Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: jap, 15. ledna 2014,11:00:35

Titulek: odvolani a jmenovani
viz http://paragraphos.pecina.cz/2014/01/cervickovani.html - TP bych veril, kdyz pise: "Na závěr poučení pro ministerskou komisi: Jmenováním policejním presidentem se případná vada předchozího neplatného odvolání zhojila. Ano, tak jednoduché to je. Můžete mi věřit."
Reagovat >

Vložil: Jiho, 15. ledna 2014,11:37:51

Titulek: S řešením nesouhlasím.
1) Pokud platí bod A, tedy že Lessy byl vyhozen kvůli politickým tlakům, kterým nechtěl ustupovat, NEZÁKONNĚ, na základě vykonstruovaného obvinění, je jediné možné řešení ho po očištění okamžitě vrátit zpět do té funkce. Každé jiné řešení je prohra demokracie, protože to znamená, že i do budoucna může politik tlačit prezidenta ke zdi a vyhodit ho když nebude poslušný a prezident bude vědět, že nemá obrany, i když bude v právu, že nemá šanci!

2) Uznávám, že je problém co s tím novým prezidentem. Ovšem pozor: že je vyhození Lessyho lumpárna či minimálně hodně sporné se vědělo. Červíček věděl, že usedá do křesla, které s velkou pravděpodobností může získat po očištění zpět Lessy. Člověk s kouskem cti v těle, když už podobné křeslo přijme, řekne: OK, vezmu to, aby nebylo bezvládí, ale pokud budeš očištěn, během minuty ti vyklidím stůl.
Že to Červíček neudělal a vyvolal tak to dvojvládí je pro mě docela zklamání, považoval jsem ho sice za kariéristu, ale za běžce na dlouhou trať, který bere ohledy na zájmy policie a státu, které teď zjevně poškodil.

To vše samozřejmě píšu bez ohledu na to, o kterém policejním prezidentovi si myslím, že je lepší a schopnější, atd.
Reagovat >

Vložil: Min, 15. ledna 2014,12:16:06

Titulek: Nesouhlasim
Nevim, podle me spravedlivejsi reseni by bylo:

- vratit Lessyho zpet (to je ta nejvetsi nespravedlnost, kterou je prvne potreba vyresit)
- cervicka vratit na puvodni pozici (stal se policejnim prezidentem proto, ze byl odvolan Lessy – jak se ukazalo, nepravem), omluvu od statu a odskodneni.
Reagovat >

Vložil: Karel, 15. ledna 2014,14:24:15

Titulek: RE: Nesouhlasim
Lessymu už IMHO vypršela tak jako tak doba, na kterou měl být jmenován, čili zpátky nainstalovat úplně logicky nejde.
Červíčka je možné vrátit na původní pozici, je ale potřeba pro změnu vyhodit toho, kdo na ní sedí teď - atd. atd. až to nakonec se stejnou silou nespravedlnosti (z jeho pohledu) odnese nějaký pěšák.
Reagovat >

Vložil: thr, 15. ledna 2014,12:16:22

Titulek: Jmenování Lessyho
Článek sice fajn a v podstatě nerozporuji nic z toho, co v něm je, podle mě v něm ale jedna "maličkost" chybí.
A totiž to, že pořádné zvěrstvo nastalo už o krok dříve, tedy při Lessyho jmenování, to byla taky pořádná "prasárna". A to nejen kolem jmenování, "zajímavé" byly už tlaky na odvolání Oldřicha Martinů, které tomu předcházely.
A v podstatě není velkou nadsázkou říct, že to v článku celkem správně popisované "nestandardnosti" se staly až v důsledku té první, která se zde opomíjí.

Obávám se, že jediným opravdu čistým řešením by bylo body v článku doplnit ještě o bod 6 - Červíček se po formálním návratu do funkce zachová velkoryse a podá rezignaci, načež se vyhlásí nové výběrové řízení, které konečně proběhne korektně. Klidně se do něj může přihlásit znovu jak Červíček, tak Lessy, podstatné je, aby nový výběr proběhl nezpochybnitelně. To je asi jediná cesta, jak skutečně "restartovat" tuto funkci a umožnit novému policejnímu prezidentovi práci s čistým stolem...
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 15. ledna 2014,14:42:27

Titulek: Lessy atd.
ad jap: jasně, s tím naprosto souhlasím. Jsem přesvědčený, že pokud to dostane na stůl soudný soudce, tak ministerský konstrukt týkající se odvolání Červíčka shodí ze stolu a prohlásí jeho odvolání za neplatné.
Mimochodem tady je další chyba médií: neměla litovat kačky a hned si zjistit právní stanovisko od kvalitního právníka, který by jim něco takového ihned potvrdil.

ad Jiho: souhlasím s vámi, že férové je povolat/jmenovat Lessyho zpět. Ale bohužel ta "náprava křivdy novou křivdou" tam zůstává. Tady už bych fakt nespekuloval, jestli Červíček něco věděl nebo nevěděl. Polda je polda, když jej někam navelí a najmenují, zasalutuje a pracuje.

ad thr: ano, souhlasím, skutečně nejférovějším postupem by byla rezignace obou prezidentů a výzva k vypsání výběrového řízení obratem. Jenom bych k tomu dodal, že pro každého je vždycky blbé utíkat od spousty rozdělané práce, bez ohledu na okolnosti, za jakých přišel k funkci. Tohle "lidsky" chápu.
Předchozí policejní prezident Martinec: pamatuju si jméno i obličej, ale fakt už si neumím vybavit, za kolem jeho odvolání byla taky nějaká taškařice. Zkusím si to vygooglit :)
Reagovat >

Vložil: thr, 15. ledna 2014,15:09:40

Titulek: RE: Lessy atd.
Ad Martinů - no v podstatě John se po nástupu rozhodl ho odvolat a začal tlačit, vystupňoval to pak pod záminkou, že nebylo korektní, když se Martinů setkal s Nečasem v souvislosti s SFŽP bez vědomí ministra vnitra atd. Extrémní rozruch kolem toho nebyl proto, že dotyčný asi usoudil, že podobné jednání už ho nebaví a tak nakonec podal rezignaci sám, nicméně za standardní situaci to označit nelze. Ovšem proti "výběrovému řízení", kterým se dostal do funkce Lessy, to ještě bylo dost v klidu :-)

Můj osobní názor je, že se Lessy vůbec neměl policejním presidentem stát, je to jeden "z pomníčku" činnosti Radka Johna na vnitru. Jiná věc ale je, že když už se do této funkce dostal, tak by bylo nanejvýš žádoucí, aby v ní skončil "civilizovaným způsobem". Jak ale správně popisujete v článku, tak tohle se nestalo a výsledkem je spirála dalších problémů.

A přeci jen jedna výhrada k článku - ono je především projevem "právního pozitivismu" či spíše absurdity i to tvrzení, že byl Lessy odvolán protiprávně. V podstatě se dá říct, že řízení bylo zastaveno s argumentem, že už byl potrestám kázeňsky, soudní projednání toho, zda vlastní obvinění bylo pravdivé, vlastně vůbec dokončeno nebylo. Jenže soudu ušlo, že ajaksi v momentu, kdy bylo proto řízení zastaveno se zrušil i kázeňský postih, kvůli kterému to při odvolání zastavili... Do extrému vzato by se nyní mohl soud rozjet znova - no fakt jak u blbých :-(
Nehledě k tomu, že podle výkladu některých právníků by dění kolem této kauzy mohlo vést až k beztrestnosti policisty, pokud bude potrestán kázeňsky - sice jde snad (aspoň doufám) o přehnaný výklad, ale o absurditě postupu to vypovídá hodně.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 16. ledna 2014,9:34:56

Titulek: RE: Lessy atd.
1) konstrukce kterou jest popsal je docela hnusná. Tedy že jsem obviněn z nějaké trestného činu. Soud rozhodne že jsem nevinný. Je odvolání a odvolací soud řekne, že dokonce celé stíhání bylo nezákonné a proto to vůbec věcně neprojedná. A vy z toho vyvodíte závěr, že nejsem očištěn? Jak víc bych mohl být očištěn? Tím pádem takový člověk je zničen a vlastně se po podlém nařčení už nikdy nemůže očistit?

2) v případě Lessyho nemáte pravdu. Podle vyjádření Lásky, který to odůvodnění četl, tam stojí, že s Lessym bylo v dané věci vedeno kázeňské řízení, které bylo UKONČENO s tím, že byl obvinění zproštěn!!! Následně byl za stejný čin obžalován v trestním řízení. Čili že nešlo o to, že by v průběhu kázeňského řízení bylo zjištěno, že jde o tak závažný čin, že se to změní na trestní, ale že to kázeňské bylo řádně ukončeno. To je pak jasná nezákonnost. Kde jste četl, že to bylo jak říkáte? Uznávám, že Láska není nestranný, takže by mě zajímalo, jestli jste to odůvodnění někde našel.
Reagovat >

Vložil: thr, 17. ledna 2014,7:57:32

Titulek: RE: Lessy atd.
Já ale právě spíš zhnuseně komentuji, co se kolem toho děje... Lessyho je mi v současné době spíš líto, netajím se tím, že pokládám za nesprávný je nástup do funkce, ovšem to není omluvou pro ty komedie s jeho odvoláním.

S posloupností "trestů" v kauze Lessy je to ale ještě složitější... Proti němu bylo nejprve zahájeno šetření, které ale nepřešlo do trestního řízení, ale do kázeňského, které bylo ukončeno, to máte pravdu. Podstatné ale je, že tato první fáze se k soudu vůbec nedostala! Pak ale byly nalezeny "nové důkazy", na jejichž základě bylo podáno trestní oznámení se vším všudy. Ovšem soud to shodil ze stolu aniž by se tím vůbec zabýval. Jinými slovy soud vlastně přiznal nadřízenost kázeňského řízení nad soudním??? A navíc, ty uvedené "nové důkazy" se vůbec neprojednaly, což má hned dva nepříjemné dopady. Z hlediska Lessyho se nedá mluvit o očištění na faktické úrovni, tu novou podoby obvinění přeci nikdo neprojednal! "Očištěn" byl v podstatě na základě formálních chyb. Na druhé straně ale pokud byly nové důkazy a svědectví opravdu vykonstruované či dokonce lživé, tak právě jejich neprojednání vylučuje možnost postihu "druhé strany" za křivou výpověď či další možná provinění, což také není nejšťastnější.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 18. ledna 2014,10:36:30

Titulek: RE: Lessy atd.
Jaké soud shodil ze stolu, soud neprojednal obvinění?! Soud projednal a po zhodnocení důkazů ¨zprostil! Takže všechny kauzy, kde máme jen prvoinstanční rozsudek bez odvolání jsou podle vás "shozené ze stolu"? Ano, pak to šlo do druhé instance a ten rozhodl z procesních důvodů, nicméně rozhodnutí nezávislého soudu v meritu máme také...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 16. ledna 2014,9:44:34

Titulek: RE: Lessy atd.
ad že férové je povolat/jmenovat Lessyho zpět
Nejde jen o férovost či osobní křivdu Lessyho. To co se tu řeší, já obecný střet o pozici policejního prezidenta. Výsledkem bude precedent, který si musí vybrat pouze ze 2 možností:
A) policejní prezident je nula, kterou může každý politik ve funkci ministra vnitra (a že jsme na té pozici měli už různé figury...) z hodiny na hodinu vyrazit, když mu nebude chtít jít na ruku, a není proti tomu obrany
B) ministr vnitra nemůže pol. prez. nezákonně vyrazit podle své (z)vůle, protože máme právní stát a ten ho podrží - bude ho to stát spoustu sil, času, problémů, ale nakonec vyhraje, bude-li pravda na jeho straně.

Teď neřeším, jestli sluší uniforma víc Lessymu nebo Červíčkovi, tohle je zásadní rozhodnutí. Já preferuji B...
Reagovat >

Vložil: thr, 17. ledna 2014,8:06:46

Titulek: RE: Lessy atd.
Trochu mimo téma Lessyho, ale ne až tak mimo vaši otázku a-b stojí za přečtení článek http://finmag.penize.cz/kaleidoskop/268489-nezavisla-policie-lek-na-korupci-nebo-temna-hrozba .
Osobně si myslím, že správné řešení musí být někde mezi, tedy policejního prezidenta není snadné odvolat, na druhé straně by to ale mělo být reálně možné i "normálními postupy", ne tedy pouze vyvoláním soudního sporu či nátlakem...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 18. ledna 2014,10:33:10

Titulek: RE: Lessy atd.
Jasně, v tom souhlasím. Nicméně Lessy byl právě vyhozen hodně pochybným a nezákonným způsobem, a pokud to budeme tolerovat, vzniká velmi nebezpečný precedent.
Reagovat >

Vložil: pedro, 15. ledna 2014,17:57:05

Titulek: Formalismus
Také mně ten formalismus zarazil. On ten obrázek je ještě pestřejší, než jste napsal. Pokud ČT správně interpretovala rozhodnutí v případě Lessy, tak obsahem rozsudku jest, že Lessy byl potrestán kázeňsky a nelze jej tedy trestat soudně. Pak je tady samozřejmě zcela formalistické odvolání Červíčka. A argumenty Červíčka proti - světe div se, opět formalismus - argument zní, že Pecina se v odvolacím řízení neřídil zákonem v tom smyslu, že řádně nepřezkoumal námitka p. Červička a jeho advokáta.

Jinak právě proto, že nejsem zastáncem formalismu, nejsem ani zastánce modelu prezidenta jako notáře. Nesouhlasím tedy s uvedenou narážkou na Zemana. Ne snad že bych si myslel, že v současné situaci by Zeman neměl Sobotkovi jmenovat ministry, nicméně já pořád věřím tomu, že Zeman je soudný a nakonec ty ministry (možná s jízlivou poznámkou) jmenuje. Nota bene bude to takový test, zda náhodou právě v případě Zeman nedochází k selhání médií a vedení mediální kampaně proti kandidátovi, kterého nikdo nepodporoval, ale on přesto vyhrál...
Reagovat >

Vložil: Fri, 15. ledna 2014,23:34:12

Titulek: Fikce
Kdyby náš prezident Kazisvět od Kolína měl možnost "vládnout" v jiném právním systému. Tedy měl by možnost si krapet "zapanovat" např.z Downing Street jako předseda. Zkraje by logicky nezapadl do stoletími zdeformovaného právního rámce a hanebně by se tedy ožral u královny na čaji. Ale až v Kapitolu by se brzy podivili, kterak je respektovaný právní systém Velké Británií vlastně nehomogenní.

Kazisvět Miloš by dokázal přivést Británii jen s použitím bonmotů do mimořádného stavu. Aby následný den obvinil plošně Brity z upjatosti a nedostatku smyslu pro humor. A BBC z nedostatku kritického myšlení až dětinství. Případně obojího ve spojení s pedofilii. Symbol celé monarchie královna by se sama udusila některé ráno loupákem nad novinami. Bohužel už po privatizaci Arsenalu do rukou Lukoilu.

Protože žádný známý právní řád totiž není odolný proti řádění přírodních živlů.
Reagovat >

Vložil: Kocomour, 20. ledna 2014,10:52:21

Titulek: Langrův člověk
Rád bych doplnil jednu věc, která tu nezazněla a o které se obecně nemluví – Červíček není obyčejný kariérní policajt, je to jeden z koní ze stáje Ivana Langera a ten byl taky v pozadí jeho jmenování.
Tuto informaci mám přímo od zdroje – jeden můj rodinný příslušník pracuje u UOOZ a nedávno prohlásil, že se nejvíc ze všeho těší na den, až nebude u policie a někde Červíčka potká a pak mu s rozkoší rozbije hubu…
Reagovat >

Vložil: thr, 22. ledna 2014,13:57:52

Titulek: RE: Langrův člověk
Naznačovat, že na toto potřebujet informaci "u zdroje" je poněkud úsměvné - netvrdím, že to sleduji extra detailně, nicméně ty komentáře na téma vazby Červíčka a Langera byly publikovány xkrát :-) Mimochodem ale pokud to hrálo roli,tak spíš v době jeho postupu do pozice šéfa dopravní policie před pár lety, v době jeho funkce policejního prezidenta už by mu kontakty s Langerem spíš uškodily.

Nicméně ale v reálu mi není známo, že by se Červíček výrazně zamotal do nějakých "kmotrovských hrátek" , to má koneckonců společné s Lessym, který byl pro změnu do funkce protlačen Bártou a Johnem, ale ani u něj se nedá říct, že by měl problém zrovna s nějakým "protěžováním" těchto lidí.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn