Lidovci si z nás udělali Dobrý den

Nešlo odolat: takováto prázdná, bezobsažná, špatně natextovaná, nedůvěryhodná, nic nenabízející a místy až trapně blbá kampaň tu ještě nebyla.

Opravdu nešlo odolat dnešní jízlivé glose. Jeda do Brna, vynořil se za cedulí billboard s několika shluky lidí a nápisem „Dobrý den je, když máte koho volit“. Jeden z těch životu nebezpečných, člověk neví, zda má začít bušit hlavou do volantu, nekontrolovatelně se rozesmát nebo spáchat dopravní nehodu jiným způsobem. Ano, toto je výsledek snažení mozkového trustu lidovců (tedy KDU-ČSL). Pokud jste si těchto billboardů nevšimli, tak gejzír hesel je na webu strany, a že ta bouře mozků byla ukrutná:

 

Dobrý den je, když vnoučatům chutná

Dobrý den je, když se sejde celá rodina

Dobrý den je, když berou (ryby prosím!)

Dobrý den je, když si popovídáme

Dobrý den je, když do dobře dopadne (jeden z obzvláště dobrých)

Dobrý den je, když vyrazíme na hřiště

Dobrý den je, když nám Hubert přeje (fakt! Nevymýšlím si – tohle bych si vymyslet neuměl)

Dobrý den je, když jsou plné záhony

Dobrý den je, když si čteme pohádky

 

Ústřední slogan strany, kdysi za Luxe docela výstižná Klidná síla, je nyní To lepší v nás. Proč bylo zvoleno toto další z úchvatných hesel, vysvětluje Svoboda Cyril: „KDU-ČSL se od ostatních stran liší (!!) svojí vírou, že osudy lidí na tomto světě lze uspořádat spravedlivěji“. Opravdu si myslíte, že na toto máte patent jenom vy, lidovci? To už má závan neuvěřitelného. Vysvětlování nevysvětlitelného pokračuje dál – Dobrý den je prý „leitmotiv“ kampaně; lidovci by si měli nalistovat slovník cizích slov, zjistili by, že tento termín označuje „hlavní, vůdčí myšlenku“, a tou skutečně sousloví „Dobrý den“ být nemůže.

 

Důvod, proč si Paroubek a spol. vybrali pro realizaci svých kampaní agenturu, není v tom, že sami až tak nevěděli, na co chtějí voliče nachytat. Přínos agentury ale spočívá v její schopnosti mít nadhled – kromě toho, že v ní pracují lidé, kteří jsou copywriteři, kouzelníci se slovy, a kteří dovedou ideu vtělit do slov, která jsou vtipná a zajímavá. Politik dělá politiku, lékař léčí, reklamka dělá reklamu. Přenechat práci profesionálům není hanba, naopak důkaz vlastní profesionality.

 

Když dělá reklamu amatér, je amatérská, ale dá se v ní většinou najít, o co tvůrci jde. Okřídlené „Jsme tu pro vás“ je hrozné klišé, ale víme, co chce říci. Reklama lidovců je horší, neboť je zcela bezzubá a bezobsažná, kromě toho, že je blbě natextovaná. Když ČSSD zveřejní na první pohled cosi podobného, tj. „Je správné odmítat korupci“, je tu drobný rozdíl – z kontextu vycítíme, že tohle je cosi, co taky odmítá ČSSD a a co chce prosadit. Ale co proboha chce prosadit KDU-ČSL, aby braly ryby? Nebo aby chutnalo vnoučatům? (Dnes vaří Jan Kasal?). V tom je ten drobný problém. U lidovců si přečetli něco o positive thinkingu a rozhodli se podle toho konat; ušlo jim ale, že ani babička z jihomoravské vesnice nedospěje k názoru, že k těmto (navíc navýsost světským) skutkům jim lidovci ani v nejmenším nedopomohou. Leda tak Pánbůh.

 

A že muset straně lidové v budoucnu opravdu hodně pomáhat, je-li ovšem nad námi. Strana, která se ze všeho nejvíc bojí kohokoli sebeméně podráždit (všimněte si, že na celém jejich webu, v celé kampani, ve všech programech a sloganech nenaleznete ani náznak slova křesťanství, Bůh a podobně). Strana se bojí čím dál víc něco jasně sdělit, jasně se za někoho a za něco postavit, aby proboha někde nevyvolala nesouhlas a nepřišla o voliče. Takže o ně přichází, jak jinak. V těchto volbách ještě prolezou, o příštích si už nejsem jistý; tradiční vesnická a maloměstská voličská báze jim vymírá, ve městech s programem „ani tak, ani tak“ nezaujmou nikoho. Pomáhej jim Pánbůh.

 

téma: Bloc.cz - 01.09.2009  


Komentáře ke článku celkem: 28
Nezaujmou, ale pobavíRudidlo01. 09. 2009 18:26
Jiná kampaňstrepon01. 09. 2009 18:46
 RE:RE: Jiná kampaňJiří Hlavenka01. 09. 2009 19:05
Podobnost s US-DEU čistě náhodná?Pavel F.01. 09. 2009 19:01
klidna silahubert01. 09. 2009 21:12
Vždyť to není tak špatnépetrk01. 09. 2009 21:13
 RE:RE: Vždyť to není tak špatnéJiří Hlavenka01. 09. 2009 21:43
 RE:RE: Vždyť to není tak špatnépetr01. 09. 2009 22:21
 RE:RE: Vždyť to není tak špatnéIda01. 09. 2009 22:50
Útok na top ten nejblbějších kampaníJiho01. 09. 2009 21:16
Nepodstatnepedro02. 09. 2009 01:34
 RE:RE: NepodstatneJiří Hlavenka02. 09. 2009 06:51
 RE:RE: Nepodstatnepedro02. 09. 2009 13:09
 RE:RE: NepodstatneMartin V02. 09. 2009 21:14
 RE:RE: NepodstatneJiří Hlavenka03. 09. 2009 09:21
 RE:RE: NepodstatneSlowfellow04. 09. 2009 17:20
 RE:RE: NepodstatneJiří Hlavenka04. 09. 2009 17:32
PřechodníkPavel02. 09. 2009 07:20
 RE:RE: Přechodníkabc02. 09. 2009 15:53
 RE:RE: Přechodníkbobr05. 09. 2009 12:19
 RE:RE: Přechodníkabc10. 09. 2009 04:50
mluvíte jako majitel reklamkyMartin02. 09. 2009 09:00
Opravdu bez agentury?Jiho02. 09. 2009 09:14
 RE:RE: Opravdu bez agentury?Jiří Hlavenka03. 09. 2009 09:23
Klidná sílaRobert02. 09. 2009 09:20
Jen to překombinovali a je to špatně čtenýjiw02. 09. 2009 14:34
Mám pocit, že...Martin V02. 09. 2009 21:25
Absence "boha"thr03. 09. 2009 12:58
Přidat příspěvek
 
Zavřít formulář
Odeslání článku e-mailem






SkyPicker

Glosy

Může Apple vůbec něčím potěšit... investory?

24.01.2013
Firma Apple ohlásila kvartální výsledky, které jsou "monstrózní", investory přesto nepotěšila a akcie firmy jdou dolů. Divné? Firma utržila 54,5 miliardy za kvartál a zisk činil 13 mili…více zde
Další glosy
Levné volání Fayn