Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Richter, 6. dubna 2016,8:39:27

Titulek: Za koule do průvanu.
Moc krásné pohoršení, skoro by se za něj nemusel stydět neprotřelejší politik, leč i tak mimo mísu.
Pokud bych měl rozhodovat zdali dám peníze eráru a ten ze ně zkorumpuje přilehlé okolí a ze zbytku postaví něco příšerně předražených cyklostezek, pak raději ony daňové ráje a udělat na politickou vládnoucí garnituru hooodně dlouhý nos. Firma Mossack Fonseca patří za koule do průvanu. Neochránila své klienty a to si zaslouží trest největší.
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 6. dubna 2016,8:54:47

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Jenom se zeptám, abych se ujistil:
- všechny školy, které jste absolvoval, jste si platil sám?
- platíte si a své rodině ze svých peněz soukromou ochranku, takže nepotřebujete služeb policie?
- silnici od svého domu k místům, kam jezdíte, jste si postavil za vlastní?
- platíte si za návštěvy u lékaře, za léky, za pobyt v nemocnici?
(atd. atd.)

Pokud ano, pak váš názor beru.
Reagovat >

Vložil: Richter, 6. dubna 2016,10:33:48

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Trošku demagogické, ale jo, dobrý pokus. Chápu, chystáte se na dráhu politika a tak s těmi škaredými odsouvači a skrývači v daňových rájích je třeny pořádně zatočit. Jinak by nebylo na ty potřebné politické agendy a to by bylo s politikou konec. Politik bez agendy a hlavně peněz, je vcelku nezajímavě zbytečný.

Platím za odpady do obecní pokladny,
platím daň z nemovitostí (teď se to jmenuje jinak),
platím rozhlasové a televizní poplatky jako občan a podnikatel,
platím výpalné OSA, a dalším,
platím zákonné pojištění odpovědnosti za provoz vozidla,
platím silniční daň,
platím sociální a zdravotní pojištění,
platím sociální a zdravotní pojištění za zaměstnance,
platím jim dovolenou,
platím jim náhrady za nemoc,
platím zákonné pojištění odpovědnosti za zaměstnance,
platím jim návštěvu u lékaře průměrem,
platím jim jejich svatbu,
platím spotřební daň,
platím daň z přidané hodnoty,
platím daň z příjmu fyzických osob,
platím daň z příjmu právnických osob,
platím daně vybírané srážkou,
platím,
platím a platím.

Tomuto předešlému se vskutku jaksi nevyhnu. Jinak následuje ekonomická likvidace.

Takže na váš dotaz, ve zbytku pokud to jen trošičku jde, tak nasrat, nasrat a nasrat. Jistě mi soudruh Lenin odpustí, že jsem použil jeho licenci.





Reagovat >

Vložil: pedro, 6. dubna 2016,17:52:31

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
To, co platite za zamestnance, hrdy pane podnikateli, jsou ve skutecnosti jeho penize. Penize, ktere se pouze jinak ucetne pohybuji, aby nahodou zamestnanec - danovy otrok tohoto statu - nemel vubec zadnou sanci je neodvest nebo nejak optimalizovat.

Moderni staty jsou bohuzel krvelacne bestie a vyse zdaneni neodpovida rozumne sume sluzeb, ktere by mely nebo musely poskytovat. V tom bych souhlasil, pokud to tak bylo mysleno.
Reagovat >

Vložil: Richter, 6. dubna 2016,19:18:35

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Opravím vás, krom toho, že je strhávána částka sociálního a zdravotní pojištění zaměstnance, platí i zaměstnavatel zdravotní pojištění za zaměstnance.
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 6. dubna 2016,20:05:03

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Já se vás neptal, zda platíte výpalné OSE. Kladl jsem vám zcela jiné otázky, pokud na ně neodpovíte, je to vaše plné právo, ale pak jaksi nevidím důvod proč pokračovat v diskusi. Na otázky v dialogu se obvykle dávají odpovědi.

Jinak já jsem služeb státu využíval a využívám, a považuju to za standardní. A během čtvrtstoletí mého podnikání pak moje firmy odvedly státu odhadem miliardu korun, a považuju to - tedy platit daně - za standardní.

A ovšemže mně vadí, když se daňové výnosy používají neefektivně a špatně; proto jsem taky aktivní ve veřejné sféře, protože pokud chci, aby se něco napravilo, musím pro to taky něco sám udělat. Samo se to neudělá a vykecávání na Internetu to taky nespraví.
Reagovat >

Vložil: pedro, 6. dubna 2016,22:17:05

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Jeden takovy tady uz je :-) Ale vazne, prijde mi to slusny pristup a docela drzim palce.
Reagovat >

Vložil: Richter, 7. dubna 2016,9:05:47

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
ANO, platí si uvedené služby prostřednictví daní.
Jste vskutku mimořádně odporný demagog.
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 7. dubna 2016,9:56:39

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Výborně, takže prokazujete, že systém funguje: služby státu využíváte a platíte si je. Ale byl byste raději, kdybyste mohl ulít prachy do daňového ráje, aby vám ty služby platil někdo jiný. Třeba já, že.

Takže za vaším "pohoršováním se" stojí pouze vaše vychcanost.

Reagovat >

Vložil: pedro, 6. dubna 2016,22:13:09

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
To jsem od Vas cekal trochu vic. Ja to samozrejme vim, ale to je pouze ucetni krok. Zamestnavatel nekoho zamestnava s tim, ze pocita s mzdou a odvody jako s celkem. Proc myslite, ze tak dobre fungoval tzv. swarzsystem?
Reagovat >

Vložil: František, 6. dubna 2016,11:11:10

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Využíváte daňového ráje?
Protože jestli ne tak mi není jasný váš komentář.
Váš příspěvek chápu jako obhajobu tohoto systému. Pokud nejste "horní 0,1%" tak nemáte dostatečné finance aby jste něco takového mohl (rozumějte vyplatilo by se vám) využívat.
To proč jsou daňové ráje a zakrývání identity tak problémové je z důvodu toho, že si to může dovolit využívat jen hrstka vyvolených kteří díky tomu obchází zákony čím (což je dle mého názoru důležitější než samotné finanční úniky) narušují celé právní systémy.
Protože jakou váhu má právo, když pár vybraných může právo porušovat. A když někdo právo beztrestně porušuje, proč bych ho měl dodržovat já?
Reagovat >

Vložil: Richter, 6. dubna 2016,15:40:38

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
V demokratické společnosti co není zákonem zakázáno, je dovoleno. Tudíž mi nějak nesedí termín obcházení zákona.

Ale jinak. Každý stát má nějakou formu daňového řádu. Ujišťuji vás, že tento řád je vcelku přísný k poplatníkovi a dává všemožné práva a nástroje státu jak dostát zákonným povinnostem.
Dále vás mohu ujistit v jednom, pokud by stát uměl vymáhat to, co mu daňový řád umožňuje, nebudeme se bavit o daňových rájích.
Další ujištění, stát to trestuhodně neumí a ke své škodě ani nikdy umět nebude.

Ano, brečíte spolu s autorem na špatném hrobě a jako bonus i nesprávném hřbitově.
Ano, stát vždy chybuje a chybovati bude, a najdou se vždy užiteční idioti jež budou lát těm lotrům co obchází ten skvělý zákon.
Neschopnost je trestána a pan Hlavenka se chce zařadit do šiku neschopna a toto je jeho dělostřelecká příprava.

Tudy cesta nevede!
Reagovat >

Vložil: František, 6. dubna 2016,16:40:43

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
A jaký je tedy podle vás ten správný hrob a na kterém hřbitově se nachází?
Kdo jiný než stát by toto měl dělat?
Máte pravdu že, stát má možnosti jak vymáhat to co mu zákon umožňuje a s jistou úspěšností to také dělá. Ale to nemá nic společného s daňovými ráji o kterých je tato debata.
Problém o kterém se bavíme je, že stát nemá možnosti ani schopnosti toto odhalovat a postihovat.
Dle mého názoru je v zájmu jak státu tak jeho občanů aby to dokázal a je tedy třeba aby byl zájem to řešit. Nebo si myslíte že ne? Pokud to tak je prosím o zdůvodnění.
Reagovat >

Vložil: Richter, 6. dubna 2016,19:16:29

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Nechci se vás dotknout, ale dle vaší reakce usuzuji že problému pranic nerozumíte. Pokud by stát uměl právě využívat vlastního zákonodárství (např onoho daňového řádu), do daňových rájů nemá co odtéct.
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 6. dubna 2016,20:09:33

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Jenom technická: obcházení zákona je protiprávní podobně jako jeho přímé porušení. Zákon má jednak literu, a jednak smysl, tedy účel. Pokud konáte tak, abyste zmařil účel zákona (a dosáhnete toho), tak i když neporušíte konkrétně žádný "paragraf", dopouštíte se protiprávního jednání. Daňové úniky jsou naprosto typickým příkladem obcházení zákona.
Reagovat >

Vložil: Richter, 7. dubna 2016,9:02:40

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Zkuste mi prosím pane Hlavenka uvést jediný příklad soudního rozhodnutí jež postihuje onen duch zákona.
Vím, že politici o oněch duších často mluví, leč nikdo je zatím neviděl.
Ale jo, i to chápu. Pokud nevím z které do které, pak i taková blbost jako duch zákona je jako argument použitelný.
Usuzuji, že vaše politická kariera bude převelice úspěšná.
Z demagogie máte u mne za jedna.

Pomiňme prosím výstupy Ústavního soudu jež je třetí parlamentní komorou. Ústavní soud je politickým soudem. Již jen to, že v čele je bývalý příslušník zločinecké organizace.
Reagovat >

Vložil: František, 7. dubna 2016,9:55:23

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Bohužel z této diskuse je jasné, že jediný demagog jste zde vy.
Z vašich příspěvků argument zatím nevypadl žádný, ale zato urážek či pokusů o urážky kupa.
Omlouvám se pane Havelko za tento příspěvek mimo téma. Nebudu se cítit dotčen když ho smažete. Bohužel jsem tomuto trolovi naletěl na lep.
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 7. dubna 2016,9:58:55

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
to Richter: třeba si přečtěte tohle

http://www.denik.cz/z_domova/financni-urad-ulozil-homolce-pokutu-temer-tri-miliardy-20151106-2hsd.html

Je vidět, že kromě toho, že nevíte, jak funguje společnost, nevíte ani ň o tom, jak funguje zákonodárství. Co ještě nevíte?
Reagovat >

Vložil: Richter, 7. dubna 2016,13:34:49

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Pane Hlavenka, to že něco napíše šmok ještě neznamená, že je to taky i pravda. Nechci vám kazit iluze z vašeho budoucího bohulibého činění, ale za sebe, ani korunu na politický zmar.
Reagovat >

Vložil: František, 7. dubna 2016,9:44:56

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
V tom máte pravdu, takže nemám důvod být dotčen.
Mám v tomto směru základní vzdělání (několik semestrů účetnictví).
Pokud správně chápu jak to funguje (Do účelově založených firem se vyvádějí zisky z českých firem, které by se jinak musely v Česku zdanit. Vymyslí se například platba za fiktivní nebo předražené služby či přemrštěná pokuta za porušení smlouvy.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/otazky-a-odpovedi-k-danovym-rajum-dlf-/eko-zahranicni.aspx?c=A160405_2236963_eko-zahranicni_rny), tak problém je v tom, že z praktického hlediska není nyní možno toto odhalit (rozlišit zda se jedná o legální či nelegální transakce) bez spolupráce s oním daňovým rájem.
A tímto se znovu dostávám k tomu, že mi není jasné vaše pohoršení nad článkem a co se snažíte říct. Kde je dle vašeho vyjádření ten správný hrob a na jakém hřbitově se nachází?
Reagovat >

Vložil: Richter, 7. dubna 2016,13:51:49

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Pokud máte povědomí, máte jistě i povědomí o daňovém řádu a to hlavně jeho §8
(3) Správce daně vychází ze skutečného obsahu právního jednání nebo jiné skutečnosti rozhodné pro správu daní.

No a jsme u toho podstatného. Správce daně může, dokonce má povinnost chtít dokázat!!!!!, že takové jednání nebylo jen fiktivní a pokud bude mít pochybnost a daňový subjekt nedoloží, nebo jen neúplně, je jeho povinností onen neprokázaný skutek dodanit.

Píši to jen převelice zjednodušeně, leč podstatu problému to postihuje. Je jen na správci aby se o takovém skutku dozvěděl a byl schopen a ochoten se do té právní bitvy pustit. No a v tento okamžik narazíme na hloupého, naprosto nemotivovaného úředníka jež nemá znalosti. Tudíž se řekne, že je zákon špatný, zákony se obcházejí a já nevím ještě jaké pitominy, msto toho aby úředník řekl: jsem hloupý a nemám znalosti, tak si mnou poplatníci vytřeli. A pan Hlavenka bude psát další článek o duších.

Reagovat >

Vložil: thr, 6. dubna 2016,16:23:49

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Ad "Pokud nejste "horní 0,1%" tak nemáte dostatečné finance aby jste něco takového mohl (rozumějte vyplatilo by se vám) využívat. " - mě právě nedávno docela vyděsila kalkulace, při jak relativně nízké sumě se to začíná vyplácet. Ono už to začíná být zajímavé i pro relativně malé podnikatele. Vezměte si třeba nedávno debatovaný případ palmknihy.cz a jejich přesunu do Lucemburska kvůli nižší DPH a dalším přínosům - asi jen těžko by šel obchod s ebooky na malém českém trhu označit za nějaké "multimilionářské podnikání" a už úplně absurdní by bylo v tomto případě uvažovat o mafiích a jiných nelegálnostech , ale přesto jim to za námahu stálo.

Možná opravdu dozrává čas spíš k zamyšlení nad tím, proč se to děje a snahou o zlepšení podmínek pro "legální danění doma" místo populistického nadávání na úniky...
Reagovat >

Vložil: František, 6. dubna 2016,16:47:02

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
V tomto s vámi naprosto souhlasím.
I když si myslím, že toto řeší pouze část problémů a ne zrovna tu část kolem daňových rájů typu Panama které slouží spíše ke krytí nelegálních činností než ke snižování daní (pro Čechy).
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 6. dubna 2016,22:53:09

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Případ Palmknih, respektive nesmyslně vysoké DPH na e-booky je dost výjímečný. (Ale samozřejmě taky ostudný - všechny normální země si jsou vědomy významu knižní produkce a mají na ni silně sníženou sazbu DPH, někde i nulovou, jen u nás se po klausovsku tváříme že to je "zboží jako každé jiné"). Takže ten účelový přechod Palmknih do Lucemburska je jednoznačně pochopitelný a dává smysl, jinak by nemohli s globální konkurencí bojovat. Jestli se jim podaří globální expanze, to je samozřejmě pak už zase jiná otázka.

Reagovat >

Vložil: thr, 7. dubna 2016,9:58:31

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Tedy nic ve zlém, ale tenhle příspěvek je zcela mimo. Problém přece není v DPH u knih, ta je u nás snížená taky, ale v tom, že se ebook neuznává za knihu! Což je naopak problém celoevropský podtržený loni i soudně, viz http://jablickar.cz/evropsky-soud-rozhodl-ze-e-knihy-nespadaji-do-nizsi-sazby-dph/
Rozdíl v DPH sice u Lucemburska zůstává, ale dost se snížil, odhaduji, že kdyby v tom přesunu šlo jen o DPH, tak by už probíhal návrat...

Ale hlavně že jste mohl do příspěvku zamotat Klause, co?
Reagovat >

Vložil: Hlavenka, 7. dubna 2016,10:02:04

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Klaus tam docela patří, protože si dobře vzpomínám, že kdysi (když jsem byl ještě aktivním knižním nakladatelem) se ošklíbal nad tím, že by s knihami mělo býtzacházeno nějak speciálně: "kniha je zboží jako každé jiné". Prostě primitivní technokrat.

Jinak díky za odkaz, nevěděl jsem, že takhle (nesmyslně) rozhodl i evropský soud.
Reagovat >

Vložil: thr, 7. dubna 2016,12:04:33

Titulek: RE: Za koule do průvanu.
Nojo, jenže kdyby bylo "po Klausovu", tak by sice měla kniha DPH vyšší, ale bylo by stejné jako u ebooku, takže by tu nenastal ten rozpor na trhu, kdy je ebook proti tištěné verzi identické knihy nesmyslně zdražován...
Sice pokládám sníženou sazbu DPH u knih za v jistém smyslu smysluplnou, ale pořád by mi přišel méně absurdní výsledek Klausova sjednoceného přístupu než ten současný evropský :-(
Reagovat >

Vložil: vávra, 8. dubna 2016,12:02:46

Titulek: Česká chytrost
Vůdčím ideologem české pravice nebyl nikdy Hayek ani Scruton, ale ten hloupý mlynář z pohádky, co řekl: "Nejvíce se vyplatí míti všechno pod zámkem. Nejsladší na světě je můj dvanáctiletý med. A největším nepřítelem člověka jsou daně." Hloupí Zápaďáci se kvůli daňovým únikům rozčilují, kdežto český filuta volí a miluje Babiše, protože umí "odklánět". Akorát že na tom Západě mají funkční školství, zdravotnictví a veřejnou dopravu, kdežto česká země je po čtvrtstoletí vlády tržních komsomolců tak zplundrovaná, že v ní nechtějí žít ani váleční uprchlíci.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn