Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Jirka Chomát, 10. listopadu 2008,11:28:54

Titulek: Děkuji za tento článek
Málokdy podlehnu svodům o komentování článku, ale tentokrát jsem podlehl rád. Snad bude stačit, že vyjádřím svůj nejsilnější pocit po jeho přečtení -- vděčnost za to, že byl napsán.
Děkuji. JCh
Reagovat >

Vložil: trAble, 10. listopadu 2008,12:06:40

Titulek: Kde ale vzít ty , kteří se "ještě nezošklivěli a nezkompromitovali"?
Já se trošku obávám, že ani na krajích není mnoho těch, kteří se "ještě nezošklivěli a nezkompromitovali". Bohužel mi česká politika přijde jako stroj, který ty česté okamžitě vyplivne z kola ven a mezi sebe pustí jen ty, kdo tam jdou vydělat.

Proč by se měl schopný manažer, který vydělává desítky tisíc čistého pouštět do politiky, kde si přinejlepším přijde na méně? Navíc každý schopný ví, že v politice budou i pozitivní kroky pomluveny. Je to vidět i v komunální politice. I poměrně velkým městům šéfují lidé, kteří by na slušné manažerské pozice nedosáhli. Ale vést město mohou a vedou.

Stejně tak když se člověk kouknul do kandidátek a náhodou tam někoho znal... I strana, kterou bych volil, tam měla člověka, který se v diskuzním fóru města, kde bydlí, projevuje jako totální pablb. Já tu stranu prostě pak volit nemohu, když si na teoreticky volitelné místo pustí takového člověka.

Byl bych rád, kdyby se v politice objevili schopní lidé, pro které jsou úplatky něco naprosto nepřijatelného a kteří jsou otevření diskuzi, jsou ochotni naslouchat argumentům. Ale kde ty lidi najít a jak je do politiky dostat?
Reagovat >

Vložil: karel, 10. listopadu 2008,12:35:23

Titulek: Poznámka
Pobavila mě tato věta: "zbuntování pár set tisíc důchodců, kteří jinak na volby rezignují a kteří se budoucností země už moc nezabývají"

Zjevně jste nikdy neseděl ve volební komisi :-) Mohu vás ujistit, že je to přesně naopak. Důchodci chodí k volbám pravidelně a tvoří poměrově největší skupinu voličů vzhledem ke svému počtu. Kdo naopak zpravidla k volbám nechodí, jsou lidé do 30 let. V letošních volbách počet volících důchodců nijak nevzrostl, naopak oproti posledním krajským volbám vysoce vzrostl počet voličů ve věkové skupině 30-50 let.
Reagovat >

Vložil: Piži, 10. listopadu 2008,12:53:25

Titulek: McCain se poklonil
Podle toho, co čtu na amerických webech není poklona poraženého samozřejmostí ani v USA. Blogeři, které čtu, či Redit McCainovu poklonu vítězi často zmiňují, takže to asi nebude bežná věc.
Tudíž to nebude vlastnost americká, či česká, ale osobní.
Reagovat >

Vložil: Radim Hasalík, 10. listopadu 2008,13:29:39

Titulek: Poděkování za snahu
Děkuji. Dočetl jsem až do konce. Velmi oceňuji tento typ příspěvků. Souhlasím s tím, že příchod některých exprimátorů by možná mohl parlamentní politice pomoci. Mají totiž přímé a praktické zkušenosti z krajů, znají více potřeby lidí a zřejmě dovedou i lépe prezentovat vlastní výsledky.

Co se týče kampaně, ODS mohla kampaň postavit na výsledcích (zavedli jsme pro vás CzechPoint apod.). Je však otázka, zda by na tyto výsledky slyšeli obyvatelé z vesnic a malých měst (přinesl jim něco CzechPoint atd.?).
Reagovat >

Vložil: White Dog, 10. listopadu 2008,14:20:25

Titulek: RE: Poděkování za snahu
Malinko OT, ale jen malinko. Vlastně to OT vůbec není... :-) Promiň, Radime Hasalíku, ale ani já, který se na internetu pohybuji denně, pracuji jako zaměstnanec a na vedlejšák si přivydělávám "na volné noze", takže mám, a musím mít přehled o ledasčem, nevím o nějakém CzechPointu nic. Jen že cosi s tímto názvem je. A pokud vím, tak nikdo z mých známých, a že jich je požehnaně, o CzechPointu také nic neví. Takže tak by mě asi ODS neoslovila. Protože zavedení jakéhosi CzechPointu asi nebude žádný viditelný "výsledek".
Reagovat >

Vložil: Radim Hasalík, 10. listopadu 2008,14:53:22

Titulek: RE: Poděkování za snahu
Ano, možnost požádat o výpis z rejstříku trestů, živnostenského rejstříku, katastru nemovitostí atd. na obyčejné poště... to není, White Dogu, žádný viditelný výsledek.

Reagovat >

Vložil: Standa, 10. listopadu 2008,15:14:58

Titulek: RE: Poděkování za snahu
To by ale měla dělat pošta automaticky a není nutné kvůli tomu vymýšlet (a z daní platit) jakýsi CzechPoint, navíc s mizerným anglickým názvem.

Původně CzechPoint vznikl, aby se část státní byrokracie soustředila do jednoho kontaktního místa státní správy.

Jako liberál bych však přivítal zrušení či omezení této byrokracie a nikoli zakládání nových superúřadů. Takže zmínky o CzechPointech mě spíš dráždí.
Reagovat >

Vložil: Radim Hasalík, 10. listopadu 2008,15:19:20

Titulek: RE: Poděkování za snahu
Jenže to automaticky dělat nemohla, když šlo o dříve oddělené registry. Czechpointu předcházela úprava zákonů. Czechpoint není superúřad, použe šetří čas a peníze - pro výpis z rejstříku trestů už nemusíte chodit do dvou míst v ČR nebo o něj žádat písemně.
Reagovat >

Vložil: Standa, 10. listopadu 2008,15:25:51

Titulek: RE: Poděkování za snahu
Ano, a k čemu ten výpis z rejstříku trestů potřebujeme? Ve většině případů ho po nás požaduje stát. Jednak si myslím, že stát nemá právo k registraci ŽL či SRO požadovat beztrestnost, a když už, tak si úředníci mají výpis zajistit sami.

Kontaktním místem státní správy má být právě Česká pošta, není třeba vymýšlet nic nového, její privatizace je chyba. Je to jeden z mála státních úřadů, který si na svoji činnost dokáže vydělat sám a nespotřebovává naše daně.
Reagovat >

Vložil: pizi, 10. listopadu 2008,18:17:53

Titulek: RE: Poděkování za snahu
Bodejt by ne, kdyz jede setrvacnosti na vyhody ziskane svym byvalym monopolem.
Reagovat >

Vložil: jams, 14. listopadu 2008,18:23:34

Titulek: RE: Poděkování za snahu
Rejstřík trestů požaduje řada zaměstnavatelů jako důkaz bezúhonnosti uchazeče o zaměstnání. Asi ne zaměstnavatelů IT specialistů, ale třeba skladníků.
Reagovat >

Vložil: White Dog, 10. listopadu 2008,15:57:25

Titulek: RE: Poděkování za snahu
Jasně, je to výsledek. Ale někdo by o tom musel vědět. Zkus zajít mezi lidi, i vzdělané a praktické. Zeptej se jich, co to je CzechPoint. 90% z nich nebude mít tušení.
Reagovat >

Vložil: 2x4b, 10. listopadu 2008,22:28:43

Titulek: RE: Poděkování za snahu
CzechPoint je velmi dobrá věc. Skoro každý, kdo sleduje web své obce/města o něm ví. Slušný úřad zvolí i další metody, jak o této věci dát vědět. Ale rozhodně to není tak, že by informovanost o této věci byla malá. Kdo se zajímá, ví. Pro toho, kdo se nezajímá, je škoda utrácet moje peníze z daní, aby mu to někdo tloukl do hlavy.
Reagovat >

Vložil: jams, 14. listopadu 2008,18:26:43

Titulek: RE: Poděkování za snahu
Czech POINT (název se mi nelíbí), není nijak zvlášť užitečný pro obyvatele velkých měst, zejména Prahy. Já, jako Pražák, si pro výpis z katastru nemovitostí klidně zajedu do Kobylis, z rejstříku trestů na Pankrác, z obchodního rejstříku na Vinohrady. Ale co kdybych bydlel na malém městečku (je jich hodně) a musel bych jezdit přinejmenším do krajského města, nebo tam posílat úřední žádosti?
Reagovat >

Vložil: highway, 10. listopadu 2008,17:43:04

Titulek: Dalsi podminka obrody ODS
Bohuzel jsem velmi skepticky k obrode ODS v dobe, kdy dalsi velika skodna ODS sedi na Prazskem hrade a z toho ji nelze dalsi ctyri roky dostat. Takze pristi parlamentni maji oranzovi v suchu.
Reagovat >

Vložil: Keff, 10. listopadu 2008,20:08:13

Titulek: RE: Dalsi podminka obrody ODS
Milý highwayi, tomu racionálně smýšlejícímu člověku který dá na vlastní názor namísto zastrašování z Bruselu, a jeho slova a skutky mají obsah, nejen formu, se říká pan prezident. Škodnou si nechte pro jiné.
Reagovat >

Vložil: catt, 10. listopadu 2008,22:06:00

Titulek: RE: Dalsi podminka obrody ODS
Muhehe, v tom případě prezidenta nemáme :)
Reagovat >

Vložil: Michal Altair Valášek, 10. listopadu 2008,22:21:39

Titulek: Výprask "nezávislých" senátorů
Výprask takzvaně "nezávislých" senátorů byla jediná věc, která mne na posledních volbách upřímně potěšila, zejména pak v případě pánů Mejstříka a Zlatušky, jejichž prostor ke škození se tak výrazně zmenšil.

Politika je prostě záležitostí politických stran a těch je dlouhodobě na politické scéně většiny zemí velmi málo. Oné odlišné roli senátu to nijak principiálně nepřekáží, jak je výborně vidět na příkladu Spojených států.

Přínos jedinců, které do funkcí vyneslo momentální znechucení a/nebo zastydlý antikomunismus je z dlouhodobého hlediska myslím dost mizivý.
Reagovat >

Vložil: Tomáš Pilát, 10. listopadu 2008,22:44:32

Titulek: No jo, ale máme nějakou moc to ovlivnit?
Já myslím, že máme tu možnost ovlivnit ( vysvětlit ) hodně názorů, jelikož dost lidí, kteří sem píší jsou na itnternetu docela známé osobnosti, které znají další osobnosti a dokáží lidem spoustu věcí vysvětlit a zrovna tohle je dle mého největší problém pravicových stran neumí vysvětlvoat jejich záměry. Osobně by mě zajímalo do jaké míry dnes interent dokáže ovlivnovat veřejné mínění, ale myslím si, že zasáhnout mladší generaci je docela možné ( viz. různé epizody s Járou Cimrmanem ).

Ted už je jen otázkou kdo sebere dost sil a vytvoří tu webou stránku, která lidem vysvětlí ty snad správné věci :)

Tom
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 11. listopadu 2008,8:37:43

Titulek: Souhrnně
Dovolím si souhrnně několik reakcí:

1) "Všichni jsou špatní": toto je velmi zkresleno médii (o dobrých politicích nepíšou, necítí k tomu důvod, takže se dozvídáme jen o problémech): mám řadu osobních zkušeností s politiky na regionální i celostávní úrovni a ty jsou vesměs dobré - jsou to, překvapivě, většinou úplně normální a pracovití lidé.
Ano, to že málokdo dnes chce jít do politiky je vytvořeno dosti umělou náladou a vykreslením politiků jako jakési "podřadné sorty", podvodných korupčníků, lhářů a manipulátorů. To je ale jen odpovídání na veřejnou poptávku - lidé je tak CHTĚJÍ vidět (zatímco např. v USA na nich spíše hledají ty světlé stránky a víru v jejich schopnosti).

2) Důchodci ve volbách: ve volební komisi jsem neseděl, četl jsem pak následné průzkumy, které právě dokazují, že k volbám šla - a obvykle nechodí - starší generace, která "volila třicetikačkou".

3) Zmiňujete CzechPoint: no, možná jej používáte, ani o tom nevíte :). Já jsem byl poměrně skeptický (po různých státních portálech atd.), ale jsem názoru, že se jedná o velmi povedenou a užitečnou službu, a protože to tu ještě asi nikdo neudělal, tak říkám "díky, Ivane Langře" :).

4) Nezávislé osobnosti: Altaire, rozumím tvé argumentaci, ale nesouhlasím. Nebuď zas takovej pravičák :). Pokud bychom vzali tvůj princip stranickosti, tak by stačila jedna místnost a v té by sedělo 4-5 lidí, tzv. najatých hlasovačů, a každý by měl počet hlasů odpovídající volebním mandátům, zvládli by hlasovat za senát i parlament najednou. K čemu těch 200 lidí, když to půjde podle stranické linie.. Tohle by se ti opravdu líbilo?
Reagovat >

Vložil: Martin V, 13. listopadu 2008,9:29:02

Titulek: RE: Souhrnně
Ad 1 - To jste mne celkem rozesmal, asi Vám nechodí do schránky noviny krajského úřadu nebo podobně nazvaný plátek. V Karlovarském byl hejtman na odhadem 99procentech fotek a kdyz tam nebyl on tak nejaky jiný člen ODS a garantuji Vám, že ani jednou jeho a ani nejaky čin úřadu nikdo nekritizoval :-)
Ad 2 - Ze sveho okoli mam pocit, ze duchodci chodi k volbam pomerne pravidelne, ale jestli jsou nejake oficialni statistiky a ty hovori jinak, je to zajimave, budu to muset nastudovat.
Ad 3 -Asi pouzivame, ale nechapu, proc je Czech point nutné mít pro pouzivani lidmi. Kdyby byl CP jako "clearingove centrum" mezi urady, tak bych to povazoval za uspech, takhle nas urednici porad nuti behat. tedy ne mezi urady, ale na CzechPoint

Ad 4 -souhlas
Reagovat >

Vložil: Jarda,, 21. listopadu 2008,9:53:48

Titulek: RE: Souhrnně,RE: Souhrnně
Bohužel ať je mediální obraz jakýkoli, prakticky žádný z politiků nedokáže překročit svůj stín. Svými činy pak o sobě vytváří obraz lidí, kteří vzbuzují spíše odpor nez respekt (V tomhle je Topolánek opravdu přeborník).

A k Paroubkovi: ať ho upřímně nesnáším jak chci, je nutné mu přiznat, že jako jeden z mála má zkušenosti z komunálu a dokáže je využít. Pracuje pragmaticky a na politické fangličky moc nedá. To je podle mne důvod jeho úspěchu.

Mám jistou naději že momentálně uvolnění hejtmani svoji osmiletou komunální zkušenost nezazdí podivnými posty "vládních pověřenců", a v přístích volbách tak budou Paroubkovi rovnocennými soupeři. Bohužel zatím to spíš vypadá na ukrutnou shanu všech Topo, Bémo a Tlusto křídel udržet se u moci za každou cenu :-(

Ad volba třicetikorunou: vzhledem k baby-boomu a platbě za děti již od narození se nelze divit, že "proti Julínkovi" volili i lidé kategorie 25-50, bežně k volbám nechodící. Protože těch se poplatky dotýkají daleko více než důchodců, kteří navíc volí pravidelně a předvídatelně. Tento efekt podle mne ODS silně podcenila (a podceňuje dál, takže v dalších volbách lze očekávat další debakl).,
Reagovat >

Vložil: jams, 14. listopadu 2008,18:35:27

Titulek: Novinář, který porovnal své odhady volebních výsledků
a jejich výsledky, je Tomáš Němeček z Hospodářských novin. Článek "Volby 2008: Jak jsem se mýli v politice" je zde: http://blog.ihned.cz/c3-29159240-YNemec_d-volby-2008-jak-jsem-se-mylil-v-politice
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy