Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: MartensPh, 28. května 2009,10:10:05

Titulek: Zmena? Stejne kupovat nebudu
Mam moznost HN cist u jednoho klienta, svuj vytisk jsem odhlasil nekolik let zpetne, takze muzu porovnat. A opravdu se to lepe cte, sice otvirak typu Vajickove hratky s Paroubkem nemusim, ale chapu, ze v zatuchle ceske kotline je to zprava prvni tridy :-( Bohuzel.
Kazdopadne cenou 20Kc za jeden den, coz je minimalne 100Kc za tyden, nevim, kolik stoji patecni, hm, mi prijde proste hodne. Diky internetu, kde jsou ty same HN zdarma, diky zdrojum primo u deni, diky televizi... Proc platit za hezci noviny?
Reagovat >

Vložil: Standa, 28. května 2009,12:08:58

Titulek: škoda HN
HN jsem taky odhlásil asi před 5 lety.

Mnoho aktuálních informací nepotřebuji, mám je na internetu.

Co bych od papírových novin očekával, jsou analýzy, rozbory, rozhovory, reportáže (koncept Hvížďaly). To mi ale žádné české noviny nenabídnou, ani HN.

Problém HN je jednak v nekvalitních novinářích a druhak v nedostatku personálu. Když musí každý redaktor za den napsat 2-3 články, tak nikdy nepopíše téma dostatečně.

Dokud vydavatel nezainvestuje do rozšíření personálu, a to nejen do kvalitnějších a zkušenějších redaktorů, ale hlavně do pořádného rešeršního oddělení, nemá smysl ty noviny kupovat.

Obávám se, že dnes už na papíru vychází jen samý bulvár (HN, LN a MFD jsou bulvár).

Novinám obecně dost uškodilo, že se na začátku 90. let z redakcí vyházeli zkušení redaktoři, protože byli spojení s předchozím režimem. Do redakcí se přijali studenti. Výpadek celé jedné či dvou genereací je znát dodnes.
Reagovat >

Vložil: tRest, 1. června 2009,14:30:35

Titulek: RE: škoda HN
Naprosto souhlasím. Pořád se divím, proč HN více nevyužívají agenturní servis, aby daly redaktorům prostor pořádně se věnovat svým tématům.

Přehled dění vzít z agentur, k tomu přidat fundované komentáře a témata, která jsou dobře a do hloubky zpracovaná.

Navíc k tomu má Economia celkem podmínky. Stačí sloučit všechny redakce, které má (ty odborné tituly) a naučit redaktory, že na tématu pracují pro více titulů: deník, týdeník, odborný měsíčník. Také by to ale znamenalo vyměnit redaktory v odborných titulech, protože tam je to dost špatné...
Reagovat >

Vložil: Petr Staníček, 28. května 2009,17:50:54

Titulek: Myslím, že je to cesta do hrobu
Nejspíš máte pravdu ve své analýze (design je modernější, noviny jsou "současnější"), ale nemyslím si, že ji máte v závěrech z ní vyvozených. Osobně si myslím, že noviny nemůžou s moderními elektronickými médii soupeřit a snaha se jim přibližovat a přizpůsobovat je kontraproduktivní, protože cíle na této frontě nemůžou nikdy dosáhnout.

Podle mě jediná možnost, jak noviny můžou ještě přežít (a víc než to), je uvědomit si rozdíly, přiznat je a posílit. Nejít s proudem, ale tvořit protiváhu, najít slabiny elektronických médií a tam si vykolíkovat nový claim. Nezařadit se do pestrobarevného davu, nesjednotit se na formě rozsekaných minimalizovaných sdělení - ale omezit grafiku (na televizi a webem nemáme, tak co utrácet statisíce za mazlavé obrázky) a napřít všechny síly do kvalitních analýz a názorů silných osobností, protože to je to nejlepší, co můžeme lidem s dvanáctihodinovým zpožděním za online zprávami nabídnout. A naopak na webu nebo mobilu si málokdo bude chtít číst třísloupcovou analýzu – na tu je čas u kafe s rozloženými novinami. Na webu chce čtenář klikat a těkat; do novin se může začíst, otáčení stránek je otrava. Tří- až pětistránkové články v magazínech jsou na dvě stanice metrem a pětiminutovou pauzu moc – ovšem mezi těmi desetiminutovými kládami a sekundovým webem je ideální prostor pro novinové minutovky.

Jestli tady na trhu něco chybí, tak jsou to inteligentnější nepovrchní noviny. Chybí tu už 15 let a já celou dobu doufám, že se jednou někomu konečně "udělají koule" a přijde s formálně strohým (ale kvalitně vytištěným) deníkem, který se manažer nebo vyskoškolák nebude stydět nést v ruce. Třeba jen osmistránkovým, ale plným kvalitních komentářů, ananlýz a polemik od elity (a žádné "názory bnašich čtenářův"). A Hospodářky byly vždycky můj tip, že k tomuto směru mají nejblíž a tu díru po skutečně seriozních, "antibulvárních" novinách by mohly zaplnit. Načež udělají krok přesně opačným směrem, na stranu houpačky, kde už se při zemi plácají všichni ostatní.

Myslete si, co chcete, ale já se po tomhle kroku na potkání sázím, že HN do dvou let zavřou krám. Zkusme si na to znovu vzpomenout po Silvestru 2010, já si rád posypu hlavu popelem a vzkétajícím Hospodářkám s chutí poblahopřeju k úspěchu.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 28. května 2009,21:02:55

Titulek: Kouzlo HN
Kouzlo HN bylo IMHO jednoduché: za socialismu je měl automaticky předplacené prakticky každý podnik. Tento zvyk si sekretářky i management přenesli i do soukromých firem a kupodivu se leta a leta držel. Postupem času ale začal mizet a tím titul ztrácel smysl existence. Teď už je tohle kouzlo pryč a tak mají jedinou šanci, předělat se na MF Dnes II či Blesk II, což pochopili a činí tak. Úvahy kdy konečně někdo bude "mít koule" (a pár zbytečných stovek milionů) a udělá "velký seriozní deník bez stopy bulváru" jsou překonané někdy v 90. letech a dneska mi přijdou hodně komické... Ale abych na otázku odpověděl: až konečně nějaký nový Železný vybuduje tu celoplošnou intelektuální televizi pro náročného diváka ;-)
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 29. května 2009,18:16:16

Titulek: Souhrnně
1) 20 Kč je moc / všechno je na netu: jestli je to moc nebo ne, to je potřeba poměřovat s hodnotou informací. Pokud se shodneme na tom, že noviny (jedno jaké) přinášejí hodnověrné, korektní informace, tak za cenu řekněme 10-15 minut práce denně - je to moc?

2) Na Internetu čeští vydavatelé kompletní kopie svých novin nedávají. Někdo víc, někdo míň, zřídkakdy tam bývají komentáře a rozsáhlejší redakční materiály, obvykle jen taková ta převyprávěná četka.

3) Ad komentáře, analýzy, bulvár. Opravdu hluboké analýzy dnes nepublikují žádné noviny na světě, ani třeba ty "vzorové" Financial TImes nebo WSJ. Jistěže světové deníky mají kvalitnější a větší redakční týmy než HN, dopouštějí se méně chyb a povrchností (atd. atd.), ale analýzy v nich nenajdete. Komentáře jsou ve všech seriózních denících.
Jinak bulvár ani HN, a ani MFD nebo LN nejsou, naštěstí. Bulvár má poměrně svá jasná pravidla a formát, a k Blesku/Aha/Šípu mají výše jmenované deníky jěště hodně daleko, což je dobře.

4) Petře: já bych právě si nikdy nedovolil říci, že noviny s internetem soutěží (tj. snaží se mu vyrovnat). Jak jsem na článku ilustroval, tak právě tenhle relaunch je pokus si najít hnízdečko vedle Internetu a myslím, že se to povedlo slušně.

Máte ovšem pravdu v tom chybějícím názorovém (nikoli zpravodajském) médiu, koneckonců ať už tištěném, nebo internetovém. To je ale úplně jiný trh než na jakém jsou HN, a je otázka, zda to je vůbec "trh", tj. zda by nebylo nutné něco takového vůbec dotovat ze státních nebo štědrých soukromých kapes. Inzertní výtěžnost takového média je minimální, prodej se nepřehoupne přes 30 000 (takže to nemůžete jako deník seriózně distribuovat), a náklady na kvalitní komentáře nejsou malé. Jak to chcete dělat? Nebojte se, že si nad tím vydavatelé nelámou hlavu.
Podle mého názoru není názorový (analytický, komentářový) deník nutný - na to bohatě stačí týdeník, kde je ještě větší (potřebný) odstup a čas to zpracovat, sehnat si zdrojové informace. Tuto roli na našem trhu podle mě plní nyní velmi slušně Respekt, i když jsou v něm hoši místy až moc ideologičtí :).

Jestli budou HN vzkvétat, to nevím, spíš bych sázel na redukci novinového trhu, který bude trochu víc "utiskován" novými médii. Rychlý zánik je asi nečeká, pomalý ústup ano, je možná, že časem až k bezvýznamnosti.

5) HN jako nové MfD: to si také nemyslím, MfD jsou doširoka rozkročené noviny, kterým není možné rozumně konkurovat podobnými doširoka rozkročenými novinami (neporazíte zavedené médium). HN, popř. další noviny, které přežijí, budou vždy hledat místo "vedle" MfD.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy