Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Jiho, 20. prosince 2010,11:22:26

Titulek: Díky za článek, naprosto trefné!
Ten vztah Hušák-majitelé (Svazy) je fakt záhadný. U těch Enronů apod. majitelé pod vlivem charismatu topmanagorů a oslněni krátkodobými zisky (produkovanými ovšem v principu letadlem) se prostě nechali oblbnout. Ovšem Hušák má šéfy Svazů na provázku jinak, to musí být kombinace "pozitivní a negativní motivace" jak Brno.
A fakt je, že tím pádem měl včas zasáhnout stát, protože jakkoliv se Hušák s oblibou zaklíná "soukromou firmou do které nikomu nic není", ve skutečnosti je to firma těžící ze státních výhod. Bohužel žádný premiér nebyl dost silný a dost dlouho ve funkci, aby se mu mohl postavit.
Nejhorší je, že na tom všem zbohatnul Hušák, zbohatne Vítek a pár dalších žraloků a prodělají malí sportovci z SK Horní Dolní a v zásadě i stát :-(
Reagovat >

Vložil: Mirek, 20. prosince 2010,11:44:32

Titulek: Dobrý článek, ale jeden drobný nesouhlas
s větou "...Aleš Hušák je nepochybně velice schopný šéf..."

Položit sázkovou kancelář je umění a ne výsledek práce schopného manažera.

Ten kdo někdy vedl více než krejčovskou dílnu, si velmi rychle mohl spočítat, že stavba Sazka arény je zcela nerealistický projekt - v podmínkách Prahy a České republiky nesplatitelný. Alespoň tedy za finančních podmínek, které byly v době výstavby známy. Spočítali si to všichni - kromě Hušáka. To o jeho manažerských schopnostech vypovídá více než co jiného.

Co uměl Hušák zcela dokonale - "motivovat" zástupce sportovních svazů. V pátek jsem slyšel v Českém rozhlase pana Kořana z ČSTV jak blábolil o Hušákovi samé superlativy a jak je vše OK.

Nejlepší je, že ti samí zástupci sportovních svazů, co slepici na snášení zlatých vejcí zabili Sazka arénou, teď budou ronit krokodýlí slzy a natahovat ruku ke státnímu rozpočtu se slovy o povinnosti státu financovat sport.
Reagovat >

Vložil: Jirka, 20. prosince 2010,13:12:35

Titulek: RE: Dobrý článek, ale jeden drobný nesouhlas
pokud si vzpominam, tak Sazka nechtela arenu stavet. Praha se zavazala k poradani MS sveta v hokeji a chtela stavet arenu na Hagiboru. Tam to nevyslo kuli pozemkum, tak se zacala stavet ve Vysocanech na posledni chvili. A primator Bem donutil/presvedcil Sazku, aby to vzala na sebe.
Reagovat >

Vložil: thr, 20. prosince 2010,16:14:04

Titulek: RE: Dobrý článek, ale jeden drobný nesouhlas
Tohle je dobrá připomínka - taky si myslím, že otázka, jak to vlastně bylo s výstavbou Sazka arény by stálo za hlubší analýzu. Zdaleka to totiž nemusí být jen Hušákova vina, tlaků tam bylo určitě víc. A mimochodem bych to neviděl tak jednoznačně ani s Bémem (a obecně politiky), ono do toho podle všeho tlačily i některé sportovní svazy, přirozeně hokejový, ale očekávání širšího využití haly měl tehdy kdekdo.
Výsledek ovšem už tak příjemný není...
Reagovat >

Vložil: pedro, 20. prosince 2010,20:17:38

Titulek: Prazske velikastvi
Pamatuji si to stejne. Jednalo se proste o jakesi prazske velikastvi, ktere se podarilo dostatecne politicky podeprit. Sazka ze sve pozice takovym tlakum tezko mohla rict ne. Neni to tak davno, co se otevrene mluvilo o poradani OH v Praze :-D Beru to jako dukaz, odkud vitr fouka. Jeste me k tomu napada nedavno shlednuta diskuse na CT24 na tema, jak se mohlo stat, ze Viden v jakemsi zebricku mest predbehla Prahu v rade ukazatelu pocinaje kvalitou zivota a podnikatelskym prostredi konce...
Reagovat >

Vložil: thr, 21. prosince 2010,7:44:45

Titulek: RE: Prazske velikastvi
Jenže pokud by se u Sazka arény dodržel prvotní rozpočet, tak by asi bylo vše OK - na město velikosti Prahy se podobné zařízení dá za velikášství označit jen těžko. Bohužel ale náklady vylezly na několikanásobek a to je malér.
A zajímavá otázka je, kdo za to může: byl nesmyslný už rozpočet anebo si na tom někdo nahrabal následně? A jaký podíl viny na tom má právě Hušák? Podle mě to zanedbatelné nebude...
Reagovat >

Vložil: pedro, 22. prosince 2010,18:29:01

Titulek: RE: Prazske velikastvi
Nechtel jsem tvrdit, ze Husak je v tom nevine, ani ze za to muze. Ja proste nevim. Urcite ale vim jednu vec, kdyz se v teto zemi politicky neco rozhodlo, tak se snad nikdy nekoukalo na penize. A to je primarni zdroj problemu. Budu-li uvazovat hypoteticky, tak proc se na cele veci nenapakovat, kdyz odpovednost za rozhodnuti nenesu a nikdo me nebude v tomto pripade kontrolovat... Ale je nutne si uvedomit, ze takove podminky i tak prineslo to politicke rozhodnuti.

O "velikastvi" se klidne muzeme dohadovat. Neni to jenom o tom, zda mesta podobne velikosti maji podobne zarizeni. Jde o slozitou kombinaci poctu podobnych zarizeni, podminek na trhu, kupni sily obyvatel, zajmu obyvatel atd. Souhrne, velikastvi by to nebylo, pokud by arena za dobu sve zivotnosti vydelala na vlastni stavbu, uroky z pripadneho (v realnych podminkach nutneho) uveru a vytvorila zisk presahujici vynosy z alternativne ulozenych penez. Myslite, ze to tak je, nebo snad dokonce mate data?
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 20. prosince 2010,16:34:23

Titulek: RE: Dobrý článek, ale jeden drobný nesouhlas
Dovolím si zareagovat k hodnocení osoby Aleše Hušáka. Na Sazka Aréně je nutné mu vyčítat (a zde jde opravdu o selhání) výrazné předražení stavby. (Původní pořizovací náklady 2,5 miliardy, současné včetně úroků z úvěrů 8 miliard). Nevyčítal bych stavbu samotnou, protože o něčem takovém v normální společnosti nerozhoduje najatý manažer, ale vlastníci.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 20. prosince 2010,22:39:35

Titulek: RE: Dobrý článek, ale jeden drobný nesouhlas
Předběhl jste mne :-)
Pro přesnost: zpočátku se Hušák tvářil, že je proti tomu, aby Sazka byla tlačena do výstavby Arény. Když se ovšem ukázalo, JAKÉ peníze tím pádem Sazkou protečou, situace se změnila. Byť byl placen velkoryse, přeci jen si svůj ostrov nekoupíte za manažerský plat. Připomínám, že stavba Arény byla z tohodle hlediska ideální, silně tlačil čas a rýsující se ostuda, takže si všichni klepali na hodinky a neřešili, jak naskakovaly miliardy vícenákladů. Podobná bonanza v Praze nastala snad jen po povodních - a nastala by 100násobně při té slavné Olympiádě.
Reagovat >

Vložil: Jarda, 20. prosince 2010,23:01:33

Titulek: RE: Dobrý článek, ale jeden drobný nesouhlas
Jenom doplnim...podobna situace, i kdyz v mensim (zrejme to tenkrat bylo "otukavani" pudy) je situace s prazskym Kongresovym centrem (drive Palac kultury). Tam se dokonce podarilo vyjednat statni zaruky, na ktere uz Husak nedosahl (ac se snazil a pravdepodobne to bylo v puvodnim planu). Ne nahodou se v nem angazoval napr. oblibeny Richtr...
Reagovat >

Vložil: reilly, 21. prosince 2010,13:16:19

Titulek: RE: Dobrý článek, ale jeden drobný nesouhlas
Z tohoto úhlu pohledu je nesmírně zajímavá účast MArtina Ulčáka, předrevolučního kápa SSM na krizovém řízení současné Sazky. Právě on byl totiž spoluautorem systému financování stavby Arény. Systému, kdy v podstatě celou stavbu úvěrovaly za nesmírně tvrdých podmínek dodavatelé stavby (protože Sazka nezískala úvěr kvůli existujícímu zástavnímu právu na pozemky pod Arénou) a Sazka potom až následně čerpala úvěry po dokončení stavby. V tomto systému se samozřejmě realizace stavby šíleně prodražila už u samotných dodavatelů (museli si sami brát provozní úvěry) a jako bonus pak na prameni samotném seděl Martin Ulčák a jeho Atlanta Safe. To celé v atmosféře, kdy se ještě pořád licitovalo se státní zárukou za stavbu Arény, kterou odmítl až Špidla - možná právě na základě zkušeností s osudem stamiliónů, které stát poslal na likvidaci ekologické zátěže a které přišly téměř kompletně vniveč. Podle mně současné angažmá krizového manažera je už labutí píseň celé Sazky, kdy jde o to vyvést na poslední chvíli z potápějící se firmy co se dá.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy