Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: MartensPh, 15. června 2009,11:25:50

Titulek: Nadšení? Já tedy ne...
Já tedy nadšený nejsem z několika důvodů, a jsem rád, že živnostníků se to zatím netýká, jakobych toho měl málo na práci :-).
Ad jedna, přímo z toho čiší, jak si stát chce ušetřit práci s doručováním dopisů a tím ušetřit peníze, ale budiž, to vlastně ani nevytýkám. Co mi vadí je, že e-dopis bude považován za doručený, ikdyž si firma tento nevyzvedne. Co občasné technické obtíže, třeba i ty, co firma nedokáže ovlivnit, nedostupnost připojení, zbořený server etc. Vidím vícenáklady na straně firmy se zajištěním nějakých záložních řešení.
Co zabezpečení na straně státu? Bude dostatečné? Co uživatelé s minoritními operačními systémy?
Nad tím teď přemýšlím a nadšení se nedostavuje. Konec hlášení v českém jazyce :-)
Reagovat >

Vložil: Sten, 15. června 2009,11:47:47

Titulek: RE: Nadšení? Já tedy ne...
e-dopis se za doručený pokládá až po návštěvě datové schránky nebo deseti dnech, podle toho, co bude dříve; v případě vážnějšího důvodu (dlouhodobá nepřítomnost ap.) lze požádat o prominutí zmeškání. Při krátkodobých výpadcích tak firmě nic nehrozí a u dlouhodobých bude muset nedostupnost internetu stejně řešit.
Datové schránky provozuje výhradně Česká pošta s přístupem přes webový prohlížeč nebo (pro software třetích stran) XSD. Měly by fungovat i v textových prohlížečích, pokud podporují SSL/TLS.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 15. června 2009,13:32:31

Titulek: RE: Nadšení? Já tedy ne...
Krátkou reakci: v článku jsem se technické stránce projektu záměrně nevěnoval, to by bylo na deset stránek. Uvědomme si ale prosím, že žádná z metod není spolehlivá na 100,00%; u fyzického doručování pošty je prostor pro omyly i záměrné chyby také nemalý. Nikdo netvrdí o tomto typu doručování, že bude spolehlivé na sto procent - to ani nejde.

Již dnes i u papírových dopisů v řadě případů platí, že i když není dopis doručen (vyzvednut), bere se, jako kdyby doručen byl. Není málo případů, kdy byla lidem např. odstřihnuta elektřina nebo odpojený plyn, protože se jim někde mezi letáky zatoulala upomínka vyzývající k zaplacení a podobně.

Mít firmu, to je zodpovědnost a povinnost. Majitel firmy má mnoho povinností, ze kterých ho taky nikdo nevyviní: například musí každý měsíc dávat svým zaměstnancům mzdy. Nemůže říkat, že "zapomněl". O dalších desítkách povinností vůči úřadům ani nemluvě. Co je proti tomu jeden pohled týdně do datové schránky, tj. vlastně nalistování jakési adresy na webu a zadání přístupového jména a hesla?
Reagovat >

Vložil: wra, 15. června 2009,14:08:11

Titulek: RE: Nadšení? Já tedy ne...
V samotném přihlašování problém nevidím - je vcelku standardní a jednoduché (login/heslo), pro někoho možná až příliš málo bezpečné. Nakonec možná i datové schránky jednou přejdou na bezpečnější variantu přihlašování, to ukáže až čas a počet kompromitací datových schránek.

Co pokládám za méně zdařilé je závislost na proprietárním zásuvném modulu do prohlížeče Software 602Filler. Jednak samotná vlastní závislost mi není příliš sympatická, 602Filler není žádný standard, pokud mají schránky sloužit primárně pro prohlížení, mohli jít autoři klidně cestou PDF formátu. Plusem je, že 602Filler je funkční i pod Firefoxem v linuxu (Kubuntu 9.04).
Reagovat >

Vložil: Standa, 15. června 2009,14:07:29

Titulek: Technické řešení
Spuštění datových schránek jednoznačně vítám, také mám řadu dlužníků, co si nepřevzali platební rozkaz a soud ho pak kvůli nedoručení zrušil - a státu propadl soudní poplatek...

Nicméně jsem nemile překvapený z technického řešení: nutnost na počítač instalovat jiné programy způsobí, že se do datové schránky velmi pravděpodobně nedostanu z cizího počítače... To už je diskriminace a mělo by se to řešit, nechápu, proč to nemohli naprogramovat tak, aby se přihlašování a manipulace se schránkou prováděla čistě přes prohlížeč (MSIE, Firefox, Opera, Safari, Chrome...)

Mám firmu v Anglii, tam funguje něco podobného - ne centrálně, každý úřad má svůj systém "datové schránky" - obchodní rejstřík, finanční úřad apod. To mj. umožňuje, že firmu v Anglii založíte za pár hodin (během 1 dne) a změny lze provádět online a projeví se okamžitě (změna sídla firmy, změna názvu firmy, změny jednatelů, jejich adresy apod.).
Reagovat >

Vložil: pepak, 15. června 2009,14:36:54

Titulek: RE: Technické řešení
Přesně tak. Samotnou existenci datových schránek beru s povděkem, ale technické řešení se mi nelíbí - nelíbilo by se mi to ani v případě, kdy by schránky byly závislé na javascriptu, jejich závislost na third-party pluginu ale beru jako naprostou zhovadilost. Bohužel se budu muset přizpůsobit :-( (aspoň že virtualizační technologie už jsou na to dostatečně spolehlivé).
Reagovat >

Vložil: Patrik, 15. června 2009,19:10:59

Titulek: Datové schránky...
Já osobně vnímám datové schránky jako pozitivum - především z legislativního hlediska, kdy úřady jsou subjektům vlastnícím datové schránky POVINNY doručovat písemnosti touto formou. Onen předpoklad, že zpráva je po 10 dnech od odeslání pokládána za doručenou, za vadu nevidím - od 1.7. bude něco podobného platit i pro klasické papírové předvolánky.

Vnímám také pozitivně, že přes datové schránky nakonec bude možná komunikace nejen s úřady, ale i jednotlivými firmami mezi sebou: méně pozitivní ale už je, že výše uvedený předpoklad pro mezifiremní komunikaci platit nebude - aby byla zpráva považována za doručenou, musí příjemce explicitně potvrdit její převzetí. Tím se bohužel veškeré kouzlo datových schránek ztrácí.
Reagovat >

Vložil: Martin V, 16. června 2009,17:21:46

Titulek: RE: Datové schránky...
Ono to pozitivum rychle zmizí, když zjistíte, že za každou vytisknutou stranu elektronicky doručeného dokumentu zaplatíte 30Kč.
Takové průměrné stavební povolení na dům má přibližně deset stránek. To pro porovnání nákladů na běžnou a elektronickou poštu.
Reagovat >

Vložil: Honza, 2. července 2009,22:55:15

Titulek: RE: Datové schránky...
Digitalizace dokumentů je přechodnou záležitostí. Nově vydané stavební povolení už Vám bude doručeno v elektronické podobě a budete ho takto moci dále přeposílat (podstatný je digitální podpis, který vznikne u dokumentu při jeho konverzi - viz vyhláška např. zde http://www.avesoft.cz/produkty/evolio-datove-schranky/aktuality/datove-schranky-startuji/)
Reagovat >

Vložil: Jiho, 15. června 2009,22:24:17

Titulek: Sama?
"datovou schránku si musí nechat zřídit firma sama"
Můžete prosím tuto větu vysvětlit? Já zatím pochopil, že schránka bude automaticky zřízena všem firmám (zapsaným v OR) a automaticky se budou považovat "zásilky" do schránek za doručené po 10 dnech. Čili ať si firma něco zřídí nebo ne, má smůlu.
Jinak bych ještě doplnil, že trochu sporné je, že se povinnost automaticky vztahuje i na všechna (privatizací vzniklá) bytová družstva. Tam v reálu samozřejmě není neobvyklé, že ten nadšenec co se stará je nějaký pracovitý senior co Net nemá a není to jeho hobby. Čili asi si všechna družstva budou muset zřídit a platit zvlášť netovou konektivitu?! Docela důležité bude, co bude pošta chtít za SMSkové notifikace.
Reagovat >

Vložil: Rudidlo, 15. června 2009,23:20:57

Titulek: Proč neuspěl e-podpis?
Konkrétně v mém případě to byla povinnost vybrat si tuzemskou certifikační autoritu, jako by ty zahraniční byly v něčem horší.
Reagovat >

Vložil: mafa, 16. června 2009,11:20:00

Titulek: ekonomická výhodnost
Na webu zřizovatel DS se píše : "Právnické osoby, fyzické osoby a další subjekty kromě orgánů veřejné moci využívají systém datových schránek zdarma a neplatí ani za příjem ani za odesílání zásilek. "
Proč se nikde tato úspora neprezentuje jako přínos a pomoc podnikatelům ? Dopisů, které úřadům běžně firma odesílá může být až desitky a úspora času ve stálých frontách je taky nezanedbatelná ...

Na druhou stranu je pravděpodobné, že se projekt k 1.7.09 nespustí a vznikne slušný chaos, písemnosti budou strany raději posílat poštou i elektronicky a náklady opět vzrostou ...
Reagovat >

Vložil: Martin V, 16. června 2009,17:28:27

Titulek: RE: ekonomická výhodnost
Proč se to neříká? Protože se platí?!
Reagovat >

Vložil: Lokutus, 16. června 2009,13:15:54

Titulek: Nelíbí
Nemusím snad zdůrazňovat, že se mi to nelíbí právě proto, že je to systém zaváděný shora.
Navíc tím stát svou neschopnost vymáhat pohledávky přehazuje spolu s odpovědností na své občany.
Dále je tu fikce doručení, která je POUHÝCH 10 dní, což kupříkladu v případě běžných dovolených je hůř než šibeniční lhůta. A odmítám se bavit o možnosti vybírat schránku kdekoliv na světě, nebo informovat úředníka o tom, kam a na jak dlouho jedu. Na dovolené nechci řešit problémy a úředníkovi do toho kam a na jak dlouho jedu, nic není.

Celkově je to opět jen:
1. Kšeftík pro spřátelené firmy
2. Přehození odpovědnosti státu na občany
3. Úřednická buzerace za naše peníze
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 16. června 2009,13:33:15

Titulek: RE: Nelíbí
To, že je něco zaváděno shora (tj. autoritativně), není ani argument pro, ani proti. Pokud by to, co je shora, mělo být špatné, tak mně prosím předveďte představu společnosti, kde je vše zaváděno zdola (tj. dobrovolně), jako například daně, školní docházka, zákony a podobně.

U pohledávek bych dodal, že nejde vůbec jen o pohledávky vymáhané státem. Sám jsem v podnikání musel "odepsat" řádově milióny korun v pohledávkách vůči jiným subjektům, které se, po česku řečeno, zdekovaly a nebyly k dosažení. Ale i u státu nejde o nějakou "neschopnost": představte si nutné náklady na vypátrání "skrytého" podnikatele (celostátní policejní pátrání?), který dluží státu pár desítek tisíc Kč. Uvědomte si prosím rovněž, že pohledávky státu jsou "pohledávkami nás všech".

Doručení 10 dní vůbec neznamená, že za 10 dní dokument začne "neodvolatelně platit", případně, že pokud do 10 dní od ODESLÁNÍ nějak nezareagujete, nastane nevratný děj. Termíny, ve kterých "něco nastane" (například soudní řízení atd.) jsou samozřejmě násobně delší. Zákon dále uvádí, že na případy, které popisujete - například delší nepřítomnost atd. - je pamatováno; nezkoumal jsem už podrobněji jak.

Píšete, že datové schránky jsou úřednickou buzerací za naše peníze. Přitom ony mění pouze "způsob doručení", nikoli to, že nějaké dopisy s modrým a červeným pruhem existovaly vždy. To, že po vás pošťačka chce každou chvilku občanku a podpis, buzerace není, zatímco to, že až vám přijde upozorňovací e-mail, tak se lognete na nějakou webovou stránku jednou za týden, buzerace je?
Reagovat >

Vložil: zabza, 16. června 2009,13:35:00

Titulek: RE: Nelíbí
Tak s tímto jediným příspěvkem snad mohu souhlasit. Nějak mi to rozplývání se nadšením nevoní. Ale co by p.t. obecenstvo neudělalo, aby vyšlo vstříc BB, že?
Reagovat >

Vložil: Janek, 19. června 2009,1:45:20

Titulek: RE: Nelíbí
K těm deseti dnům musíte samozřejmě přičítat další lhůty vyplývající například ze správního řádu atd.
Reagovat >

Vložil: MedaBeda, 16. června 2009,16:38:33

Titulek: V datových schránkách problém nevidím
špatný je systém a zákony okolo, které s fikcí doručení udělaly z lidí nevolníky bez práva svobodně cestovat.
O možnosti zneužití fikce doručení v kombinaci s našimi zkorumpovanými soudy se snad není třeba ani zmiňovat.
Reagovat >

Vložil: Radek, 19. června 2009,13:31:02

Titulek: Jsem pro i jako soukromá osoba
Přečetl jsem si článek i příspěvky. Reakce odpovídají zavádění nové věci, která je povinná. Nelze se jí vyhnout, proto poukazujeme na její nevýhody, hledáme, v čem bude komplikovanější život a podobně.

Co se zkusit podívat na celou věc obráceně a trochu dál. Již nyní mi některé firmy posílají faktury elektronicky do emailové schránky. Emailovou schránku mám od Seznamu zdarma a nijak zvlášť neřeším její zabezpečení. Co by také kdo dělal s mojí fakturou. Zabezpečení u datových schránek předpokládám na stejné, spíše na vyšší úrovni.
Přiznávám se, že jsem si již nechal fakturu zasílat po doručení upomínky znovu. Smazal jsem ji omylem s ostatními emaily, opravdu nedošla, přesunul ji v opilosti jako zaplacenou a zapomněl zaplatit? Možností je víc, ale vždy jsem problém s dodavatelskou firmou vyřešil. Datové schránky mají oproti emailové schránce tu výhodu, že sledují historii. Nepůjde tvrdit, že jsem dokument nedostal, nečetl, …

Běžně dopisy s pruhem nedostávám, spíše ony s účty. Osobně budu velmi rád, když mi veškerá „úřední“ korespondence bude chodit od všech do mé osobní datové schránky. Takže již se těším na den, kdy mi do datové schránky budou chodit faktury za elektriku, vodu, telefon, internet, televizi, výpisy z účtu, úřední sdělení … Doma spíše nejsem, než jsem. Takže mě točí, když mám jít pro doporučený dopis na poštu. Otvírací doba pošty se kryje s mojí pracovní dobou. Vyzvedávám tedy v sobotu dopoledne. Navíc další čas ušetřím při placení vyplývajících z doručených faktur. Již sedím u počítače, takže zadání platebního příkazu bude hračka. Asi se mi nespustí on-line bankovnictví jako z e-shopu, ale i ctrl C/V je luxusní proti přeťukávání spousty čísel.

Datové schránky jsou skvělá myšlenka a určitě v nich vidím celkové úspory. Nyní jde pouze o to, aby jich začalo využívat co nejvíce úřadů, institucí, firem a v neposlední řadě soukromých osob. Správný směr, jen tak dál …
Reagovat >

Vložil: PetrH, 11. července 2009,20:27:25

Titulek: Proč jste si nestěžovali loni a předloni?
Fakt nechápu, proč se tolik nadělá s tou fikcí doručení. Vždyť ten problém existuje už minimálně pět let a nemá nic společného s datovými schránkami. Třeba já bydlím na vesnici, přes týden jsem v Praze a pokud si chci vyzvednout doporučený dopis, musím si kvůli tomu vzít den volna. A už se mi stalo, že ČEZ odpojil elektřinu, protože jsem nevěděl, že jim dlužím peníze (závada na SIPO). Když jsem po nich chtěl, aby mi to posílali e-mailem (nebo aspoň nějaké doporučení), vysmáli se mi. Zkoušel jsem vyjednat s místní pobočkou pošty, aby mi dopisy posílali do Prahy do kanceláře, ale neuspěl jsem. To je realita, ve které žijeme!

Takže jsem jen trochu zklamaný, že datové schránky reálně naběhnou až od listopadu. Ale chápu, že se to rychleji nedá zvládnout a moc se na to těším.
Reagovat >

Vložil: J. Kratochvíl, 3. srpna 2009,12:18:53

Titulek: Jak psát na úřady přes datovou schránku?
Dobrý den,
zajímal jsem se o datové schránky, prošel jsem všechny možné články, zprávy a informace. Nikde jsem se nedočetl jak psát do datových schránek úřadů. Třeba poslat daňové přiznání nebo přehled o příjmech a výdajích zdravotní pojišťovně.

Jestli bude nějaký seznam ze kterého se budou úřady vybírat nebo budeme psát poštovní adresu a někdo to bude přeposílat do schránek úřadů nebo budou mít úřady nějaké adresy elektronické nebo, nedej bože, kódy. Než se rozhodnu, že schránku zřídím, rád bych znal odpověď. Myslím, že by tato informace zajímala i ostatní zájemce.
Děkuji za odpověď

J. Kratochvíl
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bastr, 24. října 2009,14:09:28

Titulek: Srovnání výhod e-mailu a datové schránky-Výhodnější stále e-mail
Já se zajímám také o elektronickou poštu a váhám,jestli si aktivovat e-mail,nebo datovou schránku!Bohužel nikde neexistuje srovnání výhod a nevýhod e-mailu a datové schránky!Oboje je elektronická pošta,po obojím lze přijímat/odesílat zprávy a pod.na jeho vlastní adresu.Co jsem se tak dověděl,prý datová schránka prozatím neumí spoustu věcí,co e-mail(regisraci na www stránkách,odesílat,přiímat rychlé textové zprávy,nultimedia,data apod.),naopak textové dokumenty(txt dokument A4),ve kterých je většina úředních dopisů umí e-mail samozdžejmě také.Technické problémy jako na nějakou dobu vypadlé spojení s internetem,porouchaný počítač apod. postihne e-mail i datovou schránku přesně stejně!Pokud je to pravda,tak se nedivím,že nikdo,kdo už nějakou dobu komunikuje eletronickou poštou přes e-mail nechce přecházet na datovou schránku,kdyžby tím přišel o spoustu věcí,na kterě byl zvyklý a někdy i závislý(např při registraci na www stránkách apod.).Nikde jsem nezjistil,jaký budou datové schránky používat formát adresy(domény),jestli to bude osvědčený jmeno@server/firma.cz ,nebo nějaký jiný a jak ta případná jiná adresa vypadá a zda jde převédst na vlastní srever a zda pujde obsluhovat z outlocku či windows mailu!Proč nedali alespon na nějakou dobu lidem i firmám na vybranou,jestli chtějí elektronicky komunikovat přes e-mail,nebo přes datovou schránku,nebot většina firem i úřadů mají už dávno svojí e-mailovou adresu(doménu)a již spoustu let na ní i bez problémú komunikují mezi sebou!Nevim proč to nenechali na ten e-mail s tím,že upraví ta pravidla pro doručování úředních dopisú,ktrá lze bez problémů aplikovat i na e-mail(povinné vyzvednutí do 10-ti dnú apod)a raděí místo zavádění nových datových schránek přivédst k elektronické komunikaci tu cca 1/3 obyvatelstva ČR,která nemá dosud žádnou elektronickou adresu a nekomunikuje elektronicky!Dělat pro ně kurzy na přáci s elektronickou poštou,dostat je nějak k připojení na internet apod,to je v tomto ohledu podle mne to hlavní,co poněkud brání kompletnímu přechodu na elektronickou komunikaci.Já osobně si myslím,že pro většinu lidí i firem je stále o hodně výhodnější e-mail!Slyšel jsem také,že od toho 1.11.2009 budou e-mailové adresy plošně odpojeny-nevím,jestli se to vstahuje pouze na subjekty,které mají mít od toho 1.11.09 povinně aktivní datové schránky,aby byly k tomu donuceny,když to neudělají do té doby samy,nebo jak?Pokud by ty adresy datových schránek byly v jiném formátu,než e-mailové,tak by na to musely přejít všechny servery v registraci na svoje www stránky a vůbec všude,kde se komunikuje přes adresu elektronické pošty.To bude zajímavé,jak se to bude dělat v mezinárodní komunikaci,kdyř nikde jinde ve světě se jiný formát domény než jmeno@server/firma.cz nepoužívají a těžko si představit,že pouze kvůli datovým schránkám v ČR budou předelávat servery!
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bastr, 24. října 2009,16:48:41

Titulek: e-mail i datová schránka"hlídají"pohyb zpráv i historii stejně
I u e-mailové pošty se dá také"hlídat"jestli jsem tu,či onu přečetl nebo ne,kdy přišla,kdy jsem jí četl apod.V programu outlock,či windows mail jsou položky:doručená pošta,přečtená pošta,vymazaná pošta,nevyžádaná pošta apod.Když přijde zpráva,tak se objeví ve složce"doručená pošta",jakmile ji otevřu,tak se automaticy přesune do složky"přečtená pošta",pokud jí vymažu,tak se přesune do"odstraněná pošta"a teprve pokud bych vymazal i tuto složku,tak jsou zprávy definitivně ztraceny!U každé zprávy je datum doručení,datum prvního přečtení,od koho přičla apod,takže se dá vše včetně 10-ti denní vyzvedávací lhůty bezpečně uhlídat,a všechno,co se ze zprávou dělo se táž zaznamenává!!!Chápu,že se chtějí úřady zbavit"papírových"dopisů a přejít kompletně na elektronickou komunikaci,ale proč mají firmy,podnikatelé apod,kterři již dlouhá léta elektronicky se všemi úřady přes e-mail bez problémů(vyjma těch technických,které provází každou elektrovyckou komunikaci bez rozdílu-výpadky spojení apod.)komunikují přecházet povinně na nějaké datové schránky,které umožnují totožnou věc jako e-mail a komplikovat si situaci se změnami elektronické adresy a utrácení za úpravu reklamních poutačů,tiskopisů a všude,kde uváděli svojí zaběhlou e-mailovou adresu a ted tam budou uvádět adresu datové schránky!?-Přechod z e-mailu je podle mě narozdíl od přechodu od"papírových"dopisů na elektronickou poštu nesmysl!To mělo být tak,že pro určité subjekty povinnost používat elektronickou poštu,ale s tím,že si může každý vybrat mezi e-mailem a datovou schránkou!!!Nevím k čemu je výhodnější dostat e-maile nebo sms pouze upozornění na došlou zprávu,kterou si musím vyzvedávat na webu,když jí můžu dostat přímo na počítač do outlocku,či windows mail,nebo eventuelně do mobilu,což umožnuje vědět o zprávě a řešít jí,ikdyž nejsem momentálně doma!-Navíc přechodem na datovou schránku přijdou zřejmě o spoustu funkcí(registraci na www stránkách,přijímání/odesílání rychlých textových zpráv,fotografií,videí,hudby,datových souborů apod.)a nejspíše asi také o svojí soukromou doménu,která pro spoustu lidí znamená jejich nouhau!
Nejvíce kritizují datové schránky a jejich zavádění právě tito lidé,ktří už delší čas komunikovali elektronicky přes e-mail a mají povinně přejít na datovou schránku!Ti ostatní především běžní občané,kteří komunikují naopak většinou prostřednictvím"papírových"dopisů v převážné většině u nich i nadále zústanou,nebot žádné zvýhodnění kromě toho,že nemusí mít aktivní datovou schránku ani motivace přecházet na elektronickou komunikace(veřejná setkání na toto téma,zavádění připojení k internetu zdarma,nebo za symbolickou cenu apod.)prozatím není,nebo velice málo,a tudíž na těch úřadech moc té práce s otevíráním a čtením"papírových" dopisů neubyde a sledovaný cíl datových schránek nebude!Vzhledem k tomu,že těch úředních dopisů je jen mizivé množství oproti jiné korenspondenci,tak se nejeví perspektivně ani možnost mít oba typy elektronické pošty najednou-datovou schránku pro úřady a e-mail pro to ostatní!V té fyzické poštovní schránce múže ležet úřední dopis,spolu se slořenkou,reklamním letákem či dopisem od kamaráda apod.máme jednu fyzickou poštovní adresu pro všechny stejnou a fungovalo to bez problémů,tak nevidim jediný důvod proč by to nemohlo být stejné i v té úplně moderní elektronické podobě?-mít jednu jedinou adresu(doménu)elektronickoé pošty pro svojí komunikaci se všemi bez rozdílu!!!
zkrátka přechod "papírová"pošta na elektronickou poštu ano!
přechod e-mail na datovou schránku ne!!!
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bastr, 24. října 2009,23:18:02

Titulek: v projektu elektronické komunikace byl opomenut e-mail
Ti kdo navrhovali projekt datových schránek opoměli nějak to,že ty subjekty,jimž nařizují povinou komunikaci(úřady a státní správa,podnikatelé)už většinou elektronicky komunikují přes e-mail zcela běžně a jsou na to již zavedeny!Temto subjektum to opravdu přivodí potíže s přechodem z e-mailu na datové schránky a náklady na změnu propagačních letáků a všeho,kde byla uvedena e-mailová adresa a nahradit jí adresou nové datové schránky(která nevím jak bude vypadat),vše podle mě zcela zbytečně,nebot firmy už"papírové"dopisy již dávno většinou nepoužívají,zatímco ty ostatní subjekty,které zaplat panbůh nemají povinost aktivní datovou schránku(např fyzické osoby)se do toho většinou nezapojí,protože by to pro ně znamenalo finanční zátěž(poplatky za upozornovací sms a 30kč za otisknutí jedné stránky A4-pokud si to nestáhnou doma do vlastního počítače a nevytisknou na vlastní tiskárně),tudíž ten púvodní záměr-projektu snížit počet"papírových"dopisú a tím náklady na práci úředníků přijde vniveč!
Tam by to chtělo změnu v tom ustanovení o povinnosti zřízení datové schránky z:"Od 1.11.09 mají povinnost úřady a státní správa,podnikatelé komunikovat pouze prostřednictvím datové schránky... na:Od 1.11.09 mají povinnost úřady a státní správa,podnikatelé komunikovat pouze prostřednictvím elektronické pošty budto e-mailu nebo datové schránky podle svého uvážení...
Stát by měl přispívat na kurzy,školení práce s elektronickou poštou a zpřístupnění internetu a tím elektronické pošty těm subjektům-hlavně fyzickým osobám tak aby je postupně přiměl používat primárně elektronickou poštou,protože tato zhruba 1/3 obyvatelstva je pozadu v elektronické komunikaci a nejvíc zatěžuje úřady"papírovými"dopisy,které se měly tímto projektem značně omezit!!!
Reagovat >

Vložil: Tomášb Bastr, 24. října 2009,23:34:59

Titulek: Technická přípravenost na provoz datových schránek
Už se vyvíjí nějaký softwaire pro práci se zprávami z datových schránek v programech Microsoft Outlock,či Windows mail,aby ty zprávy chodily rovnou bez té tolik kritizované obstrukce se stahováním zpráv z webu?Bude i obdobný softwaire i pro mobilní telefony a jiná kapesní zařízení,tak aby na nich šly přijímat/odesílat na těchto zařízeních zprávy z datových schránek tak jako e-maily!To je také jedna z věcí,o kterou by byla škoda příjít a nikdo mi není schopný říci,jestli to s těmi datovými schránkami fungovat,protože to závisí na tom v jakém formátu buda doručovací adresa(doména)datových schránek!Většína softwaire pro elektronickou poštu je programovaný na formát domény: jméno@server/firma.cz a jiný neumí,což může být problém!!!
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bastr, 1. listopadu 2009,11:54:18

Titulek: Datové schránky spuštěny,většina obav se vyplnila!
Dnes 1.11.09 mi aktivovali datovou schránku a bohužel se moje obavý naplnily!Nejdou vyhledat domény tvaru(jmeno@firma/server.cz),vyhledávač je zaseklý v kolonce"subjekt"na "státní zpráva",zatímco já bych potřeboval soukromé domény,tudíž se nedá komunikovat běžně mezi sebou,nejde se registrovat na www stránkách apod,k čemuž já bych elektronickou poštu nejvíc využíval!Nevím ani vlastní adesu(doménu)mojí datové schránky,abych jí mohl dát tomu,od koho chci něco poslat!Navíc nejde nainstalovat doplněk k windows mail pro čtení datové schránky,tudíž se mi nezobrazí žádné formuláře a patrně asi i žádné zprávy,které ve schránce zatím žádné nemám!Hned zítra schránku odhlásím,nebot pro mě nemá takto význam!Určitě nebudu sám!
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bastr, 2. listopadu 2009,13:42:39

Titulek: znepřístupnění datové schránky problém!!!
Dnes jsem byl na czechpointu zažádat o znepřístupnění svojí datové schránky fyzické osoby,nebot mi nejde z ní načítat dokumenty kvůli nekompatibilitě s operačním systemem,tedíž by se nedala žádná přípaná zpráva přečíst!Bohužel se nedá nikde stáhnout ani žádný doplněk k prohlížeči apod.Pokud něco je inzerováno,tak se to nestahne a odkáže to na kontaktování AT specialisty.Když se na to zeptám v PC servisu,tak s tím neporadí,protože s tím nemají zkušenosti,ani k dispozici parametry systému datových stránek,bez jejichž znalostí s tim nic udělat nemohou,když se do toho"nedostanou"!Na czechpointu jim to ukázalo,že nelze schránku deaktivovat a že je potřeba kontaktovat ministerstvo,ale konkrétní kontakt na koho přesně se zjistit nedá!Musím se potom pídit a modlit se,že mi do té doby do schránky nic nepřijde,protože jelikož se mi zpráva neotevře,tak se nedovim ani od koho je,ale desetidenni lhůta poběží od poslední návštěvy schránky!
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bastr, 3. listopadu 2009,20:01:45

Titulek: Znepřístupnění datové schránky
Dnes se mi podařilo znepřístupnit datovou schránku!Na přepážce byl někdo jiný,než včera a povedlo se!
Reagovat >

Vložil: Ivan Kudelík, 6. listopadu 2009,20:28:05

Titulek: RE: Znepřístupnění datové schránky
Mám stejný problém. Chtěl jsem se zeptat, píšeš že schránku se ti podařilo znepřístupnit. Znamená to, že ti paní na poště vydalo potvrzení o tom, že tvoje žádost o znepřístupnění byla přijata nebo ti dala nějaké písemné potvrzení, že to již bylo provedeno. To asi ne, protože to dělá ministerstvo do 3 dnů. Jak ale poznáš, že opravdu ke znepřístupnění došlo?
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bastr, 7. listopadu 2009,17:05:59

Titulek: Znepřístupnění datové schránky
Dala mi potvrzení,že je žádost o znepřístupnění datové schránky přijata!Potom druhý den jsem na WWW.DATOVESCHRANKY.CZ normálně zadal svoje bývalé id schránky a heslo a zobrazilo se"Tato datová schránka je nepřístupná!"
Reagovat >

Vložil: Ivan Koudelik, 13. listopadu 2009,19:18:08

Titulek: RE: Znepřístupnění datové schránky
Pro pobavení zasílám, co mi došlo na dotaz o potvrzení znepřístpnění datové schránky z oficiální informační služby České pošty: Dobrý den,

budou Vám s MVČR zaslán dopis o zneplatnění PÚ a také Vám budou zaslány nové PÚ.


S pozdravem

Česká pošta s.p.
Reagovat >

Vložil: Tomáš Bastr, 13. listopadu 2009,23:43:31

Titulek: Znepřístupnění datových schránek
To vám tam ale zadali službu"zablokování přístupových údajú a získání nových přístupových údajů"!(kdyř se třeba ztratí...)-Znepřístupnění je sluřba"znepřístupnění datové schránky"-tam zůstávají přístupové údaje půcvodní,ale schránka je zablokovaná dokud nepožádáte o znovuzpřístupnění datové schránky!
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn