Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Michal, 25. října 2007,0:48:59

Titulek: registrace na e-shopech
v nekterych pripadech ma registrace smysl - jako zakaznik muzu sbirat body za nakupy a ty nasledne menit za slevy, bonusy atd
Reagovat >

Vložil: Agnus, 25. října 2007,8:25:29

Titulek: RE: registrace na e-shopech
Ano, registrace muze byt, ale rozhodujici je zpusob provedeni. Postup totiz muze byt presne opacny tzn. bez registrace. V okamziku kdy mam vybrane zbozi v kosiku tak vyplnim pouze kam to maji poslat a pokud chci byt informovan o expedici apod. tak jeste emailovou adresu nebo telefon. A tim je hotovo. Eshop mi pak sam posle do emailu info, ze pri pristim nakupu se muzu prihlasit pod svou emailovou adresou a heslem: xxddff.
Takto to na nekterych sopech funguje a prijde mi to extremne jednoduche.
Reagovat >

Vložil: Bohouš, 25. října 2007,9:01:54

Titulek: RE: registrace na e-shopech
Ano, ale NEPOVINNÁ. Třeba mě osobně tyhle bonusové akce spíš otravují a o nějaké sbírání bodů nemám zájem. V kamenném obchodě mě pak ty dotazy typu "máte naši kartičku?" vysloveně opruzují.
Reagovat >

Vložil: Petr Staníček, 25. října 2007,9:36:28

Titulek: ad Amazon
Díky za výborný článek, s dovolením s jej zařazuji do kategorie "učebnice" a příležitostně na něj budu odkazovat.

Akorát bych reagoval na ten Amazon, který pro mě osobně byl vždy archetypem toho posledního zmíněného problému, tedy přeplácanosti, zahlcenosti stránky údaji a nemožnosti se v tom dobře vyznat a zorientovat (hlavně při vyhledávání a výpisech "Buy 593 used & new"). 1-click je určitě prima věc, stejně jako spousta jiných vymožeností, ale ten nepřehledný maglajz na stránce a pro mě málo přehledná navigace dělaly z Amazonu spíš odstrašující příklad - naštěstí poslední redesign (redesigny?, aspoň rok jsem tam nebyl) to opravdu hodně zlepšil. Nicméně kvantum informací na stránce mi pořád přijde odstrašující a osobně bych dal přednost prázdnější a přehlednejší stránce, třeba s rozbalovacími sekcemi nebo odkazy. Ale to už je jen věc osobních preferencí, dolů na stránku scrollovat nemusím a nahoře mi to nijak nevadí.
Reagovat >

Vložil: pepak, 25. října 2007,9:41:17

Titulek: V podstatě souhlasím
Ta povinná registrace mi skutečně pije krev. Specielně ten případ, že se bez registrace ani neproklikám prvními kroky objednávky a tudíž se nedozvím třeba poštovné. To opravdu obchody ani jejich programátory nezajímá, že proces nakupování pro mě musí být co nejjednodušší s s co nejmenší buzerací, protože jinak mohu snadno přejít jinam? Asi nezajímá. Nakonec to dopadá tak, že drtivou většinu svých nákupů dělám na eBayi, kde to mám pohodlné, jednoduché, levné a ve srovnání s českými shopy i rychlé (včetně dodání - obchodníci, styďte se!)
Reagovat >

Vložil: Hynek "rADOn" Fabian, 25. října 2007,10:58:22

Titulek: navigace z 90tych let ?
Co mate proti tlacitku "zpet" ? Je vzdy na svem miste a je na nej spoleh. Ma svoji funkci a klavesovou zkratku. Ajax ma svoje uplatneni, ale rozhodne k nemu nepocitam zadnou formu navigace - vysledek bude zmateny a nepristupny. Ostatne k navigaci ma html prece i par peknych meta tagu ?
Reagovat >

Vložil: Jiho, 25. října 2007,11:46:53

Titulek: Jména
Škoda, že jste neuvedl žadná jména eshopů. Vyznění článku je pak krapet rozpačité, protože podrobně kritizujete věci (např. povinná registrace), o kterých následně uvedete, že klíčoví český hráči už je mají vyřešené :-/ Já se třeba s povinnou registrací nepotkal ani nepamatuju. A kritizovat malé shopíky nemá smysl, ty vesměs používají nějaké pronajímané řešení a těžko po nich chtít aby táhly trendy a porovnávat je s amazonem ci ebay.
Co se týká zbytečné délky objednávacího postupu, je třeba to vidět z pohledu běžného uživatele. Pro toho je pořád základní potíž eshopování strach a nejistota, takže mu vyhovuje, když se může spolehnout, že se před závaznou objednávkou systém 2x zeptá, zda je vše správně a opravdu to chce odeslat, "abych si omylem neobjednal něco jiného za stotisíc".
Reagovat >

Vložil: Jiho, 25. října 2007,11:53:20

Titulek: RE: Jména
malá oprava: napadl mě jediný případ, kde se setkávám s povinnou registrací, a to jsou firmy specializované na 2b sféru, třeba papíry a vybavení kanceláří pro firmy. Jenže tam je povinná registrace i při ne-eshopovém obchodování, třeba přes telefon či fax, takže to určitě nevymysleli "programátoři".
Reagovat >

Vložil: Zdeněk, 25. října 2007,14:59:42

Titulek: výborně
Moc hezký článek. Jsem malý obchodník a mám e-shop, který trpí většinou z vyjmenovaných neduhů. Při čtení jsem se zasmál i inspiroval, jak to udělat lépe. Jdu to řešit s programátorem. Díky.
Reagovat >

Vložil: George, 25. října 2007,17:32:14

Titulek: RE: výborně
Chudák programátor, aby to bylo na jeho schopnosti. :-P

Mimochodem taky mi vadí ty gigantické seznamy nabídek, hlavně když mi chodí na email, protože pak kdo si má číst ze 70 produktů pod sebou, když mám dost vlastní práce v IT.
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 25. října 2007,17:35:22

Titulek: Souhrnně
Díky za pochvaly, opravdu potěšilo :). Dovolím si pár reakcí:

- ad registrace: samozřejmě jsem měl na mysli povinnou registraci. Pokud je zákazník registrován "mimochodem" tím, že si nakoupí, je to pochopitelně v pořádku. (Některé slušné obchody, ale je jich málo, o tomto zákazníka informují a umožňují mu zadat vymazání všech jeho dat po dokončení obchodu. Ale to už snad ani není nutné).

- ad Pixy a jeho Amazon. Máte pravdu, ale rád bych poznamenal jedno: všimněte si, že Amazon dovede velice umně zacházet s velikostí písma, výrazností elementů a jejich umístěním. I když je toho na stránkách hodně, to důležité vždycky udeří do oka, takže člověk se nemusí těmi stovkami odkazů brodit, aby se k něčemu dostal.

- ad tlačítko "zpět": no jde o to, že vlastně nutí člověka se vracet po vlastních stopách (často s reloady) a pak teprve zase vyrážet na lov. Analogicky: jako kdyby v supermarketu, když přijdete k regálu, není tam co jste hledali, jste museli zacouvat zase k turniketu a zkusit to znovu jinou cestu. Tj. nikoli systém "bludiště", ale "dobře navigovaného postupu dále z každého místa".

- nejmenování obchodů atd.: skutečně jsem se chtěl vyhnout situaci, kdy bych psal "Vltava to má tak a tak, zatímco Bílé zboží onak". Nicméně upřesním: pouze NĚKTEŘÍ z velkých to mají vyřešeno, jiní ne, zatímco z "malých" trpí těmito nedostatky naprostá většina obchodů. Nezapomeňte, že sice "velcí" mají velké obraty, ale tak jako ve světě je převážná většina nákupů realizována v malých, specializovaných obchodech.

- ano, malé obchody používají pronajímaná řešení, ale je tak těžké právě pro producenta tohoto řešení nedostatky odstranit, či případně dát zákazníkovi volbu, jestli například chce povinnou registraci zapnout nebo vypnout? To není zase tak velká dřina.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 25. října 2007,19:27:51

Titulek: RE: Souhrnně
Vím, že to by se to dalo najít na Netu, ale vy to určitě víte z hlavy - jaký jsou vlastně cca podíly na online obchodu? Ondrovo impérium má co vím obrat okolo 1.3 mld. poslední rok, takže bych tipoval, že pár velkých hráčů má onu "převážnou většinu nákupů" spíš než malé shopíky.
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 26. října 2007,1:32:13

Titulek: RE: Souhrnně
Myslím, že zdání klame :). Myslím, že letos se otočí na Internetu 30-40 mld korun; jestli tedy jeden ze známých gigantů má něco přes miliardu (Alza na tom bude podobně), tak ta většina bude připadat na malé obchody. Je to ostatně stejné jako v USA, kde sice Amazon je všeobecně uznávaný gigant, ale z celkového e-retailu utrhává snad 2% či tak.
Reagovat >

Vložil: nemůžu říct :), 29. října 2007,9:16:23

Titulek: RE: Souhrnně
Alza měla loni pod miliardu (ca. 900 a to ještě spíš s DPH). CzechComputer 400 bez? Kasa měla 620 bez DPH, Mall tuším 1200 bez DPH, ještě je tu Vltava, odhaduju na 500 bez DPH, Obchodni-dum.cz ca. 550? ... no pak tady máme ještě pár drobnějších kolem 200 a pak do deseti drobných do 120... nepočítám letenky, zájezdy. Pořád mi to na 30 nevychází?

Má někdo přesnější údaje, ať to tu dáme dohromady?

Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 29. října 2007,11:32:02

Titulek: RE: Souhrnně
Ty tzv. malé obchody se často pomíjejí, no a ty letenky a zájezdy do toho raději počítejte - patří tam.
Na cz Internetu máte asi 5000 obchodů (viz katalogy Seznam, dále co má Zoner Inshop atd.), které jsou obvykle velmi malé, s tržbami obvykle v řádu stovek tisíc až jednotek miliónů ročně, většinou specializované obchody pro hobby, méně časté profese, jsou to také různí malovýrobci nebo i importéři, kteří se s nabídkou nedostanou na regály supermarketů. Vynásobte si to..
Reagovat >

Vložil: Jiho, 29. října 2007,14:27:15

Titulek: RE: Souhrnně
Zřejmě by se muselo přesněji definovat, co do e-shopů zahrneme, jakmile by se za svého druhu e-shop započítal třeba celý Dell, prodeje automobilek přes Net, natož pak třeba online obchodování s akciema apod., asi by to čísla výrazně deformovalo. Já mám pod tím pojmem na mysli něco jako mall, kasa, vltava a tak, zkrátka on-line podobu běžného spotřebitelského retailu.
Reagovat >

Vložil: nemůžu říct :), 29. října 2007,15:43:59

Titulek: RE: Souhrnně
No tak zrovna zájezdy tam určitě nepatří, protože celá slavná invia (a ostatní jakbysmet) přes internet jen přijímá objednávky, ale její obrat rovná se PROVIZE only - kdeže 800 miliónů, jak deklarují. Spíš 800 x 0,08. Jak je to s letenkami nevím, ale taky bych si tipnul, že prodejcem bude spíš letecká společnost, než Asiana nebo Student Agency. A tickety jakbysmet.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy