Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Vladimir, 5. září 2009,12:41:43

Titulek: Jezis to je nesmysl...
Pardon, odborne se tvarici nesmysl...
Reagovat >

Vložil: Rudidlo, 5. září 2009,12:51:29

Titulek: RE: Jezis to je nesmysl...
Já moc mediálnímu trhu nerozumím, můžete Vladimíre napsat, proč je "to" nesmysl?
Reagovat >

Vložil: White Dog, 5. září 2009,12:59:45

Titulek: RE: Jezis to je nesmysl...
V oboru se vyznám, pracuji mnoho let buď v reklamě nebo v oborech kolem reklamy se motajících, aktuálně ve firmě která mimo jiné obchoduje s reklamními časy a prostory v médiích. A proto je mi jasné, že tento příspěvek nesmyslem rozhodně není.
Ale ono je tak pohodlné napsat prostě "je to nesmysl". To zvládne i dítě. Podpořit ovšem nějak svůj názor, to už je práce, a to bolí :-)
Reagovat >

Vložil: Radek, 5. září 2009,15:26:28

Titulek: Auta jsou an tom špatně? Chachá.
Shrnující článek např. zde:

http://news.auto.cz/ekonomika/pulrok-krize-prehled-hospodarskych-vysledku-automobilek.html

Jinými slovy, pokud je "pokles zisku" krize, tak už tedy opravdu nevím... Většina automobilek v zisku nebo v nicotné ztrátě... Opravdové problémy má jen Chrysler a GM, ty byly ovšem už léta ve ztrátě (např. GM přes deset let!) a teď už jim nikdo nepůjčil. To je tedy krize.
Reagovat >

Vložil: MartinV, 10. září 2009,19:29:04

Titulek: RE: Auta jsou an tom špatně? Chachá.
Podobné to bylo s porcelánkami v ČR, již několik let se tvrdě dotovali ze státního rozpočtu a banky firmám s podílem státu rady půjčovaly, až je to přestalo bavit - krize je tu :-)
Reagovat >

Vložil: jiw, 5. září 2009,18:31:47

Titulek: A to jarni cisla prognoz od OMD byla jeste horsi
Cinema reklama jde do mrtvolna uplne. U tisteny a TV se to cekalo, jen u TV jsem cekal, ze pokles bude pozvolnejsi (protoze je stale velka skupina pasivnich cumilu TV obsahu ktera se uz moc zmensovat nebude) ale nastesti pruzkumy jsou cim dal podrobnejsi a ty ukazuji, ze draha parvterinovka vypustena v TV do "kulisy vnimani" se da nahradit udernejsi a levnejsi moznosti. I na marketingu se setri a prvni na rane jsou produkcne a emisi drahe TV spoty. Noviny jdou dolu umerne s poklesem nakladu, lepe preziji se ztratou mnoha rarit jen uzce specializovane (ktere by meli nebo maji konkurenci v jednom, max dvou webzinech a to se zcela nemuzou prekryt) a lacina "vata" pro plebs - bulvar, byt ne v takove cetnosti. Vsimli jste si, ze z DVD pujcoven jsou polotrafiky s PETnapoji a z trafik polobufety (lednice, bagety)?
Reagovat >

Vložil: Jiho, 6. září 2009,0:57:34

Titulek: Média
ad print: Doufám, že s tím Právem se mýlíte, je to totiž jediný levicový deník v ČR (zbytek je více či méně radikálně pravicový, ryze stranické Haló nechme stranou) a to bychom byli světová rarita :-( Kór když uvážíte těch sociologických větších 50 % vůči "menší půlce"...
ad TV: kromě přiskřípnutích developerů je tohle asi nejpříjemnější dopad krize. Že oligarchové jako J&T a Chrenek, co si chtěli koupit TV a veřejné mínění, aby už to měli komplet, shodou okolností pohořeli a prolítali miliardy bez efektu ;-)
V tomto směru bych připomněl paradoxního vítěze Feniče. Ten totiž nestačil digi TV spustit (nejprve známé problémy s licencí, pak s investory) a když nečekaně přišla světová krize, jeho konkurenti co už stihli spustit vysílání prodělávají ty zmíněné miliardy, on v klidu zadarmo vyčkává, co mu podmínky licence stačí...
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 6. září 2009,21:59:47

Titulek: RE: Média
To že kromě Práva jsou v ČR jen "ryze pravicové" deníky, můžete nějak věrohodně doložit nebo je to jen váš dojem?
Reagovat >

Vložil: René Kolář, 7. září 2009,3:39:01

Titulek: RE: Média
To lze zjistit podrobnou analýzou obsahu. MfDnes a Lidovky jsou důsledně pravicové. Hospodářské noviny jsou taktéž pravicovým deníkem, byť neprovozují agresivní propagandistickou kampaň typu předcházejících dvou titulů. Nesouhlasím ale tak úplně s tím, že Právo je levicové. Je to typický středový deník, kde se sem tam objeví nějaký levicový komentář. Jinak na jeho autorech většinou nepoznám, koho volí, narozdíl od MfDnes.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 7. září 2009,8:57:06

Titulek: RE: Média
No však ano, a ten odkaz na podrobnou analýzu obsahu je prosím kde? Nějak jsem přehlédl link.
Reagovat >

Vložil: Kuba, 7. září 2009,21:46:12

Titulek: RE: Média
Link není. Běžte do trafiky a kupte si zmíněné noviny. Jejich obsah následně analyzujute vlastními silami.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 7. září 2009,22:13:28

Titulek: RE: Média
Děkuji. Takže ode dneška platí v diskusi zásada, že vy něco prohlásíte, já požádám o argumenty, a vy vecete - najdi si je sám? Zajímavá inovace, ale nevím, jestli se v praxi ujme.
Reagovat >

Vložil: Petr H., 8. září 2009,17:28:29

Titulek: RE: Média
A co takhle k argumentu, že je Právo jediný levicový deník prostě jmenovat nějaký jiný podle Vás levicový deník, abychom se pohnuli kousek dál? :)

Mne kromě nějakých obskurných plátků žádný jiný celostátní také nenapadá..
Reagovat >

Vložil: abc, 10. září 2009,5:12:27

Titulek: RE: Média
"vy vecete": zkuste trochu přibrzdit svou lásku k neběžným tvarům, viz výše ad přechodníky.
Jednak lze podle mne použít pouze tvar "vece" (link na neprůstřelný zdroj nemám, neobsahuje ani Machek, ani stránky ÚJČ), jednak to v běžné diskusi působí opravdu podivínsky.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 10. září 2009,7:15:15

Titulek: RE: Média
Ach jo, k tomu dělení noviny na pravicové a levicové: tak tomu není, podobně jako u politických stran už to dělení na levici a pravici je dost nepřesné. Jak Právo, tak Dnes, tak LIdovky mají svoje definované čtenářské skupiny, a pro ty píší. Dělení na levicové a pravicové noviny je šablonovité, nevystačíme s tím. Právo je zpravodajsky podobně neutrální jako Dnes; určitý rozdíl v zabarvení je v komentářích, ale to je dáno osobami komentátorů; a komentáře jsou 1-2 stran z celých novin. Navíc v obou novinách působí pestřejší skupina komentátorů, s různými názory, není to žádná levicová fronta v Právu a pravicová v Dnes.

ad vecení: :). Uvědomte si prosím, že toto je osobní zápisník. Mám plné právo v něm používat jaká slova uznám za vhodné. Vy pak máte plné právo jej nečíst. Respektujte to prosím.
Reagovat >

Vložil: usj, 10. září 2009,16:07:41

Titulek: RE: Média
Problém je v tom, že pokud chcete nazvat některý deník pravicovým či levicovým, musel byste udělat jeho obsahovou analýzu např. za posledních 5 let, pak by to bylo relevantní. Ale co v té obsahové analýze zkoumat?Jen zpravodajské nebo i komentátorské stránky? zařadit tam glosu na str.2 nebo i dopisy čtenářů? Patří sem články, kde se vyskytuje politika jen ze třetiny nebo ty, kde je nějaký název strany? To je takový metodologický oříšek s tolika indikátory a tak finančně a časově náročný, že pokud vím, tak se tím nikdo nezabýval v žádném výzkumu na VŠ, kde by se takové věci patřilo dělat. Pravda, dělaly se dílčí výzkumy v rámci některých kauz nebo předvolebních kampaní, ale to budou vždy pouze dílčí výsledky. Jediným vodítkem zůstává to, jak samy sebe charakterizují jednotlivé deníky. Např. pokud je mi známo, tak MFDNES se považuje za pravo-středově orientované noviny, které se ale nevyhýbají ani sociálně citlivým tématům. Které ale především zajímá cílová čtenářská skupina, ne její politická orientace (jak podotkl J. Hlavenka). Cílovou skupinou je středoškolák či VŠ, středního věku, aktivní, samostatný, s dobrými příjmy, s rozhodovacími pravomocemi atd.(viz http://data.idnes.cz/soubory/mafra_all/A090819_VAV_D0912.PDF)
Takže s tím dělením na pravé a levé noviny prosím opatrně. Že má člověk nějaký dojem ještě neznamená, že je to pravda.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 7. září 2009,9:09:38

Titulek: RE: Média
Uznávám, není to ryze levicový deník jako ve světě, řekněme středolevicový, ale v české realitě tu levicovou roli hraje. Např. je to jediný deník, kde lze pravidelně číst kritické komentáře ke kapitalismu, trhu apod. Martin Hekrdla je jediný takto publikující levicový intelektuál, teď se stává pravidelným komentátorem poněkud méně radikální Keller.
Reagovat >

Vložil: mafa, 7. září 2009,11:23:00

Titulek: RE: Média
Jaký pak bude mít důsledek ukončení vydávání Práva ? Nově volní středolevicoví novináři, redaktoři, šéfreaktor ... asi budou hledat uplatnění jinde a protože na trhu opět vznikne mezera pro nejširší vrstvu voličů "středolevice", jedno z přeživších médií se pomalu poposune doleva. Které to asi bude?
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bleša, 6. září 2009,8:28:37

Titulek: Bude-li změna trvalá, nebude z důvodu krize
Asi je ještě stále "in" psát o krizi, ale krize je jev periodicky se opakující. Byl bych zdrženlivý vázat trvalé změny na mediálním trhu na jeden výskyt opakujícího se jevu. Pokud pozorujeme, že tv a print jde do kytiček a internet v krizi stagnuje, jde z toho usoudit něco jiného. Dle mého názoru si konečně marketéři a PR pracovníci sundávají růžové brýle a začínají dělat marketing jinak. Budou se postupně přesouvat na internet a využívat k propagaci levnější a efektivnější varianty (blogy, sociální sítě, podcasty, ...). Lidi, jako třeba Seth Godin nebo David Meerman Scott (http://www.davidmeermanscott.com/) jim to tlučou do hlavy už leta.
Řekl bych tedy, že "žádná krize", ale "postupný posun v uvažování marketérů". Krize ta čísla jen krátkodobě zkresluje.
Reagovat >

Vložil: kamil, 6. září 2009,9:54:30

Titulek: inzerce na netu poroste bez ohledu krize
V clanku mi chybi zohledneni faktu, ze internet v CR vyuziva pravidelne 50% lidi, ve starych clenskych statech EU asi 65% lidi. Mozna ty cisla nemam spravna, ale chci tim ric, ze je zde stale velky prostor pro rust. Osobne se domnivam, ze inzerce na internetu z tohoto duvodu nemuze jit dolu, ale naopak ma pred sebou "garantovany" rust, dokud penetrace uzivatelu iternetu se nedostane na nejakych 90% a tam nepochybne celosvetove miri.
Reagovat >

Vložil: Martin, 6. září 2009,21:10:39

Titulek: RE: inzerce na netu poroste bez ohledu krize
Radši se ještě podívejte na statistiku lidí, kteří v životě nepoužili počítač (internet). Ačkoliv to Bill Gates tvrdí už léta, počítač stále není tak snadno ovladatelný jako televize. Navíc se na internetu hodně čte, což je pro stále více lidí čím dál tím větší problém.
Podívejte se na křivku rozložení IQ v populaci a zjistíte, proč penetrace internetu nikdy neskončí na 90 % a proč televize nikdy nezemře. Někteří jedinci jednoduše nejsou k použití složité technologie způsobilí.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 7. září 2009,9:29:21

Titulek: RE: inzerce na netu poroste bez ohledu krize
Tak to jste asi nikdy nezabloudil na diskusi Novinek :-)
Používání internetu a IQ spolu vskutku nesouvisí, jestli něco, tak to jako každá technická novinka koreluje s věkem. To samé jako třeba mobily, že ho kde jaký výlupek používá více než profesor matematiky v.v. není otázka IQ. Čili postupem času ta penetrace bude někam ke 100% jako tisk a TV.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn