Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: karel, 20. listopadu 2008,9:39:34

Titulek: Pokles burz je mírný?
"Pokles burz je mírný"? Nevybral jste si pro takové tvrzení špatný den?
Reagovat >

Vložil: Rosta, 20. listopadu 2008,10:09:57

Titulek: RE: Pokles burz je mírný?
Nechci se Jirky zastávat, to hravě zvládne sám, ale pokud se bavíme o NYSE, například, tak se podívejte na historii posledních 20 let a ne na měsíční grafy, navíc v relativním měřítku. Uvidíte, že v druhé polovině devadesátých let došlo k obrovskému boomu (růstu) na NYSE i dalších burzách, ale rozhodně to nebylo podpořeno žádným ekonomickým výkonem. Samozřejmě za tím jsou i peníze ze zahraničí (vyváděly se obrovské peníze z východního bloku, střední východ více investoval, Čína ukáldala zisky do USA), ale v podstatě to byl umělý růst. Teď jen dochází k pořádné korekci. Jestliže 50 let roste burza poměrně stabilně a pak začne najednou sprintovat, tak to normální není a jednou se to musí vrátit zpět. A to nastává teď.
A když už budete zkoumat data z burz, nezkoumejte jen hlavní indexy, ale podívejte se i na sektorové indexy nebo na lídry v oborech. Zjistíte, že leccos roste (utility), někde je brutální propad (finančnictví) a že třeba Buffetovy fondy jsou docela stabilní.
Takže chce to více analyzovat a méně propadat panice. A především si uvědomit, že navzdory pokusům Greenspana a jeho obdivovatelů ekonomické cykly nezmizely a nezmizí. A teď jsme prostě v recesi. Ještě před dvaceti lety to bylo něco normálního, nechápu, proč dnes se očekává stálý růst ekonomiky...
Reagovat >

Vložil: karel, 20. listopadu 2008,11:26:17

Titulek: RE: Pokles burz je mírný?
Graf DJIA mi ukazovat nemusíte :-)

Je zřejmé, že probíhá korekce celého růstu od počátku 90. let. Pokud se podíváte na graf DJIA tak od poloviny 90. let je zřejmý průdký nárůst, který není udržitelný. Poprvé byl korigován v roce 2000 po při prasknutí technologické bubliny (mimochodem Nasdaq je dnes po 8 letech od té doby ani ne na polovině - tehdy byl na 5000 bodech), ale zjevně to nestačilo.

Zjevné je také to, že přestane platit pravidlo, že ať se podíváte na kterékoli desetiletí, tak máte na konci výnos.
Reagovat >

Vložil: karel, 20. listopadu 2008,9:47:02

Titulek: 4 biliony USD
Zajímavou zprávou je, že náklady této finanční krize už přesáhly 4 biliony USD. Viz:
http://www.cnbc.com/id/27719011

Je to více než USA stála 2. světová válka (3,6 bilionu USD) nebo válka ve Vietnamu (700 mld. USD). Dnešní dolar má samozřejmě mnohem menší hodnotu než před desítkami let, ale i tak to o něčem svědčí.

Schodek státního rozpočtu USA v poměru k HDP letos přesáhne 13%. (maastrichtské kritérium v Evropě je 3%)
Reagovat >

Vložil: Radim Smička, 20. listopadu 2008,10:16:46

Titulek: Hezký článek
Článek přesně vystihuje to co si myslím. Tedy, že současná finanční pomoc bankám, automobilkám, sklárnám a já nevím komu ještě jen prodlouží krizi. Proč prostě nepřiznat, že aut se nyní vyrábí moc a nenechat nějakou automobilku padnout. Metoda typu dáme jim 50 miliard dolarů a oni přežijí rok tak, že budou sedět na židli, nevyrábět, jen čekat až se zvedne poptávka není zrovna ideální. Co když bude krize delší, potom stát vyhodí peníze, ale automobilky stejně nezachrání.
Pokud se nechá pár firem krachnout, pročistí se trh, ty co zbydou nebudou mít takovou konkurenci, dostanou se opět do zisku a začnou nabírat nové zaměstnance = nejrychleší cesta z krize.
To se ale těžko vysvětluje, že nejlepší je nedělat téměř nic ... . Hlavně ne dotace, omezení mezinárodní obchodu ... .
Reagovat >

Vložil: Vašek, 8. prosince 2008,20:13:10

Titulek: RE: Hezký článek
Ono nejde totiž jen o pár firem,tato krize je a bude daleko hlubší,ty automobilky jsou jen špička ledovce.Vámi navrhovaný způsob jak vyléčit světovou krizi svět už vyzkoušel v třicátých letech minulého století a ta nejrychlejší cesta z krize skončila světovou válkou a panstvím komunistů na půlce Evropy.Svět se také rozmýšlel a otálel cokoli podniknout a mudroval o samočistících mechanismech až se za podpory těch zaměstnanců co seděli doma a čekali na ,,pročištění trhu,,dostali k veslu panové Hitler a jemu podobní.Krize není jen problém hospodářský ale i politický.
Reagovat >

Vložil: soulbringer, 20. listopadu 2008,12:38:01

Titulek: Populisticka politika vs Ekonomicka realita
... a to je asi to oc tu bezi, Jirko a jeste bezet bude.

Na krasne mohu souhlasit s tvym clankem a mohu take predpokladat, ze s tvuj clanek neni pro zamestnance centralnich bank ci ministerstev financi nic noveho...

Jenze koho chleba jis, toho pisnicku zpivej a tak v dobe, kdy prosty lid tihne vice k levici (ted mluvim taky o USA), kdy lide mysli primarne na pritomnost, nez-li na budoucnost je jasne jak se politici budou vyjadrovat...

V tomto ohledu se bude POLITICKA VULE cekat opravdu tezko. Politicka vule se v tomhle hleda tezko a bude hledat jeste hure. V tomhle ohledu se proste v Detroitu i v cele USA poslouchaji Obamovy kecy daleko lepe, byt si o tom muzeme myslet vsichni sve


Reagovat >

Vložil: karel, 20. listopadu 2008,13:49:53

Titulek: RE: Populisticka politika vs Ekonomicka realita
Domníváš se, že republikánská administrativa provozuje/provozovala jinou ekonomickou politiku než Obama? Zaznamenal jsi, jak astronomicky se zvýšilo zadlužení během posledních 8 let republikánské vlády? Nic takového v americké historii zatím nemá obdobu.
Reagovat >

Vložil: soulbringer, 24. listopadu 2008,23:00:37

Titulek: RE: Populisticka politika vs Ekonomicka realita
ta politicka vule - stejne jako politicky populismus se netykal pouze USA, ostatne se staci podivat k nam do Evropy, ze? ;o)

Nicmene k vytce - u republikanu a hlavne za Bushe byla administrativa posazena a smerovana jinak a souhlasim, ze rozhodne ne stastne, co se tyce ekonomika... hlavni chybu ovsem vidim ve:
a) FUNGOVANI FED
b) NEDOSTATECNOU KONTROLU (a ano tim myslim i regulaci)

Mimochodem to zadluzovani USA se bude prohlubovat a pokud by Obama chtel dodrzet vse co slibil, tak to bude jeste horsi, aneb z blata do louze.

Kazdopadne ve svem prispevku jsem naznacil, ze dnesni politici (tim myslim ty pravicove) jen stezi budou hledat argumenty (byt je mohou mit), aby lidem rekli, ze vecne na dluh se zit neda...
Reagovat >

Vložil: Bochi, 20. listopadu 2008,16:11:55

Titulek: Je to tak
Přesně tak, pomoc těm, kdo si - když to tak řeknu naplno - pomoc nezaslouží, protože příliš riskovali a spoléhali na pomoc státu, k ničemu dobrému nevede. Peníze se neberou z ničeho, pokud je stát naleje do krachující firmy, budou chybět jinde a společnost jako takové ve svém důsledku zchudne. Moje úvaha na toto téma: http://viktor.johanesville.net/blog/2008/10/17/potize-ekonomickeho-kockopsa/
Reagovat >

Vložil: J.B., 21. listopadu 2008,12:11:52

Titulek: Přesně tak to bude.
Důsledky? Podobně jako u chřipky – nemoc se vrátí v ještě větší síle a vesele zaútočí na oslabený organismus.



Reagovat >

Vložil: Jakub, 21. listopadu 2008,14:09:11

Titulek: Trefný článek
Osobně nechápu tyhle okázalé státní subvence. Co je neefektivní, zadlužené anebo jinak nafouknuté prostě časem stejně vyhnije anebo se přerodí v něco nového, modernějšího a efektivního. Chápu, že z pohledu zaměstnance automobilky to není dobrá vyhlídka, ale žádný šek to podle mě nezachrání. Malým firmám určitě nikdo půjčovat nebude a ty zaniknou tak i tak. Všechno jednou odejde a přijde nové. Dle mého názoru to bude bude mít na světovou ekonomiku ozdravný účinek.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 21. listopadu 2008,23:08:48

Titulek: Souhrnná reakce
- ke kritizovanému poklesu burz: možná byla moje ironie příliš jemná :)). SAMOZŘEJMĚ je i aktuální pokles burz velmi, velmi zlý, a je vlastně horší než pokles burz v době pádu (paniky). Záchranáři udělali všechno, aby letadlu vyrovnali kurz aspoň do rovinky, a ono pořád padá... To je opravdu vážný problém, ne to, že to v první fázi padlo o 40% během pár dní.
- Rosťo: souhlas, taky bych k tomu ještě přidal konec studené války, růst ekonomik 3. světa (z čehož 1. svět velmi těží) a takový ten dojem, že už bude všechno jenom růžové a skvělé.
- k NASDAQu: to není relevantní burza. Je to trh, který je "technology-heavy", tj. on je vlastně postaven na oborech, které jsou prudce růstové samy o sobě. NASDAQ je cosi jako oborový index, když to trošku přeženu... nic relevantního pro průřez celou ekonomikou.
- k celkovým nákladům krize. I když jsem tady ten varovný hlásek, tak bych zase tato čísla bral s rezevou: a) pokles burz tam nejde započítávat, to jsou skutečně virtuální peníze b) státní dotace tam započítávat samozřejmě patří, ale nezapomeňme, že jsou to z větší části zatím přísliby pomoci a garance, ne skutečně "nalité" peníze. (Ono to přijde, samozřejmě, ale ještě se nedá říci že "to stálo" tyto prachy).

Reagovat >

Vložil: KAS, 22. listopadu 2008,1:32:43

Titulek: Na druhej strane
Je jasne, ze USA skutocne nemusi zostatnovat automobilky a podobne firmy. Na druhej strane, viem si predstavit ze keby bol u nas v takych problemoch Volkswagen, ktory tunajsiu ekonomiku dost taha prave vdaka naviazaniu na zvysok ekosystemu (dodavatelia), bol by z toho asi dost pruser. Statne subvencie su sice ako curanie proti prudu, ale proste existuju situacie, ked sa hotovostou teraz da ziskat v buducnosti, resp. znizit buduce riziko. Takze by som to az tak nepausalizoval.

Problem ako obvykle je, ze o takychto veciach rozhoduju politici a nie ludia co sa tomu rozumeju a funguju inak nez 'po nas potopa'.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy