Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Pavel Kout, 15. května 2008,14:03:59

Titulek: Hřebíček na hlavičku
Myslím, že pan Hlavenka opět uhodil hřebíček na hlavičku: Nova TV nabízí data takové formy a kvality, jaká odpovídá potřebách jejích diváků. Nedělejme si iluze, zhruba polovina obyvatel/diváků/klientů není zase tak extra složitá a dá přednost bulvárnímu charakteru informací, které pak může s dalšími probrat v práci nebo v hospodě, kde si kolektivně zanadávají a shodnou se, že by všechno udělali daleko lépe.

Nova TV si zkrátka záměrně pěstuje nenáročné tvory s pořádnou dávkou závisti i pocitem ztotožnění s "těmi obyčejnými z naší ulice". A je pouze problémem těch jedinců, že na podobnou hru přistupují. Nova TV správně tuší, že web pro ni představuje riziko v tom smyslu, že nabízí možnost nezávislého přístupu k informacím, což ovšem vyžaduje samostatnost. Nova TV tedy svým ovečkám opět nabídne nenáročnou potravu a tím eliminuje potenciální konkurenci.

Berme tedy Novu jako zrcadlo naší společnosti. A že ten obraz v něm není nikterak lichotivý? Inu, skutečně není.
Reagovat >

Vložil: Jaroslav Bukáček, 16. května 2008,0:08:08

Titulek: Ach jo, opravdu hřebíček na hlavičku?
Není to tak dávno, co Jiří Hlavenka zde na svém blogu psal ( http://www.bloc.cz/bloccz/internet/art_107/lay_4/tv-nova-plus-centrum-cz-plus-atlas-cz-plus-tajemny-dalsi-rovna-se.aspx ) , že budoucnost Internetu je v TV přenosech, TV filmech, videích apod. Teď píše, že ještě dlouho to bude o textech a statických obrázcích. Také psal, že nákup lidí není jen tak a že by koupě Centrum.cz či Atlas.cz měla pro CME i za tu cenu smysl. Po pár měsících je vše jinak. Alespoň v názorech Jiřího Hlavenky. Já nechci být věčný rýpal zde na tomto blogu, ale myslím, že bych já, Patrick Zandl i pan Hlavenka měli více pracovat na svých projektech a vykašlat se na komentování blbostí a hrát si na chytré. Co bude, to bude a bude to tak, jak si to uděláme, resp. jak si to zasloužíme (myšleno jako občané ČR). TV Nova a vše kolem ní (ten její fenomén v ČR je na diplomovou práci, kdybych měl čas ji napsat a kdybych byl natolik bystrý chlapec) je zrcadlem nás všech. Nechápu proč Patrik Zandl (zvláště pak jako člen konkurenčního net video-TV kanálu) řeší s takovým ironickým gustem týdenní statistiky. Nejenom TV Nova, ale my všichni jsme parta zamindrákovanejch malejch kluků. Včetně mě samozřejmě. Starejme se každý o sobe. Ostatní se o sebe postarají také. Je jaro, neťukejme zde do klávesnice svá ega a užívejme tu nádhernou přírodu. Fakt to za to skutečně stojí. Žiji v srdci Vysočiny, na břehu řeky Svratky, tedy, věřte mi .)
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 16. května 2008,9:06:36

Titulek: RE: Ach jo, opravdu hřebíček na hlavičku?
Především zdravím do srdce Vysočiny, kde často přebývám a možná jsme se tam již potkali :).

Ale zkuste si prosím přečíst oba články pozorněji. Já rozhodně netvrdím, že "budoucnost" Internetu je ve videu, jen poukazuji na jeho vzrůstající význam, ale spíše ve smyslu skutečné internetové televize a internetové filmotéce. Tj. ne desetisekundová videjka v mizerném rozlišení, ale v tom, že si mohu z Internetu v tom nejkvalitnějším provedení pustit cokoli, kdykoli (film, zprávy, dokument, hudbu, sport, dětské pořady..). To je něco podstatně jiného než tn.cz.
Reagovat >

Vložil: Martin, 15. května 2008,14:24:51

Titulek: ad pornografie
Pustil jsem si asi tři "pornografické" klipy a nestačím se divit, jakou aféru ty prsa a pipinky rozpoutaly. Tohle má být pornografie? Opravdu potřebujete odborníka, aby to pro vás posoudil? Já tam vidím deklamující holčiny, které se zcela neeroticky vysvléknou za doprovodu banálních zpráv. Soustředit se nedá ani na jedno, ale to je jedno, stejně se mi ty divné paní nelíbí. Vyvolává to ve mně intenzivní pocit... ..trapnosti.
Má smysl tohle řešit na internetu, na kterém je nekonečno opravdové pornografie, která je dostupná na jedno kliknutí, bez ptaní a zcela zdarma? A klidně v HD s filckama :)
Reagovat >

Vložil: KArel, 15. května 2008,14:51:30

Titulek: RE: ad pornografie
Nojo, ale co to teda je? Je to nahá baba, která je "zcela neerotická". Takže erotika to nebude ...
Reagovat >

Vložil: Rudidlo, 15. května 2008,16:38:44

Titulek: RE: ad pornografie
Klidně i v HD :)
Nemám potíž z toho, když se objeví v televizi část těla, kterou řada rádoby znalých lidí považuje za něco nečistého. Koneckonců - označit něco za nečisté - to je stejný psychologický nástroj, který některé církve používaly po staletí. A to k tomu neměly ani televizi Nova.

Co bude vysílat Nova je mi jedno, pokud bude na dálkovém ovladači přítomno tlačítko pro vypnutí přístroje.
Reagovat >

Vložil: Petr Koubský, 15. května 2008,15:25:35

Titulek: Mohou mít úspěch, ale doufám, že se to nestane
Ahoj Juro, dík za pěkný článek. Souhlasím, že podcenit Novu by byla velká chyba, souhlasím, že úspěch mít mohou. Pořád si ale myslím, že ta polovina populace, která u nás internet používá, takhle blbá není a že se s tím Nova neprosadí. Pozor, já neohrnuju nos nad televizní podobou Novy, to je velice profesionální věc, vůči svému cíli naprosto správná /stejně jako Blesk). Můj vkus to není, ale o to nejde. Jenže ta internetová verze, to je dočista jiná záležitost. Na té civilizační hranici trvám: TV Nova je samozřejmě nad ní, tn.cz pod ní.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 15. května 2008,18:27:10

Titulek: RE: Mohou mít úspěch, ale doufám, že se to nestane
Ahoj Petře,
máš pravdu, měl jsem tam zmínit otázku (průnik?) populace "novácké" a "internetové". Ale - co my vlastně o dnešní tzv. internetové populaci víme? Podívej se na růst i absolutní hodnoty návštěvnosti webů, které směle zařadíme mezi ty "novácké", srovnej s návštěvností a růstem těch, řekněme, sofistikovanějších služeb a webů. Ono je totiž možné, že Nováků už na domácí Internet nalezlo víc, než si myslíme..
Reagovat >

Vložil: jilm, 15. května 2008,20:49:48

Titulek: ...
Téměř nikdy to nedělám, ale tentokrát si dovolím odkázat na svůj související spot. http://jilm.cz/internet/leos-mares-ukazuje-proc-bychom-se-nove-nemeli-vysmivat/
Reagovat >

Vložil: Jiho, 15. května 2008,22:46:18

Titulek: Nejake podezrele souzneni hochu co spolu mluvi ;-)
1) docela mě překvapuje, ze v tak dlouhém komentáři k tn.cz, konkrétně tedy svlékajících se moderátorek zpráv, ani jednou nepadne výraz "naked news"! Vždyť to není nic nového pod sluncem, tohle už se ve světě vysílá léta, a dokonce nejen na Netu, ale i v "bednové TV"!! Určitá zvláštnost je, že se toho u nás nechytí malý dravý, ale hlavní mainstreamový hráč. Ovšem v poměrech maličkého českého trhu to možná takový div není.
2) pornografický?!?! Slyšel jsem už různé definice pornografie, tohle nesplňuje žádnou. Současný úzus uvádí jako klíčový znak pornografie, že je primárně zaměřená na to vyvolávat sexuální vzrušení. Jestli u někoho z pánů kritiků pohled na nahou profesionálně bakelitovou slečnu zoufale lovící ze čtecího zařízení "Václav Klaus vetoval zákon" vyvolává vzrušení, bude problém na jeho straně přijímače. Ručím vám za to, že i poslední vámi opovrhovaná lopata z vesnice, která má net a umí si najít tn.cz, najde do 10 minut spoustu opravdického porna, minimálně Stiborkova.
3) podle mého názoru už TV Nova proti vkusu a kulturnosti Čechů provedla řada podstatně horších hříchů, než je nahatá holka. U mě tn.cz rozhodně nemůže trumfnout třeba Bailando nebo celý fenomén "televizních novin" s pár bouračkama a rozverným kamzíkem.
4) ona kritizovaná sekce "red" přece není totožná s celým tn.cz!! Je to prostě stejná sekce, jakou má každý tištěný/netový bulvár (ala sekce Erotika a sex na blesk.cz). Prostě se tam filtrují zprávy o sexu, jako v sekci Sport pořád jsou samý hokejisti a čutálisti...
5) jak uspěje tn.cz si netroufám predikovat, spíše slušně, přeci jen stačí, když tam budou odkazovat při zprávách, publicistice atd. Rozhodně ale nebude klíč v nahých zprávách, to si většina pustí ze zajímavosti 1x-2x, tím to hasne.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka,Jiří Hlavenka, 16. května 2008,9:04:14

Titulek: RE: Ach jo, opravdu hřebíček na hlavičku?,RE: Nejake podezrele souzneni hochu co spolu mluvi ;-)
Ale ne, to jste ,ad 1) Svlékající se moderátorky na tn.cz nepovažuji za nic tak zásadního, a to, že to Nova opsala od jinud, za nic podstatného pro tento článek. Proto jsem to tam nijak nerozebíral, za důležité považuji pouze to, že došlo k prolomení určitého dosavadního tabu (u nás).

2) Definic pornografií je víc, např. http://en.wikipedia.org/wiki/Pornography. Tj. nemusí být účelem vyvolávat vzrušení, stačí explicitní zobrazení sexu. ALe definic je víc a proto jsem tam také uvedl, že nechám na odbornících, jestli to je nebo není pornografie. A ani to koneckonců není důležité - je to opět jen "nálepka".

4) Lze tomu jistě říkat "sekce", ale na Internetu je všecko one click away. Seriózní zpráva i gangbang. V televizních kanálech ne (zakódované, rodičovský zámek, po desáté večerní, s předchozím upozorněním atd.). Říkat, že to je nějaká oddělená sekce, je alibismus.

5) Souhlasím, nahé zprávy jsou jen na získání jednorázové pozornosti. Ale myslím si, že čas od času tam vypustí a mocně zpropagují nějakou erotickou pitominu (to je návštěvnicky vděčné).
Reagovat >

Vložil: Jiho, 16. května 2008,11:36:44

Titulek: RE: Ach jo, opravdu hřebíček na hlavičku?,RE: Nejake podezrele souznen
Pořád tomu nerozumím, tak to zkusím jinak.
Titulky z website č.1:
* Masturbační maraton: Do Kodaně pojede Franta z Prahy
* Kim Cattrallová: Uspokojivý sex tkví ve včasné masturbaci!
* Uspokojí jich prý tisícovku... Tak to je teda ženská!
Titulky z website č.2:
* Deset největších ženských chyb v sexu
* Onanie: kolik metod znáte?
* Prsa i na prkně? Už 65 let

Jedno jsem právě okopíroval ze sekce Sex a erotika Blesk.cz, netová mutace nejprodávanějšího českého deníku, který to tak dělá min. 5 let. Druhé jsem okopíroval ze sekce Red portálu tn.cz, nové netové mutace nejsledovanější české TV.
Chcete říct, že opravdu poznáte, co je co?! Opravdu mezi tím vidíte nějaký rozdíl? Nebo je jediný rozdíl, že jedno vlastní Ringier a druhé CME? Já osobně vidím rozdíl jen v tom vlastníkovi a proto vaše rozhořčení pořád ne a ne pochopit. V čem tedy vidíte ten rozdíl?

Dále - první 3 titulky z HLAVNÍ strany blesk.cz jsou:
* Sparťan Holanda: Randí s pornohvězdou
* Mareš má problém: Vytáhli na něj drogy!
* Chat s potvorou z ´Ošklivky´ Olgou Lounovou.

první 3 z HLAVNÍ strany tn.cz jsou:
* Počasí vašima očima
* Sebevrah si lehl na koleje, smetlo ho Pendolino
* Novinka: elektrická cigareta
Za sebe bych tedy řekl, že TN jsou v tom srovnání méně bulvární a sexuální než Blesk. Vám to přijde naopak?

Opakuji, že nehájím TV Nova, mají toho ve vztahu ke kultuře a slušnosti naší společnosti na svědomí hodně a dodneška jsem přesvědčen, že jsme ten pravda beznadějný boj prohráli zbytečně rychle a mohli jsme se lépe bránit, budování nelítostně bulvární televize na platformě schváleného projektu intelektuálního kanálu k tomu skýtalo dost munice. Ale nemůžu si pomoct, zrovna tn.cz není žádný významný posun a najednou na nahaté slečně začít horlit mi přijde podivně puritánské a hloupé...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 16. května 2008,11:44:37

Titulek: RE: Ach jo, opravdu hřebíček na hlavičku?,RE: Nejake podezrele souznen
A když už jsme u těch otázek, před pár hodinama šel v TV film Poslední žena (Ultima donna, L'), viz http://img37.imagevenue.com/img.php?image=16459_cap005a_123_984lo.jpg
Je to explicitní sexuální záběr? Je to porno film? Jsou Gérard Depardieu a Ornella Muti pornoherci? Je ČT2 pornokanál? :-)
Reagovat >

Vložil: KArel, 16. května 2008,12:30:02

Titulek: RE: Ach jo, opravdu hřebíček na hlavičku?,RE: Nejake podezrele souznen
Je tam jeden rozdíl: Blesk nikdy nebyl ani trochu seriózním zpravodajským magazínem a ani se tak neprezentoval. Nova se naopak tváří, že seriózní je. Nejde o nahatou babu, jde o nahatou babu hned vedle zprávy o stavu evropské ekonomiky.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 17. května 2008,0:26:09

Titulek: RE: Ach jo, opravdu hřebíček na hlavičku?,RE: Nejake podezrele souznen
Rozdíl je v tom, že když Blesk šel na Internet, tak tam pouze ofotil to, co už deset let dělá v printu, tj. nahé prciny. Ale TV Nova, jakkoli je to "komerční" televizní stanice, jak se tomu říká, vysílá jen minimum eroticky zaměřených programů, ne-li vůbec žádný, s výjimkou humorného počasíčka. I zprávy Novy jsou prostě jen standardně bulvární a sex v nich nemá místo. Proto, když TV Nova na Internetu otevřela svůj "red" portál, tak je to od ní velký posun směrem k explicitní erotice, jaký si v televizi nikdy nedovolila.
Reagovat >

Vložil: Jarda, 20. května 2008,10:13:16

Titulek: RE: Nejake podezrele souzneni hochu co spolu mluvi ;-)
Tak tenhle komentar teprve presne vystihuje moje pocity z tn.cz - zatim vsechny ostatni "rozbory" mely punc kombinace profesionalni deformace a "soku" z red news... Diky za nej.
Reagovat >

Vložil: Martin, 16. května 2008,23:34:00

Titulek: trochu se to bije
Hmm, trochu se ten prispevek bije s glosou ze 7.5.
M
Reagovat >

Vložil: Mirek, 18. května 2008,2:08:27

Titulek: Možná je to správně.
Každý má právo na to zkusit si zahrát o peníze. No a Nova hraje. Škoda že takhle špatně. Na druhou stranu si velmi dovedu představit že při průměrném zpravodajství pro všechny by dokázala jejich mediální masáž vyhrát.
Reagovat >

Vložil: Michal Vilímvoský, 25. května 2008,22:07:35

Titulek: Nezbývá než souhlasit
Souhlasím s autorem článku. Televizi Nova jde, stejně jako každému jinému podnikatelskému subjektu, především o vytváření zisku, a tomu podřizují svou strategii. Pokud jim ony "nahé zprávy" nebudou přinášet kýžený efekt, prostě je nahradí něčím jiným, třeba i ostřejším.
Reagovat >

Vložil: Petr Steinbauer, 27. května 2008,15:44:38

Titulek: statistika
Mno ja jen pridam statistiku - porovnani s ostatními bulváry:

http://www.paparazzi.cz/?o=statistika
TN.cz vede:
server počet článků průměrně přečteno
http://www.tn.cz/ 53 136
http://www.pikant.cz/ 44 119.75
http://www.ahaonline.cz/ 78 119.12
http://bleskove.centrum.cz/ 24 100.58
http://revue.idnes.cz/ 39 94.62
http://sip.denik.cz/ 58 82.41
http://prepni.atlas.cz/ 6 81
http://www.blesk.cz/ 35 80.2
http://www.super.cz 103 51.61


V této statistice jde jen o to kdo má NEJLÁKAVĚJŠÍ titulek - protože na ten lidi klikají...
TN.cz bylo prvních cca 5 dní beznadějně vzadu - podívejte, podlední dva týdny mají články týdne....
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Až bude Apple větší než Microsoft...

21.04.2010
Apple ohlásila finanční výsledky za poslední kvartál a jsou rekordně dobré: 13 mld obratu a především, 3,1 mld USD zisku. Apple jako počítačová firma? Tak počítejte se mnou:&#…více zde

A DVD taky?

04.01.2010
Další glosy