Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Jirka Laburda, 15. ledna 2009,9:49:20

Titulek: Důvod je taky složitost nastavení
Důvodem, proč lidé málo používají VOiP je složitost jejího nastavování. SIP Proxy, uživatelské jména, kodeky apod., které je potřeba nastavit před tím, než si poprvé zavoláte, to jsou věci, které je odrazují a dají přednost skype, nebo mobilu.
V práci máme nějaký router s podporou SIP, ale nepodařilo se mi ho rozchodit, i když se řadím k technicky zdatným uživatelům a nedělá mi probém konfigurace routerů, počítačů apod. Ale prostě SIP je zatím uživatelsky dost nepřítulné.
Reagovat >

Vložil: Petr Poboril, 15. ledna 2009,11:13:05

Titulek: RE: Důvod je taky složitost nastavení
Nesouhlasim s Vami. Je dostupna technologie tzv Provisioningu - plne automatizovaneho nastavovani VoIP zarizeni operatorem, takze nasazeni zvladne bezna babicka.

pokud se tyka Vaseho problemu s routerem, napr Zyxel ma podporu VoIP taky, ale funguje presne opacne. pro uspech staci tuto podporu vypnout :-)

Pro technicke rady doporucuji navstevu nezavisleho fora www.telefonujeme.cz
Reagovat >

Vložil: Jirka Laburda, 15. ledna 2009,11:21:04

Titulek: RE: Důvod je taky složitost nastavení
Já to bohužel vidím na tomto nastavení routeru: http://www.eberounka.cz/voice.png . I pro odborníka je toho hodně složité...
Reagovat >

Vložil: Petr Poboril, 15. ledna 2009,11:27:43

Titulek: RE: Důvod je taky složitost nastavení
Pokud jste obdrzel od operatora zarizeni ktere musite nastavovat tak se zamyslete co jste si koupil:-)
a pridavam citaci, ze ktere vyplyva, ze v staci konfigurace jednoho parametru, pripadne jeste casovych hodnot, takze celkem vyplnite 5 parametru:
info z http://www.802.cz/provisioning/
Základní konfigurace se provádí tak, že do "Profile Rule" v záložce "Provisioning" v zařízení se uvede http://prov.802.cz/prov.xml - tím se zajistí pravidelný upgrade firmware. Do příslušné nabídky se dostanete tak, že do prohlížeče napíšete IP adresu VoIP zařízení, potvrdíte a poté zvolíte "Admin login" a "Advanced". Pokud pouze změníte položku "Profile Rule", nebude základní konfigurace aplikována okamžitě, ale až po defaultně nastavené době. Jestliže chcete, aby se konfigurace aplikovala okamžitě, je nutno změnit tyto hodnoty na např. "1": "Resync Periodic", "Resync Error Retry Delay" a "Forced Resync Delay". Tím zajistíte, že se zařízení za 1 sekundu nastaví podle základní konfigurace.

Reagovat >

Vložil: legoxx, 15. ledna 2009,14:10:04

Titulek: RE: Důvod je taky složitost nastavení
musim reagovat, to moja babycka nezvladne, a obavam sa ze ani otec:-) Jednoduche nastavenie - zapojim do zasuvky, zapojim na net a mozem zacat vytacat cisla
Reagovat >

Vložil: Petr Poboril, 15. ledna 2009,16:50:32

Titulek: RE: Důvod je taky složitost nastavení
babicka to urcite zvladne pokud operator pouziva provisioning! Pak to opravdu funguje tak, ze vyzvednete krabicku na poste, zapojite napajeni, net a bezny dratovy telefon nebo DECT, vse se samo nakonfiguruje a jen telefonujete.
Reagovat >

Vložil: Martin W., 15. ledna 2009,20:55:19

Titulek: RE: Důvod je taky složitost nastavení
to skutečně zvládne. já si koupil od 802 telefon tak 3 roky zpátky a opravdu jen stačil zapojit do sítě a napájení. předpokládám, že to tak dělají všichni operátoři. pokud ne, tak je chyba v nich :-)
Reagovat >

Vložil: Martin, 17. ledna 2009,15:49:59

Titulek: RE: Důvod je taky složitost nastavení
Možná jak kde, můj provozovatel mi router i telefonní přístroj poslal již nakonfigurovaný - stačilo zacvaknout kabely a mohl jsem radostně telefonovat :)
Reagovat >

Vložil: Jiho, 15. ledna 2009,10:32:30

Titulek: Prosím o vysvětlení
Píšete "Toto deregulační opatření ČTÚ..."
V duchu nedávné polemiky zde se ptám: není to náhodou přesně naopak, není tento progress REGULAČNÍM opatřením ČTU, kterým REGULUJE maximální ceny (a kterým REGULUJE chování těch 3 oligopolům)? Já jen jestli už jste taky nedopatřením nepodlehl tomu neoliberálnímu marketingu, že pozitivní a trh podporující opatření jsou nazývány "deregulací" i když jde ve skutečnosti o regulaci ;-)
Reagovat >

Vložil: Keff, 16. ledna 2009,14:56:56

Titulek: RE: Prosím o vysvětlení
Liberální přístup zná jen jedinou státní podporu trhu - nechat ho být na pokoji. Veškeré regulace i popisované (de)regulace jsou socialismem, a je nespravedlivé je přisuzovat liberálům!
Reagovat >

Vložil: Jiho, 16. ledna 2009,18:37:01

Titulek: RE: Prosím o vysvětlení
Podle mého to pan H. otočil. To co udělal ČTÚ je právě regulace, deregulací by bylo, kdyby zrušil maximální cenu a nechal to na libovůli oligopolů. Ty by samozřejmě stanovily 100 Kč a tím by trh a případnou konkurenci zcela znemožnily. Klasická ukázka z praxe, kde regulace prospívá trhu ;-) Jenže modří komsomolci tuhle pravdu nemohou uznat, zhroutil by se jim svět ;-))
Reagovat >

Vložil: Martin, 15. ledna 2009,11:05:12

Titulek: SIP je opravdu zranitelnější než pevná nebo mobil
Bohužel pořád platí, že zatímco mobil jede "pořád" a pevná taky, SIP je o hodně zranitelnější. Často se stává, že hovor není slyšet, vypadává, chybuje.
Samozřejmě to bývá tím, že amatéři mají doma propojený nějaký obskurní hardware a k tomu připojí neodborně nastavený telefon. Protože třeba jejich router nemá QoS, při běžícím stahování se hovor kazí. Jenže oni to nesvedou na sebe, ale na chudák VoIP telefon. Ale abych to jen neházel na uživatele. Měl jsem případ, kdy se člověku resetoval router při příchozím hovoru. Po výměně routeru za jinou značku to přestalo.
Pevná a mobil budou vždycky kvalitnější, protože se o celou cestu po síti starají kvalifikovaní lidé a zákazníci se do ničeho nemixují. Jakmile je kvalita spoje na zákazníkovi, jako u VoIP, je velká pravděposobnost, že něco zkazí a pak to svede na "nevyzkoušené VoIP".
Reagovat >

Vložil: Jiho, 15. ledna 2009,11:19:14

Titulek: RE: SIP je opravdu zranitelnější než pevná nebo mobil
To je otázka. Třeba IP telefonie od UPC je plně pod kontrolou provozovatele, od drátů po přístroj, uživatel má je klasické sluchátko. Přesto slýchám od známého co ho používá, že hovory vypadávají či je stanice neexistující častěji než u klasického telefonu.
Reagovat >

Vložil: Petr Poboril, 15. ledna 2009,11:21:54

Titulek: RE: SIP je opravdu zranitelnější než pevná nebo mobil
cituji:Často se stává, že hovor není slyšet, vypadává, chybuje.
To hovorite o mobilu??

Timto, z dovolenim, davam najevo muj nesouhlas s Vasim tvrzenim :-)


Pokud pouzijete kvalitni VoIP pristroj, pak se sluzba chova jako normalni telefon.
Reagovat >

Vložil: Martin V, 15. ledna 2009,21:27:25

Titulek: RE: SIP je opravdu zranitelnější než pevná nebo mobil
Jaka je Vase definice "normalniho" telefonu?
Reagovat >

Vložil: Petr Poboril, 15. ledna 2009,21:37:20

Titulek: RE: SIP je opravdu zranitelnější než pevná nebo mobil
http://www.802.cz/telefony-zdarma/
a samozrejme bezne kvalitni Internet min 100/100 Kbps.
samozrejmosti je, ze ho obdrzite nakonfigurovany vcetne uzivatelskych parametru.
Staci vyklikat mysi, zaplatit a pokud to stihnete v pracovni den do 12 hodiny poledni tak odpoledne odchazi zasilka, mail s treking linkem a pristi den ho mate u Vas. vybalite, zapojite podle obrazku, zapnete a telefonujete, pripadne dokonfigurujete Vas router pokud je nejaky "tezce chapajici" dle navodu na webu nebo s telefonickou podporou.
Reagovat >

Vložil: Radek, 15. ledna 2009,22:31:14

Titulek: RE: SIP je opravdu zranitelnější než pevná nebo mobil
Mohu potvrdit slova pana Petra Pobořila. Používám už snad třetím rokem kvalitní připojení k internetu od 802 (ADRL se jmenuje ta jejich služba) a tehdy jsem si za nějaký drobný příplatek nechal zřídil i VoIP telefón. A občas se vyskytne nějaký drobný problém, nicméně jde většinou o naprosto zanedbatelné věci.. Normálně člověk nepozná, že nepoužívá klasický přístroj. Finanční úspora je pak proti vedení klasické pevné linky velice výrazná... Osobně tedy doporučuji...
Reagovat >

Vložil: Michal B, 15. ledna 2009,20:49:40

Titulek: Duvodem je mizerna kvalita sluzeb (ne hlasu) a vstupni bariery
Ahoj Jirko.
S tvymi zavery nemohu souhlasit.
Podle mych zkusenosti a ohlasu je hlavnim duvodem zcela mizerna kvalita sluzeb poskytovana VOIP firem, vcetne te tve.

Popisu osobni zkusenost z predroka, zahrnujici taktez FAYN:
1) chtel jsem zakoupil 2-3 VOIP cisla, idealne bez pausalu, prip. bez aktivacniho poplatku
2) utrata +- 300-400 Kc v cenach VOIP

Ma predstava zakaznika byla:
Prijdu na shop, napisu fakturacni udaje, vyberu cisla, vyberu telefon + SW do PC, zaplatim eBankou/Kartou.
Behem 10 min mam v mailu fakturu, SW, nastaveni
a behem 2-3 dnu mam v kanclu krabici s HW.

Jeee, jakej ja byl naivka.
1) doba doruceni HW zcela nerealna, nic neni skladem, doba doruceni skoro tyden, servis a znalost o HW (doporuceni) na infolince nulove.
2) cena HW neoduvodnene vysoka (100-150% prirazka beznych cen na netu) , velmi casto HW blokovany pro VOIP operatora (boze, proc?)
3) SW nikdo neprodaval, sice nejaky doporucovali, ale kvalita a funkcnost mizerna.
4) platba online vyjimecna (nechapu proc)
5) u nekterych byl problem dat i 3 cisla na 1 fakturu. (v 21 stoleti ! )


Ja tehdy vybral Ha-vel, spokojenost skoro ve vsem, s vyjimkou kvality hovoru pres SW telefon (netvrdim ze nutne u Ha-vel).

Nyni mam kancelar na VOIP od Casablanca, hlavne kvuli jednodne fakture s pripojenim na NET, garantovanou kvalitou pasma pro VOIP a jednotny servis.

Ale byt spokojen pred rokem, k Casablanca bych nikdy nepresel (nemel bych duvod).

Pokud ziskani VOIP tel. cisla bude trvat dele nez 5 min, budou se bezduvodne rozlisovat osoby a firmy (neboli vice cisel na fakturu) a ziskani HW ci SW bude slozite, pak se nediv, ze VOIP se nerozjizdi.

PS: popisuji stav pred rokem, soucasny neznam.

PPS: zkusil jsem ted Fayn, tu nejlevnejsi vetev. Vypada to uz docela dobre (nedokoncil jsem, nevidel jsem cele). Presto oproti Skype prilis slozite (treba to urceni mista. Co mam napsat v praze jako cast obce, proboha?)

Skype je tva konkurence, s tou se v jednoduchosti srovnavej :-)

Reagovat >

Vložil: Keff, 16. ledna 2009,14:54:09

Titulek: Pan Hlavenka se od napsání minulého článku dozvěděl co je to FUD?
...tak to by možná stálo za to se zamyslet, jestli ty popisované křivdy médií na VoIP nejsou srovnatelné se skutky kterých se autor dopustil v předchozím článku na liberální ekonomice jejím pokřivením (a následně ukázáním, že pokřivená dezinterpretace je skutečně nesmysl a usouzením že v takovém případě je nesmyslem celý liberální přístup k ekonomice).
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn