Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Mirek Harak, 17. května 2009,16:04:58

Titulek: nesouhlasím se zvyšujícím se počtem programů
Nemohu souhlasit se zvyšujícím se počtem programů. U mě je to přesně naopak.

Před lety jsem měl na svém počítači desítky programů. Jako tehdy skoro každý, měl jsem je nelegálně. Mapu Prahy, Infomapu, MS Office, nějaký kalendář, už nevím jak se jmenoval, Encarta, Britannica, slovníky, zákony, Borland C++, Pascal, Delphi, NC, Windows, nějaké hry...

Dnes je to úplně jinak. Mám legální Windows (kdo by to po každé aktualizaci crackoval, když to stojí pár korun) a pak už skoro nic. Mapy? Na co. Je na internetu. Office? Na co. Mám Google Docs a bohatě stačí. Kalendář? Je na netu. Encyklopedia? Proč, v době Wikipedie? Slovník? K čemu, je zdarma na netu. Zákony? Ty důležité (víc nepotřebuju) jsou na netu. Vývojové nástroje? Všechno je to už zdarma a stejně už toho nemám tolik, stačí jeden Eclipse na všechny jazyky. Norton? Mám free alternativu. Hry? Ty už nehraju a kdyžtak nějaké flashovky z netu.

Od té doby, co mám všude rychlý internet, v podstatě žádné blbosti neinstaluju. Všechno je na netu a ještě se to aktualizuje samo. Stačí OS a prohlížeč a je to. A to minimum kravinek navíc je zdarma.

Spravuji ještě další počítače rodičům a bráchovi a mají všichni "holý" Ubuntu Linux. Bohatě jim to stačí (Skype, web, email) a ještě to můžu spravovat na dálku... U mě tedy míra pirátství slezla ze 100 % na nulu a to ještě na více počítačích než předtím.
Reagovat >

Vložil: Lokutus, 18. května 2009,0:00:00

Titulek: RE: nesouhlasím se zvyšujícím se počtem programů
Víceméně souhlas.
Kdysi dávno, kdy mi kamarád "Packer" dodával soft na 2 CD (kus bratru za 200), na prvním byla nejnovější verze Delphi, AutoCADU, a další mraky veledůležitých programů a na druhém asi dvacítka nejnovějších her, jsem měl počítač plný. Dnes, kdy si soft kupuji, to zdaleka není tak slavné. :-)))

No a dummyware ala download.com už dávno nepoužívám.
Reagovat >

Vložil: Martin Kopta, 18. května 2009,11:27:12

Titulek: Míra pirátství roste?
A počítá se procento ze všech SW, nebo jen z placených? Respektive, kde končí software? Na mém počítači je jen podle apt-getu 1943 instalovaných softwarových balíků + 119 položek ve složce Applications + předinstalovaný systém…

Vůbec nevím, jestli mám více nebo méně softwaru na počítači než před lety, ale můžu s klidným svědomím říct, že nainstalováno mám jen to, co opravdu používám.

Uvádět podíl pirátství procentem z instalovaných programů nebude nejšťastnější postup.
Reagovat >

Vložil: AGG, 18. května 2009,15:21:35

Titulek: Pocty
Tuto spravu som necital, ale AFAIK pocty SW funguju zhruba takto: Na kazdom predanom PC musi byt OS. Windows ma penetraciu 95%, oproti poctu predanych PC sa predalo 40% Windows, na 10% sa pouzije starsia licencia - miera piratstva OS je 45%. Na 80% PC sa podla prieskumov nachadza kancelarsky balik. OpenOffice a ine bezplatne Office maju penetraciu 20%, MS Office sa predalo 20% toho co PC, na 30% budu stare licencie MS Office, inych Office sa predalo 5%, miera piratstva office softov je 25%, a nasobene 80% penetraciou obsahuje 20% PC piratsky office sw. Celkova miera piratstva OS a office je asi podla tejto metodiky (45%+20%)/2 = 32.5%. Neviem ake vzorce presne pouzivaju na vysledok, ale to je pre predstavu.

Takto vznikaju velmi hrube cisla, ktorymi sa da manipulovat - ale povedal by som ze ak sa tato metodika zachova a vstupy su reprezentativne (alebo porovnatelne reprezentativne ako po minule obdobia), tak k nejakym rocnym rozdielom sa da dopatrat.

Ad skladaci - skladaci PC musia komponenty tiez niekde nakupovt a AFAIK sa aj velkoobchody podielaju na odhadoch, kolko PC sa predalo/poskladalo.
Reagovat >

Vložil: AGG, 18. května 2009,15:26:12

Titulek: RE: Pocty
Um, trochu sa mi ta penetracia a podiely pomiesali... Ale pointa je snad pochopitelna.
Reagovat >

Vložil: Sten, 28. května 2009,10:49:11

Titulek: RE: Pocty
Je velmi velmi nesnadné zjistit, kolik PC se prodalo, kolik vyřadilo a kolik starých licencí se použilo. I ta penetrace open source software se velmi těžko sleduje. Takže vy tu sice máte odhadnutá nějaká čísla (± několik desítek procentních bodů budou dobře, ale to je tak velký rozptyl, že se nedají použít), ale při reálném výzkumu tahle čísla nemáte šanci věrohodně zjistit. I když už zjistíte, že Franta koupil základní desku a procesor (což může být problém, může to koupit v zahraničí nebo od nějakého minivýrobce á la PC Engines, kterých se stejně nikdo neptá), jak zjistíte, jestli je to proto, že si staví nový počítač, nebo proto, že se mu do počítače vylilo kafe?
Reagovat >

Vložil: alfa, 27. dubna 2011,16:00:33

Titulek: zjistit pocet a druhy programu pro MS neni problem.
MS Windows jiz od rady NT obsahuji propracovany system pro kontrolu PC a management spoustenych aplikaci. Ve Vistach a W7 byl zdokonalen. Dokaze sledovat typ SW, vyrobce SW, pocet spusteni, dobu behu, chyby, verzovani a licencovani.
MS ani nemusi stahovat data z vasich PC primo do redmontu, staci kdyz si posle kontrolni soucty, nebo jinak zasifrovane zkratky/kody aplikaci a staitstiku ma presnou na 99 procent.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn