopadu 2008,10:06:38

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Fico jako Chávez... no něco na tom je, ale nebudu rozvíjet, zda je to dobře či špatně ;-) Nicméně z tou analýzou Slovenska nemáte tak úplně pravdu. Fakta jsou, že Dzurinda samozřejmě vedl zemi do EU, ale celkem za společenského a politického konsensu, jako nás do EU přivedla ČSSD, ale nebylo by fér to brát jako "socanskou" akci. Jeho pseudoreformy, které vesměs selhaly, včetně nejrůznějších podivných privatizací s EU neměly nic moc společného. Naopak byste měl vědět (nakonec jste k SR blíž ;-) že dnes se vede spor o interpretaci, kdy Dzurindovci bagatelizují význam vstupu do EU a růst ekonomiky připisují své úžasné ek. politice, a naopak Fico vyzdvihuje vstup jako klíčový slovenský krok k prosperitě. I ten vstup do eurozóny, tedy další pro-eu integraci, si vzala Ficova vláda za své.
A co se týká zápalu Dzurindy pro EU - znovu připomínám, k tomu jste se nevyjádřil, že právě Dzurinda současnou pro-EU vládu zkusil vydírat, že pokud něco udělá v rámci vnitrostátní politiky, Dzurindovci jako mstu budou proti LS!!! Tohle je u vás proevropské?! Dzurinda se zachoval jasně proti-evropsky a hlasoval proti LS resp. opustil sál. Čili nebyl schopen pro zájem své země překousnout svou předchozí nesouvisející prohru.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 25. listopadu 2008,11:02:52

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Občas u Slovenska mám pocit, že nejmíň mu rozumíme my, nejbližší sousedé... holt špecifiká.
Já mám u Fica dojem, že on coby správný populista velmi rád a dobře "klame tělem". Dzurinda byl takový neobratný pracant (často mě napadal Špidla jako jeho český protějšek), Fico jednu věc dělá a jinou říká. To je dobré si všimnout - jak dramaticky se liší jeho rétorika a jeho skutečné činy. Jinak Slovensko je opravdu na delší diskusi - to, co jsem chtěl připomenout, je skutečně místy až přílišná "tvrdost" Dzurindových reforem, po kterých přišel ten "backslash" a nyní se ubírá.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 25. listopadu 2008,11:35:38

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Jistě, Slovensko by bylo na delší debatu, včetně analýzy de/reforem a ještě bych k tomu potřeboval poradce, zase tolik se mu nevěnuji ;-) Jen jsem chtěl odmítnou tu zjednodušenou vizi pro-EU Dzurindy a proti-EU Fica coby protireakce. Každopádně jako špidlovec bych se důrazně ohradil proti srovnávání Špidly s Dzurindou, kromě fanatické vášně pro běh ;-))
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 25. listopadu 2008,12:57:53

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Tak to jsme už dva špidlovci, otázkou je, jestli se najde ještě někdo třetí :)
Reagovat >

Vložil: Jiho, 25. listopadu 2008,13:16:45

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Asi jo, zbytek byly ženský (tedy špidlovkyně) ;-))
Reagovat >

Vložil: Jiho, 25. listopadu 2008,13:19:31

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Oprava: Asi ne,zbytek....
Reagovat >

Vložil: emilk, 25. listopadu 2008,13:52:43

Titulek: RE: Ecce europtimista!
pan Špidla byl podle mého názoru doposud nejlepší předseda ČSSD
Reagovat >

Vložil: Mart, 25. listopadu 2008,15:58:54

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Pan Špidla byl suverénně nejhorší, sice poctivý, ale jako politik chabý, v zahraničí neviditelný a dělal špatná rozhodnutí. Například z pohledu malých podnikatelů - kvůli pár miliardám do rozpočtu si proti sobě v rámci pseudoreformy poštval živnostníky (odhadem stovky tisíc), včetně mě. Ti se k ČSSD po této zkušenosti jen tak nevrátí a moc na tom nezměnily ani později schválené výdajové paušály.
Reagovat >

Vložil: Bennie, 27. listopadu 2008,17:30:03

Titulek: RE: Ecce europtimista!
Pane Hlavenko, přístupové smlouvy obsahují pouze výhrady a podmínky, a odkazují na smlouvy EHS, ESUO a EUROATOM a na Maastrichtské smlouvy, které tím akceptují a akceptují i miliony stránek dalších legislativních počinů EU o kterých jste nikdy neslyšel a nejspíš ani nikdy neuslyšíte paušálně :) Dva tři paragrafy pod sebou skrývají miliony stránek.

Lisabonská smlouva má několik částí, přičemž to co obsahuje naše ústava jsou v podsatě pouze nadpisy kapitol, které pak dále řeší další a další zákony. Abyste obsáhl materii Lisabonské smlouvy, musel byste kromě ústavy nastudovat několik desítek, resp. spíše stovek zákonů. Do Lisabonské smlouvy je to dáno právě proto, že existuje požadavek na jednomyslnost odsouhlasení, určitě byste nesouhlasil, aby tak zásadní otázky poté řešila komise nějakými svými administartivními akty. A což teprve, kdyby se to rozdělilo na 30 malých lisabonských smlouviček a o každé se dělalo referendum že :)))

Naše ústava je spíš deklarace, skutečná materie je v zákonech, které ji fakticky konkretizují.
Reagovat >

Vložil: Karel, 20. prosince 2008,22:58:31

Titulek: Prosím vysvětlit
V roce 1949 byla v Německu podepsána Eichstattská deklarace. Závěrečný odstavec jsem si dovolil zkopírovat a předkládám ho jako memento. Lisabonskou smlouvu vidím jako Pandořinu skříňku.

Text deklarace.
Naším bezpodmínečným požadavkem je navrácení domova v jazykových hranicích z roku 1937. Nezpochybňujeme přitom historicko-geografické danosti Čech a Moravy ani karpatského prostoru. I prastarých osudových svazků podunajských národů jsme si vědomi stejně jako kdykoli dříve. Žádné nové formování Evropy nemůže lhostejně přejít ústřední problém nového státoprávního uspořádání podunajského prostoru a ostatních území, obsazených a ovládnutých od roku 1945 Sovětským svazem. Zároveň jde však o ustavení snesitelných vztahů mezi Německem a jeho západoslovanskými sousedy. Předpokladem i pro to by byla připravenost Čechů a Poláků vrátit vyhnaným Němcům jejich domov. Všechny tyto úkoly mohou být řešeny jen v rámci federalistického celkového uspořádání Evropy, které vylučuje hegemonní postavení jakékoli velmoci.
Naši krajané pochopí, že jejich celkové chování je podřízeno těmto zahraničně politickým nezbytnostem.
Vedeni tímto přesvědčením, chceme uvnitř své národní skupiny a u všech vyhnanců působit k tomu, aby boj o znovunabytí svého domova začlenili do velkého zápasu o znovuzrození Evropy v duchu křesťanského humanismu.
Reagovat >

Vložil: Ehm, 8. ledna 2009,15:26:06

Titulek: Probuh, proc jste si nestahl konsolidovane zneni?
napr. zde: http://www.vlada.cz/assets/cs/eu/aktuality/lisabonsk__smlouva.pdf

Jeste ze netvrdite (jako VK, Bobosikova a podobni), ze prijeti slouvy povede k "zniceni ceske narodni identity".
Reagovat >

Vložil: Šumavák, 10. května 2009,19:45:54

Titulek: Chcete-li LS opravdu pochopit,
čtěte si zde: http://www.nelisabonu.cz/lisabonska-smlouva-rozdily-konsolidovaneho-zneni-oproti-puvodnim-zakladajicim-smlouvam

Tam jsou změny, které dělá LS zapracovány velice srozumitelným způsobem do stávajících smluv....
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy