Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Tomáš Bleša, 21. dubna 2010,11:55:04

Titulek: Příjemný článek
...se kterým nejde nesouhlasit. Možná bych zmínil integritu. Tu bych asi od lídra čekal.
Reagovat >

Vložil: Huge, 21. dubna 2010,14:27:27

Titulek: Na začátku pár chyb, ale jinak souhlas
"v souvislosti s neduvnými událostmi"
"tedy ten, se si vynucuje pozornost..."
===
S tou váhavostí je to podobné i při obchodování na burze.
Reagovat >

Vložil: Petr Koubský, 21. dubna 2010,16:29:41

Titulek: Výborně napsané
Vystřihuju a schovávám. Díky. /p.
Reagovat >

Vložil: Alkibiades, 21. dubna 2010,16:35:25

Titulek: Putin
Opravdu pěkný příspěvek. Nesouhlasil bych jen s poznámkou o ruském vedení: Putin se ideji "charismatického vůdce" vymyká. Je pravda, že jak Jelcin (pokud byl střízlivý), či např. Anatolyj Sobčák (bývalý primátor Petrohradu pod nímž v 90. letech Putin pracoval), byli poměrně charismatičtí a rétoricky nadání, ale Putin tyto kvality postrádá. Jeho největší předností je jednoznačně právě schopnost vykonávat rychlá a tvrdá rozhodnutí. Skvělé pojednání o Putinovi je například dostupné zde: http://usforeignpolicy.lalibreblogs.be/archive/2009/10/25/putin-s-speechwriters.html
Reagovat >

Vložil: Jiho, 21. dubna 2010,22:39:48

Titulek: Lídr
Teď bych ještě potřeboval definovat resp. přeložit, co je to ten "lídr". Řekněme, že jsem současník "kůl lídra" T.G.M. a neumím anglicky. O čem je celý ten článek? O tom kdo je dobrý kšeftman, tedy dovede vydělat co nejvíc peněz? Kdo je mravní velikán?
Reagovat >

Vložil: pepak, 22. dubna 2010,6:20:58

Titulek: RE: Lídr
http://www.dilbert.com/strips/comic/1997-02-16/
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 22. dubna 2010,8:00:27

Titulek: Integrita a kdo je to lídr
Ad Tomáš: integrita je (podle mého názoru) podstatná kladná vlastnost každého člověka, od posledního zaměstnance až po šéfa. Takže jistě souhlas, jen jsem to nechtěl vypichovat jako specifickou vlastnost lídra. Mimochodem, dokonale tuhle vlastnost zmiňuje slavné heslo "nebát se a nekrást", i když na první pohled jde o něco jiného..

Ad JiHo: nemám s tím problém, pokud mě předhodíte přijatelné české synonymum pro výraz "lídr", budu jej rád používat. Myslím, že za časů T.G.Masaryka a Karla Čapka se používalo slovo "vůdce", ale tomu bych se ze zřejmých důvodů vyhýbal.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 22. dubna 2010,8:18:06

Titulek: RE: Integrita a kdo je to lídr
Spíše jsem chtěl upozornit, že jste pod pojmem lídr smíchal dost nesouvisející jevy a postavy. Třeba úspěšný businessman typicky je přímo opak T.G.M., nevím co ten měl společného s čuchem na prachy a uměním udělat jmění za každou cenu. Tím se vysvětluje i to, proč jsou šéfové úspěšných firem či bohatí lidé tak různí, jak vás zaujalo. Svým "lídrovstvím" se totiž prosadila jen (malá) část. Ostatní zbohatli z jiných důvodů - ctižádost, schopnost jít přes mrtvoly, ochota zradit nejlepšího kamaráda abych se v kariéře posunul o stupínek výš, štěstí být ve správný čas na správném místě, schopnost v určitém okamžiku, kdy už moje firma roste, najmout nějakého toho charismatického lídra. Třeba zrovna ten Gates nikdy žádný velký lídr nebyl, na to měl lidi...
Reagovat >

Vložil: zeus, 23. dubna 2010,23:53:54

Titulek: RE: Integrita a kdo je to lídr
Jen malá část lidí se prosadila vámi zmiňovanými způsoby (mrtvoly, zrada). To jak snižujete úspěchy jiných, abyste zrelativizoval jejich práci a míru integrity, naznačuje vaši úroveň. Člověk o sobě někdy řekne víc, než zamýšlí.
Reagovat >

Vložil: eLH, 22. dubna 2010,8:17:43

Titulek: štěstí
Ještě jedna vlastnost chybí - jakkoli je neexaktní, tak se mi zdá celkem reálná. Vůdce musí mít štěstí. Což údajně věděl už Napoleon :) Ale jinak je štěstí zřejmě "jen" souuhrnné označení vlastností člověka, který dělá dobrá rozhodnutí a vždy si nějak poradí... což bylo zmíněno.
Reagovat >

Vložil: pedro, 23. dubna 2010,12:00:26

Titulek: hmm
Clanek zda se mi reaguje na nejakou "virtualni realitu", pro kterou nevidim oporu v praxi. Nemyslim, ze by cesti politicti predaci spadali do nejake idealni kategorie "lidr" jako solitair s charismatem. Je snad takovym lidrem Paroubek, Necas, Svoboda, Schwarzenberg, John, Liska nebo Bursik? Nezda se mi.
Ruzni politici i v dnesni dobe uspeli kombinaci ruznych vlastnosti, stejne jako uvadite priklady z historie nebo byznysu. Pojem lidr take dost variuje s casem, ideologii strany a spoustou dalsich faktoru.
Zajimavy a asi pravdivy je postreh, ze lidr by mel umet delat spravna rozhodnuti ve spravny cas. Chvili jsem nad tim premyslel a nenapada me z vyse uvedenych zadny, o kterem bych to mohl tvrdit. Dokonce me nenapada ani zpusob, jak bych to zmeril - vidim hned nekolik problemu: 1) v politice existuji protikladne predstavy o tom, co je spravne, 2) nemuzu pozorovat alternativni reality, tj. co by se stalo, kdyby se rozhodlo jinak.
Mozna to ani zmerit nejde a pak je "lidrovstvim" schopnost presvedcit okoli, ze rozhodnuti spravna byla. Tim se ale vracime na zacatek, tj. k charismatu, ktere urcite se schopnosti presvedcit souvisi. A dost mozna charisma neni jedina cesta, jak presvedcovat. No nevim, ale je to zajimavy problem :-)
Reagovat >

Vložil: thr, 23. dubna 2010,12:37:40

Titulek: RE: hmm
Přemýšlel jsem dost podobně jako vy. A mě připadá, že u politiků se silný vůdce (já bych se toho slova tolik nebál) pozná spíš podle toho, že dokáže udělat a prosadit i opatření/rozhodnutí, se kterými společnost až tak moc nesouhlasí a tohle minimálně přijatelně "ustát" anebo v optimálním případě dokonce společnost strhnout na svou stranu a mínění změnit. A tohle dokázalo ve větším rozsahu jen málo lidí i v celosvětovém měřítku a asi nebude náhoda, že hodně z nich mělo i nemalé osobní charisma...
Reagovat >

Vložil: Zdeněk Švarc, 27. dubna 2010,13:25:48

Titulek: Zdrženlivost
Zdrženlivost. To je nejpodstatnější vlastnost vůdců. A mimochodem, kdo je vůbec nejúspěšnější lídr na světě, co myslíte?
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Kdyby měly mobily svůj Wintel..

27.09.2007
… tak by ke všem fungovala každá nabíječka a každý propojovací kablík, a změnu ze značky na značku byste v ovládání ani příliš nezaznamenali. Dobře nebo špatně? Zatím platí, že co výrobce, to jiný kon…více zde
Další glosy