Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Martin Strnad, 19. února 2010,14:41:53

Titulek: Komentář k analytikům je perfektní
Opět pěkný článek. Díky.
Reagovat >

Vložil: La Tibor, 23. února 2010,2:44:36

Titulek: RE: Komentář k analytikům je perfektní
Spatny neni, rozhodne lepsi nez ty hlody v mainstreamu. Otazka - co s tim. I kdyby o tom psalo x obskurnich blogu, tak se nic nezmeni.

Vetsina lidi na vse dlabe a panakum to vyhovuje, i kdyz je analytici prekvapuji.

Chce to vymyslet neco velmi originalniho.
Reagovat >

Vložil: Honza, 19. února 2010,16:01:11

Titulek: Chybky
Ten Váš odstavec kritizující zprávu "ICQ a Seznam" je pomatený.

- O Icq podle některých zdrojů projevil zájem Yandex, menšinový vlastník Seznamu. Nadpis je tedy v pořádku a je úplně jedno, že čeští vlastníci to popřeli, ruští jsou možná pořád ve hře.
- Článek nenapsaly Kurzy.cz, ale pochází od agentury Mediafax.
- HN článek nepřevzaly, naopak tento list je původní zdroj. Mediafax to přebral od HN.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 19. února 2010,20:08:55

Titulek: RE: Chybky
Máte pravdu, tohle pan H. dost popletl. HN vydaly článek, kde titulek i text je OK. Ze 2 zdrojů mají že do toho akcionáři seznamu resp. seznam jde, 1 zdroj říká že ne. Mediafax to převzal a titulek už je trochu významově posunut (akcionář a majitel je rozdíl). Že by ta koupě nedávala pro IL vůbec žádný smysl je jiné téma.

Ale za ťafku rádobyanalytikům samozřejmě pochvala, jen houšť ;-)
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 20. února 2010,10:44:15

Titulek: Seznam / ICQ
Díky za upozornění, opravdu jsem nějak nebyl schopen a ani moc ochoten široce pátrat, kde tento blud vznikl. Pokud v HN, tak to pak není divu, protože oni opravdu jsou přeborníci v získávání "velmi důvěrných" a současně zcela nesmyslných a nevěrohodných zpráv okolo Seznamu (už jednou se blamovaly v tom, že když sem přijel Ballmer, tak že chtěl koupit Seznam atd.).
Zajímavé je, jak zpráva dalším re-publikováním žije vlastním životem a jak ji další novináři obohacují, aniž o věci cokoli vědí...

Ohledně Yandexu: ano, to může být docela pravda, že Yandex projevil zájem o ICQ. Ale samozřejmě neplatí, že "O ICQ projevil zájem vlastník Seznamu", protože Yandex NENÍ vlastník ani spoluvlastník seznamu. Menšinovým vlastníkem Seznamu, pokud se nepletu, jsou dva americké investiční fondy, nikoli ruský portál Yandex.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 20. února 2010,13:08:44

Titulek: RE: Seznam / ICQ
Jj vlastní život mediálních kauz. Jestli se nepletu, asi nejgeniálnější byla kauza Bašty prodávajícího mafiánům víza. Původně to napsal jakýsi ruský webový server, který to ale zase následně stáhnul. Mezitím to začala od sebe přebírat česká média, která se vzájemně zdrojovala a každý přidal trochu spekulací ;-)
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bleša, 21. února 2010,21:18:52

Titulek: Žurnalisté - oslíci
Vždycky mě trochu překvapí nepochopení smyslu práce novináře. Novinář/žurnalista je člověk, který vytváří poutavé texty za účelem získání prospěchu pro médium, ve kterém působí. Za to je placený. Ne, za přinášení pravdy, objektivních pohledů, nebo hlubokých analýz. Žurnalista je primárně "bavič", který pomáhá prodávat médium. Za to je placen. Pane Hlavenko, vždykcy jste, myslím, hodně přemýšlel o názvu článku, takže to musíte vědět.
Žurnalista, který vymyslel „Vlastníci Seznamu chtějí koupit celou síť ICQ“ odvedl, myslím, slušnou práci a zasloužil si výplatu. Určitě jej nelze nazvat výrazem "oslík". To zní naivně/amatérsky a naivity v tom není ani trošku. Prosím, neřeším zde etiku. Všichni si vybíráme svobodně, co čteme. Já si dneska vybral Bloc :-).
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 22. února 2010,9:20:39

Titulek: RE: Žurnalisté - oslíci
Tak pokud vím, definice žurnalistiky zatím na bavičství změněna nebyla (viz například zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Journalism). Pro toho, kdo nechce klikat - žurnalista je z definice "přinašeč zpráv a názorů".
Máte bohužel pravdu, že v dnešní době média stále více inklinují k bavičství, a s tím je asi nutné se smířit (nebo psát vlastní seriózní média :-). Ale bavičství přece ještě neznamená, že budu přinášet údaje, které jsou docela průhledně nepravdivé, ne?
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bleša, 22. února 2010,11:56:09

Titulek: RE: Žurnalisté - oslíci
Možná jsem se trochu nepřesně vyjádřil, že to vypadá, že žurnalista je nějaký komediant. Když čtu seriozní knihu o vzniku vesmíru, tak to dělám, protože mě to baví. Autor mě tím pobavil/zaujal. Kdyby to neudělal, neprodal by víc než 10 výtisků. V tomto smyslu se stává "bavičem" a snaží se konkurovat všem ostatním věcem, které mě mohou zaujmout. Může mě bavit číst rozbor volebních preferencí, sledovat Mr. Beana nebo nebo číst s kým právě chodí nějaká celebrita.
Něco může být kandidát na Pulitzera, něco tupý bulvár, ale nakonec všichni soupeří na jednom trhu o moji pozornost.

Jinak souhlas, že šířit polopravdy a bludy by se nemělo. Mělo by být poznat, kdo je Mr. Bean a kdo investigativní novinář, což často není. :-)
Reagovat >

Vložil: David, 22. února 2010,15:22:56

Titulek: Možná radši nepomáhat...
S tou pomocí je to takové nejednoznačné, dost možná spíš kontrproduktivní. Nejlepší je, když si daná země dokáže pomoct sama, ostatní státy maximálně s něčím krátkodobě vypomůžou, což je i případ Haiti.

Kupříkladu naše "pomoc" Africe způsobila, že tam žije čím dál víc lidí, které už země nedokáže pojmout a tak drancují zbytky přírodních zdrojů a vzájemě se masakrují. To, čemu jsme chtěli humanisticky zabránit tak stejně propuklo o pár desítek let později v mnohem hrůznější formě. Takhle by to dopadlo i s Haiti, kdyby se tam pumpovaly neomezené prostředky na obnovu.

Jaký vděk má třeba Irácký lid, to je jen další důkaz. Nemůžu se ubránit dojmu, že za Husajna tam těm lidem bylo lépe a že jim západní civilizace vnutila něco, co oni nikdy nechtěli. Totiž svobodu, která je pro nás naprosto nejdůležitější hodnota, kterou ale jiné národy vidí asi v jiné perspektivě a není pro ně třeba až tak důležitá.

Pokud si tedy vyspělý svět izoluje do pozlátek svých superdrahých Olympiád a dává od ostatních ruce pryč, možná to není až tak špatné řešení.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 23. února 2010,11:13:10

Titulek: RE: Možná radši nepomáhat...
Zajímavý pohled na věc. Jestli znamená "svoboda" co USA přinesly do Iráku, tak se ani nedivím, že to ti lidé nechtějí. Od okupace Iráku v roce 2003: ubylo 40 % lékařů, učitelů, inženýrů. O 100 % vzrostl počet lidí bez přístupu k nezávadné vodě. Byla zrušena původní Ústava z roku 1959, platná i za Saddáma, která zakotvovala rovnost mužů a žen (v arabském světě docela rarita, viz naši spojenci v SA), díky které mj. bylo v před okupací 68 % žen mezi učiteli a 30-60% mezi zdravotníky. Po okupaci USA zavedly novou ústavu, která mj. připouští šariu a zakazuje ženám pod 40 let právo na pas bez souhlasu "majitele" - otce či manžela. A oni furt remcají a tuhle svobodu nechtějí ;-) Nechápou, že to jsou hodnoty západní civilizace.
Reagovat >

Vložil: David, 23. února 2010,13:01:57

Titulek: RE: Možná radši nepomáhat...
K vašim číslům se bohužel nemůžu vyjádřit, protože neudáváte zdroj.

Zkuste se na to ale podívat takhle - Husajn vtáhl národ do osmileté vleklé války s Íránem, která připravila o život milion lidí, přičemž použity byli i chemické zbraně a jejímž výsledkem byl z hlediska dobytého území původní stav. Totéž platí o válce v Perském zálivu, kde zemřeli řádově jen desítky tisíc Iráčanů, nicméně opět zcela zbytečně. Mezitím občasné excesy v podobě používání chemických zbraní proti civilistům podporované terorizováním občanů ze strany státní bezpečnosti prakticky na každém kroku.

Jako průměrný Evropan bych odstranění takového diktátora uvítal a zasadil se vlastním přičiněním o obnovení normálních funkcí státu, včetně obnovení infrastruktury. I kdybych na to měl jít jenom s lopatou. Ale v tom je rozpor naší a jejich mentality, což mě vede k závěru, že zasahovat do cizích problémů není příliš rozumné, obzvlášť ne v dlouhodobém horizontu. Týká se to i Haiti, kdy by dlouhodobá pomoc přerostla v něco obdobného. Zlí Američané (prakticky jediná země na světě schopná rekonstrukce) rozvrátili mírumilovné Haiti, takže v rámci nesouhlasu se obložím náložemi a půjdu se hrdinsky odpálit před první mateřskou školku. Samozřejmě nejlépe před kamerou, ať z toho mají něco i ostatní.

Z obdobného důvodu jsem rád, že západ u nás nezasáhl ani v roce 1968. Naši svobodu jsme si vydobyli sami, takže není na koho nadávat ani svádět problémy. Vlastními silami nám to trvalo sice o dvacet let déle, ale byl to přirozený proces.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 23. února 2010,23:09:45

Titulek: RE: Možná radši nepomáhat...
Sorry za ten flame, mě jen ten váš na dřeň zjednodušený a nepochybně médii vytvořený postoj vyprovokoval ;-) Je zajímavé vědět, že byste, pokud by vaši zemi postihla tak obrovská katastrofa házející vývoj o 100 let zpět, byl nadšen a šel okupanty podporovat na brigády s lopatou - a ledacos to vysvětluje o našich vlastních dějinách v 2. polovině 20.století. Ale s myšlenkou pana H. o jepičí novinářské životnosti jakékoliv sebehumánější myšlenky v konkurenci s jinými bulvárními "zajímavostmi" to uznávám vůbec nesouvisí.
Reagovat >

Vložil: David, 24. února 2010,21:47:30

Titulek: RE: Možná radši nepomáhat...
Předtím než začnete psát o zjednodušování, nebylo by od věci se informovat, jak se věci mají. Kdyby byl váš postoj podložen alespoň médii, bylo by to lepší, než vytvářet si názor na základě nějakých všeobecných plků s procenty za koncem čísla - nepředpokládám totiž, že jste v Iráku osobně byl. Zdroj vašich informací jste bohužel nedokladoval, takže se obávám, že jste si je prostě vyfabuloval.

Jestli máte odhledně té katastrofy házející zemi o sto let nazpět na mysli Irák, tak bych si vás dovolil upozornit na skutečnost, že po první válce se zemi v rámci mezinárodního embarga vedlo tak skvěle, že OSN musel v roce 1995 zmírnit sankce vyhlášením programu Ropa za potraviny.
Reagovat >

Vložil: Milan, 25. listopadu 2010,20:29:37

Titulek: RE: Možná radši nepomáhat...
Davide to je vse pravda,takle by meli premejslet vsichni co o tom rozhoduji!!!!!!AFRICE NEPOMAHAT!!!
Reagovat >

Vložil: David, 22. února 2010,15:43:57

Titulek: WHO
Pane Hlavenko, s tím přístupem k predikování trendů pomocí Excelu a hrací kostky byste mohl jít z fleku k WHO! Plat 150k+ v USD, vsadím se nedaněných a zodpovědnost nula. Když vámi vyhlášená epidemie nevypukne, nota bene aby zabíjela a vlády vypláznou stovky milionů za neučinná antivirotika, bude prostě překvapený :-)
Reagovat >

Vložil: Karel, 22. února 2010,18:03:54

Titulek: Prima džob
Já bych chtěl bejt analytik... nebo konzultant? Ne, už vím - uhlobaron!
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn