Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: Jiri Benes, 12. února 2010,14:55:56

Titulek: nesouhlas
jak jinak :-). Pekne dlouhy clanek.

"Získání stavebního povolení" - je dulezite. Asi ne pro kancelarske krysy. Ale zkuste si postavit hospodu nebo hotylek? I takova prestavba skladu potrebuje stavebni povoleni. Toto kriterium mne pripada vcelku vypovidajici.

Zaměstnanecká politika a pravidla - no proto zadny rozumny zacinajici podnikatel nebere zamestnance. Pripadne je vezme na zivnostensky list. Obtiznost rozvazani pracovni pomeru ma zpetny vliv na zamestnance, ze se nesnazi. Takze tu nakonec jsou dva typy zamestnavatelu slusny, pro ktereho nejsou tak prisne podminky potreba a ojebavajici ten ktery zamestnance dre hlava nehlava. Obchazeje slozity zakon.

Ochrana investorů - Roman Stanek (netbeans) tvrdi, ze CR zakony jsou naprosto nevhodne pro investovani do podilu firem. Nejlepsi je firmu zalozit v USA nebo Anglii.

Placení daní - proc se porad placeni dani zjednodusuje na podani danoveho priznani? Jo to neni tak slozite a opravdu se zlepsuje. Ale jak se dostat k cislum, ktere do nej napsat?

Podivejte se treba na http://webtrh.cz/f74
co trapi zacinajici podnikate v oblasti Internetu. A to je oblast s nejnizsim vstupnim prahem.

Zajimavy clanek.
S pozdravem,
Jirka - zamestnanec
Reagovat >

Vložil: Jiho, 13. února 2010,1:04:55

Titulek: RE: nesouhlas
ad Placení daní - bingo, tohle přesně mě napadá, když nějaký rozumbrada politik přijde s populistickým "daňové přiznání na jedné A4". Stačilo by dokola neopakovat jméno, adresu, atd. a napsat IČ/DIČ a je hotovo, vždyť pak jde o zápis několika čísel a primitivní vzoreček co zvládne dítě ve 4. třídě a je úplně jedno je-li to základ*sazba nebo X + základ_nad_hranici*sazba. Problém je daňové účetnictví.
Reagovat >

Vložil: bobr, 13. února 2010,12:46:55

Titulek: RE: nesouhlas
S těmi příspěvky nade mnou mohu jen souhlasit. Já např. při každém vyplňování formuláře na Daňovém portálu skřípu zubama, když musím vyplňovat Jméno, adresu, telefon... a do každého daňového přiznání (DPH, daň z příjmu atd.) znova a znova jak debil, protože někde ve státní správě (nebo firmě, která pro ní pracuje) je bytost, která nepoužívá mozek. Takže daňové přiznání je sice 1xA4, ale když do něj vyplňujete pořád dokolečka ty samé informace, které už stát má, tak si jednoduše spočítáte, o kolik času Vás stát připravil naprosto zbytečně. A to je jen 1 "drobnůstka" v českém daňovém systému.
Reagovat >

Vložil: David, 14. února 2010,23:30:44

Titulek: RE: nesouhlas
No tak nejsem si jistý, že někde jinde na světě by to bylo vyloženě jinak. Duplicita údajů ve státní sféře je prostě fakt, i když v dnešní technologické společnosti se to může lidem neznalým věci jevit jako přežitek.
Reagovat >

Vložil: Jiri Benes, 12. února 2010,15:02:41

Titulek: povrchni prejimani informaci
zajimave uz druhy clanek s podobnou myslenou

- posledni dva odstavce od "Poslední výsledek je pozitivní. Je čas."
http://www.marigold.cz/item/boj-se-zavislosti-na-mobilnim-internetu
Reagovat >

Vložil: Jiho, 13. února 2010,1:00:25

Titulek: A co navrhujete?
Co se týká upozornění na povrchní přebírání různých žebříčků, to samozřejmě souhlasím, proto je to dobrý článek.

Nicméně, protože jsem se kdysi na něčem podobném podílel: jakmile chcete udělat žebříček v jakékoliv oblasti, který by měl zahrnovat pokud možno všech 200 států, musíte vybrat PÁR kritérií, které jste od všech schopen získat a to s maximální možnou mírou důvěryhodnosti, pokud možno tvrdá data a ne to co agreguje místní vláda. Popravdě i 10 kritérií je moc, v praxi se nejlépe osvědčuje tak 3-5.
A to mě vede k tomu, co článku IMHO chybí: jakých pár kritérií navrhujete, jen tak od boku, selským rozumem, aby oblast snadnosti/obtížnosti "provozování podnikání" lépe charakterizovaly?
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 13. února 2010,8:51:34

Titulek: Souhrnně
Několik poznámek:

- stavební povolení: souhlasím, že je u nás velmi komplikované, na druhé straně jsem pro "přísnost" v této oblasti. Stavba je věc ve veřejném prostoru a nechtěl bych dopadnout jako v Řecku, kde si každý staví co chce kde chce. Na druhé straně vám tohle dnes u nás udělají specialisté na klíč.. dost se to přehání. Stavěl a rekonstruoval jsem sám několikrát (z toho 3x v chráněném území, například) a nikdy jsem neměl pocit, že bojuji s větrnými mlýny stavebních úřadů atd.

Zaměstnanecká politika: ale to je správné, že začínající podnikatel, který ještě neví co bude, nebere zaměstnance - také i jeho "zaměstnanci" (švarcáci) vědí, že to může kdykoli skončit, podle toho vypadají mzdy atd. Na druhé straně by podnik, který je stabilní a ve kterém dělají lidé desítky let a je to součástí jejich životů, neměl být možnost je pustit na dlažbu ze dne na den bez čehokoli, jako např. v USA.

Ochrana investorů: problémem je daňová zátěž, proto se zakládají různé schránky v Holandsku, na Kypru, na anglických ostrovech atd. Je potřeba to říci nahlas: je to snaha vyhnout se dani ze zisku při prodeji firmy. Nic jiného.

Placení daní, vyplňování daňového přiznání: řeší daňový poradce (pravda, ne zadarmo).

Žebříčky: já si myslím, že tohle prostě nejde žebříčkovat. Že je to stejně nesmyslné jako žebříčky typu "nejlepší místo k žití": každý žije (a podniká) jinak, každý má jiné kritéria a jiné priority. Proto to tak dopadá: jistě se najdou podnikatelé, kteří by se v Bělorusku či Rwandě cítili jako ryba ve vodě, protože vědí, jak uplácet úředníky, a byli by tam velmi úspěšní. A z přesně stejného důvodu tam 80% dalších podnikatelů nikdy nepůjde.
Podle mého názoru lze pouze porovnávat jednotlivá kritéria proti sobě, a smysl má zaměřit se na regiony - tedy například vzít region středovýchodní Evropy a porovnávat zdejší země proti sobě atd.
Z důležitých kritérií: míra korupčního prostředí je dle mého názoru pro podnikání jedno ze zásadních a nemělo by být vynecháno.
Reagovat >

Vložil: JSTR, 14. února 2010,20:29:47

Titulek: nesouhlas
Dle mého je podnikání normální a běžná věc, vlastně jedno ze základních práv člověka. Takže jakékoliv činnost či opatření státu nad míru nutnou je nežádoucí. V ČR je tato míra dle mého překračována a nejsou potřeba žádné žebříčky.

Chápu, že s tímhle faktem, tedy že podnikání je normální a běžné jako dýchání, může mít autor blogu problém, neboť je ze "staré školy". Tím chci říci, ža autor celkově vyznává, že stát stojí nad jednotlivcem a je něco jako svatá kráva.

Stavební povolení - pokud si autor najal agenturu na získání povolení, tak část peněz co zaplatil šla IMHO na úplatek. Pokud si to vyřizoval sám, má buď strašné štěstí na úředníky a nebo měl dost času vyhovět všem požadavkům a netlačily ho termíny.

Zaměstnanci - pro obě strany je škoda, že je u nás ochrana taková jaká je. USA jsou na tom celkově lépe než EU, ostatně pořád více lidí utíká tam než do EU . I v této době je výkonnost US ekonomiky lepší než EU. Kam vede přehnaná ochrana zaměstnaců je vidět na Španělsku a Řecku.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 15. února 2010,0:47:24

Titulek: RE: nesouhlas
Že by zrovna Španělsko mělo hlavní problémy díky přehnané ochraně zaměstnanců ;-))) Bezskrupulózním zaměstnavatelům zaslíbená země s nepřebernou zásobárnou severoafrických imigrantů co za euro budou hákovat ve sklenících od nevidim do nevidim a právo a úřady jsou pro ně zapovězené slovo.
Kdybyste se zajímal o dění v současné krizi, věděl byste, že právě teď slaví evropský sociální stát velké ekonomické i morální vítězství, neboť v krizi obstál lépe než ten dříve vyzdvihovaný a glorifikovaný model USA. Mj. nepotřebuje gigantické dotace do krachujících podniků, masové znárodňování atd. protože sociální ochrana umožňuje krachy firem, aniž by se lidé ocitli pod mostem bez peněz na penze či zdravotní péči.

ad stavební povolení - tak to zase souhlasím, model kdy si člověk musí na zařízení nějaké jinak běžné agendy najmout firmu X, protože když požádá zadarmo a sám, nebo přes firmy A či B, nemá šanci, jakmile firma X doloží, že dostala tučný bakšiš, vše jde hladce, to je popis chytrého korupčního systému a ne argument proti korupci.
Reagovat >

Vložil: JSTR, 15. února 2010,8:02:17

Titulek: RE: nesouhlas
Španělsko problém má - obrovskou nezaměstnanost. S těmi emigranty za euro máte sice pravdu, ale to je emigrant pracujici jako otrok. http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-a-to-jeste-kdyby-spanele-zacli-pracovat-f7i-/p_zahranici.asp?c=A100213_211236_p_zahranici_wag

Gigantické dotace - hm, nevím nevím, šrotovné, zelené ekodaně, DPH......my to v Evropě děláme taky, jen to nazýváme jinak. Dle růstu HDP je na tom US porad lepe nez Evropa.
Reagovat >

Vložil: David, 14. února 2010,23:25:01

Titulek: Platební morálka a korupce?
Tak já nevím, ale třeba platební morálka je pořád dost katastrofální. Téma samo o sobě je systém udělování veřejných zakázek, jehož výstupem je vždy několik napakovaných vychcánků typu Gross a nejdražší dálnice, silnice na světě, nebo třeba zpackaná miliardová zakázka typu OpenCard. V tomoto směru je ovšem možné konstatovat aspoň jistý posun, protože peníze se nerozkradou hned, ale jejich část se skutečně dostane na zamýšlený projekt...

Z hlediska podnikání není bez zajímavosti kouknout na České dráhy nebo poštu. Kde je ta autorem zmiňovaná dobrá konkurence, které je všude dost?

ČR si svoje místo v žebříčku právem zasluhuje a klesající trend naprosto odpovídá realitě.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Až bude Apple větší než Microsoft...

21.04.2010
Apple ohlásila finanční výsledky za poslední kvartál a jsou rekordně dobré: 13 mld obratu a především, 3,1 mld USD zisku. Apple jako počítačová firma? Tak počítejte se mnou:&#…více zde

A DVD taky?

04.01.2010
Další glosy