Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: dqd, 22. srpna 2009,13:57:23

Titulek: TOP09 není jediná „škrtací“ strana
Rád bych ještě zmínil Stranu Svobodných občanů, ti se ve svém programu také zaměřili na snižování schodku a reformu rozpočtu. Sice -- na rozdíl od TOP09 -- nemají billboard na každém rohu, ale řekl bych, že jejich program také dává smysl. Doporučuji k pročtení: http://svobodni.cz/sekce.aspx?id=64 (případně pouze hlavní body: http://svobodni.cz/sekce.aspx?id=65).
Reagovat >

Vložil: Standa, 22. srpna 2009,21:28:17

Titulek: RE: TOP09 není jediná „škrtací“ strana
SSO - ta strana je mi nesympatická pro bezvýhradnou orientaci na Václava Klause, kterého považuji za největší neštěstí moderních českých dějin. Jejich programem je izolacionismus, agresivní individualismus a plutokracie, která v konečném důsledku přinese omezení osobních svobod. Název "Svobodní" odpovídá jejich programu asi tak jako název "Dělnická strana" programu DS...

Nicméně jako zastánce politického pluralismu a konsensualismu bych byl pro, aby do PSP tak 1-2 mandáty získali. Bohužel při současném volebním systému (5% práh) nemají šanci.
Reagovat >

Vložil: SlowWaltz, 23. srpna 2009,10:23:27

Titulek: drobná nekonzistence
zdravím, nádherný článek!
jediná drobná moucha je podle mne tato věta: "Cosi se v programových materiálech strany dá najít – například zde – ale ANI „topka“ se bála být konkrétní, jak moc a koho to bude bolet." - nemělo by se jednat o i?

--
SlowWaltz
Reagovat >

Vložil: Jiho, 23. srpna 2009,12:56:39

Titulek: Datum?
Jsem trochu v rozpacích z data publikace textu. Řada věcí v něm totiž neodpovídá realitě:
1) socdem představila poměrně rozsáhlý program, kde říká co chce dělat a kde na to chce brát. V podstatě jako jediná strana. 13. důchody (asi 3000 Kč?) z dividendy ČEZu tam nadále jsou, jsou i na billboardech. Pro zajímavost: pravicová média a diskutéři s oblibou píší, že socdem chce po komunisticku krizi řešit "zkasírováním buržoů/úspěšných". V programu ale je, že zavedení progrese a pásma nad 100.000 by mělo přínos cca 5 mld. Kč (tomu by se dalo ekonomicky věřit) a že to samozřejmě není zdroj na 200 mld. schodek, že jde o to, utahování opasků pokud možno spravedlivě rozprostřít na celou společnost a ne jen na střední třídu a chudé.
2) lidovci do toho šli pěkně konfrontačně a už přece zveřejnili svůj šílený plán speciálních daní na bezdětné a desetimiliardový přeliv pro rodiny s hodně dětma ;-)
3) Zelení naopak odhodili svůj tradiční program a začali mluvit o omezování dovozu plynu z Ruska a nebrání se atomovkám!
4) ODS a její marketingová kampaň bez programu, resp. s tím, že program můžou lidi vytvářet hlasováním na internetu, to by v civilizované zemi znamenalo konec parlamentním ambicím...

A ještě k těm důchodcům: "v současné krizi jsou právě senioři těmi, kteří se v ní mají oproti minulosti nejlépe"
To není tak úplně pravda. Ano, důchody jsou konstantní krize nekrize a inflaci co neumětělové z ODS roztočili na 6% krize zkrouhla k 0%. ALE zapomínáte na základní ekonomické fakta jako je spotřební koš. Že cena nových aut klesla o 10 % důchodcům moc platné není. U nich tvoří podstatnou položku náklady na bydlení a vůči "pracujícím" i výdaje na léky, oboje razantně rostlo a poroste nadále! Globální hodnota inflace to všechno nedokáže postihnout. A jestli se bude prázdná kasa řešit růstem DPH (a to považuji prakticky za jisté), zase to postihne hlavně důchodce...
Reagovat >

Vložil: pedro, 24. srpna 2009,11:26:21

Titulek: RE: Datum?
1) CSSD - mate pravdu, prekvapili minimalne tim, ze jsou pripraveni a maji nejaky plan. I kdyz s nim uplne nesouhlasim, je to alespon neco.

2) ODS - plan ODS spociva v tom, ze nebudou delat vubec nic. Presne tak se vyjadril Necas z pozice volebniho manazera ODSky http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=645265
Nedokazi to interpretovat jinak, nez ze ideologie minimalniho, pasivniho statu zvitezila nad zdravym rozumem. Podle ODS neni treba karu rozjizdejici se z kopce proti betonove zdi brzdit...

3) Zeleni jsou politicka mrtvolka.

4) Program KDU-CSL mi nepripada sileny, navrhuje zavedeni 2 danovych pasem, snizeni odpocitatelne polozky na poplatnika a vyssi odpocty pro rodiny s detmi. Racionalitu prvnich dvou kroku asi pochopi kazdy, podpora rodin s detmi ma nejaky vyznam v horizontu 20-30 let.

5) Situace duchodcu v CR neni ruzova, ale ekonomicka krize na ne rozhodne dopadla mene nez na ostatni socialni skupiny. Predstavte si rodinu s detmi a hypotekou, kde jeden z rodicu prijde o praci a druhy alespon o premie...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 24. srpna 2009,13:01:08

Titulek: RE: Datum?
ad KDU: co jsem četl já, určitě nevystačí s odpočtem pro rodiny s dětma, protože tam už dnes jsou často chudší lidé na nule, buďto tam bude záporná daň nebo přímo "dávka". A jsem docela zvědav, jak to skloubí s tím anticigánským proudem, protože kdo asi tak v počtu dětí trumfne i lidovce z jižní Moravy ;-)

ad důchodci: problém je v tom, že důchodce je v zásadě pasivní objekt, který nemůže na změnu reagovat. Příjem je pořád stejný, koš také. Rodina může zkusit střelit hypotéku a na čas jít do menšího bytu, najít si jinou práci, více prací, odstěhovat se ciziny, nadlouho zrušit dovolené etc. Důchodce může reagovat jen minimálně, v tom je ten problém. Navíc většina protikrizových opatření (snižování odvodů, daní, šrotovné, delší podpory atd. atd.) jde mimo důchodce, ti schytají jen náklady (růst DPH, omezování veřejných výdajů) a jediné jak jim to lze aspoň trochu kompenzovat je: růst důchodů nebo mimořádný důchod...
Reagovat >

Vložil: usj, 25. srpna 2009,20:59:18

Titulek: RE: Datum?
ad důchodci: důchodci oproti rodinám s dětmi mají ale úplně jiné životní náklady - nepotřebují kupovat každého půl roku nové oblečení a boty (vynásobte 2 až 3 krát), sní toho daleko míň než děti v pubertě, nemusí tak často prát, můžou ušetřit na elektřině, topení, vodě atd. Pokud by se počítal příjem na hlavu (v rodině), pak nejhůř na tom jsou rodiny s malými dětmi, důchodci si proti nim žijí jako králové (při průměrném důchodu 9 tisíc měsíčně). Dovoluju se domnívat, že průměrná rodina s řekněme dvěma až třemi dětmi a matkou na mateřské prostě nemá příjem 9 tisíc na hlavu...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 26. srpna 2009,13:30:17

Titulek: RE: Datum?
No jo, ale opět zapomínáte na koš a třeba fixní výdaje. V Praze stojí nejlevnější garsonka 9000 Kč měsíčně, takže důchodce je-li sám (typické) nemá ani na jídlo... 5 lidí s příjmem 9000 Kč už mají bez problémů 100metrové 4+1. Ale jinak souhlas, rodiny s více dětma jsou na tom hodně špatně (a to ještě ZATÍM tatínek živitel v této startovací době ještě nemusí splácet odložené školné za VŠ ;-)) Ale opakuji, vtip je v tom, že ta rodina v produktivním věku má šanci nějak na změny reagovat a řešit je. Důchodce ne, ten už musí jen pasivně přijímat.
Reagovat >

Vložil: usj, 26. srpna 2009,13:37:37

Titulek: RE: Datum?
No jo, ale pokud jde o bydlení, tak bohužel je to tak, že málokterý důchodce bydlí v bytě s tržním nájmem, často bydlí naopak v regulovaných nájmech. Naopak málokterá mladá rodina má to štěstí, že nějaký takový regulovaný byt podědí, naopak spousta rodin je právě kvůli nedostatku peněz nucená platit tržní nájem.
Reagovat >

Vložil: Jarda, 27. srpna 2009,9:12:36

Titulek: RE: Datum?
Nekdy na jare probehl tiskem pruzkum, podle nehoz bydli v bytech s regulovanym najmem cca 15% duchodcu. V ramci obektivity ovsem musim napsat, ze slo o pruzkum objednany majiteli domu na podporu zruseni regulovaneho najemneho.
Reagovat >

Vložil: Lokutus, 27. srpna 2009,15:53:21

Titulek: RE: Datum?
Důchodce nemůže pracovat? Musí jen sedět na zadku, koukat na televizi a pasivně přijímat rány osudu? Tak to povím rodičům své přítelkyně (důchodcům). Ti se nasmějí.
Myslím, že takzvanná bída důchodců se tady silně zveličuje. Kromě toho mě to fakt nedojímá. Jednak mají většinou rodiny, které se o ně mohou také postarat (málokterý důchodce je sám jako kůl v plotě) a druhak žijí obecně na můj úkor, zatímco já už si o důchodu budu moci leda tak zdát. Mám své prarodiče a o ty se postarám rád. Nevím ale, proč bych měl živit armádu anonymních důchodců. A když už, tak nevím, proč by měli mít 13. důchody.
Reagovat >

Vložil: John, 23. srpna 2009,21:58:34

Titulek: Jak?
Volit jednu ze dvou nejvetsich stran muze jenom totalni politicky, ekonomicky i obycejne lidsky ignorant. Obe ukazaly co umi, tedy zadluzit zemi, prohlubovat schodky, nabirat uredniky, s programy (u ODS troufale nazvanym slibem volicum) si kratce po volbach vytrou... sorry, uz nikdy vice. Kazdy volic by se letos mel zamyslet, u ktere strany program nejvice odpovida jeho presvedceni a volit ji bez ohledu na to co tvrdi ODSCSSD. Nejlepsi letos je, jak CSSD vzala hlavni trumf ODS ohledne navratu komunismu, na co to bude hrat ODS opravdu nevim, na maly efektivni stat, slibovane nizsi dane, redukci uredniku? Tak tomu se uz neda ani smat, ze slibu pred minulymi volbami nesplnili NIC, N I C. Dekuji, nikdy vice. Ja svou stranu mam, nejspis se do parlamentu nedostane, ale vnitrne budu spokojeny, ze jsem udelal maximum a volil jsem lidi co mozna slibuji, ale jeste nestihli ukazat jako ti co nam dlouhodobe vladnou, ze slibem nezarmoutis a treba si nebudou delat co chteji. Od politiku necekam, ze se budou ridit pruzkumy, to je samozrejme nesmysl, ale to co predvadela modra banda, tedy volici 4 roky mlc, pred volbama zase neco slibime, vzdyt nas ti blbci zase zvoli. Vazne to jeste nekdo udela? Pruzkumy rikaji ze ano, nechce se mi verit. Dane uz jsem diky bohu optimalizoval, platit mistni rozhazovacny bordel v teto situaci uz roky nehodlam. Chtel bych videt domaci rozpocty politiku, kteri s usmevem rozhazuji miliardy, pujcuji si desitky miliard a slovo setreni povazuji za sproste, chci nekoho kdo opravdu propusti 50% uredniku a tento odhad povazuji za velmi strizlivy, proskrta nesmyslne urady, totalne nesmyslne vydaje (dneska aktualne splavneni Vltavy, chcete to nekdo, tak si to zaplatte ze sveho) a takovych veci je tuna, 750 milionu na marketing Ceskych drah... a dalsi a dalsi miliardy, uplne nesmyslne vyhazene oknem. Myslim ze od stolu se da udelat skrty za 200 miliard a to jsem nezacal setrit na lidech co nechteji pracovat, nebo dokonce na tech co nikdy nepracovali, nikdy nebudou. Stastnou ruku v rijnu.
Reagovat >

Vložil: Jarda, 27. srpna 2009,9:03:28

Titulek: ODS neměla sílu?
ODS jako vítěz parlamentních voleb se 101kou v parlamentu, většinou v senátu a drtivou většinou v krajích neměla sílu provést důležité změny? A co by tedy ještě chtěli? Vládu jedné strany?
Bohužel, Topolánkova vláda spíš byla demonstrace neschopnosti a výmluv, stylem připomínající spíš carské rusko...
Reagovat >

Vložil: Jack, 27. srpna 2009,9:58:54

Titulek: RE: ODS neměla sílu?
Nojo, ale to ta stojednička byla včetně lidovců, kteří nevědí na kterou stranu se lísat dřív, a včetně zelených chaotů, kteří se jen handrkovali mezi sebou... S takovým materiálem měl Topol raději "ukázat gule" a prosadit předčasné volby...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 27. srpna 2009,11:49:54

Titulek: RE: ODS neměla sílu?
No tak ODS jako vítěz voleb 101 koalici neměla, to bylo včetně koupených či zastrašených přeběhlíků z opozice...
Ovšem minimálně první 2 roky bylo těch 101 naprosto pevných, protože jak Kalousek za lidovce tak Bursík za Zelené drželi pusu a krok naprosto věrně (přeběhlíci pak tragikomicky hlasovali ještě pravověrněji pro nového pána než straníci z ODS). Navíc oproti Śpidlově 101čce měla ODS i Senát a prezidenta a tedy těch 101 příliš v praxi nepotřebovala.
Reagovat >

Vložil: Lokutus, 27. srpna 2009,15:55:40

Titulek: RE: ODS neměla sílu?
Ty koupené a zastrašené politiky máte nějak podložené? Nebo (opět) jen papouškujete lídry z lihového domu?
Reagovat >

Vložil: Jiho, 27. srpna 2009,21:21:41

Titulek: RE: ODS neměla sílu?
Jestli jste nebyl poslední 3 roky někde v emigraci tak jste to doufám zažil taky ;-)
Když dlouholetý socdem funkcionář, který doložitelně vždy prosazoval socdem mainstream na stovkách schůzí a hlasování, v jeden den zkolabuje a druhý den celý zelený prohlásí, že politika je pro něj důležitá, ale má 6 dětí a ty jsou pro něj důležitější, pročež od tohoto dne bude hlasovat dle pokynů ODS, a jeho dům na 3 roky obsadí partička ostrých hochů, tak to je podle mého divné. Kdyby Miroslava Němcová celá zelená řekla, že život jejích vnuků je pro ní důležitější než politika a proto ode dneška začne hlasovat dle pokynů Paroubka, napíšu to samé - to není o stranické oblibě :-)
Reagovat >

Vložil: TGM, 28. srpna 2009,13:56:14

Titulek: RE: Jiho mele
Jiho, co to tady zase meleš? :) Když už, co třeba nějaký odkazy, podklady?
Reagovat >

Vložil: Jiho, 29. srpna 2009,1:37:22

Titulek: RE: Jiho mele
To byste musel sledovat politiku, to se nedá odkazovat z netu. Konkrétně zelený socdem otec 6 dětí byl přímý přenos z doby volby Klause, to nemohu linkovat ala wikipedia, život je krapet složitější....
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 28. srpna 2009,17:41:14

Titulek: Souhrnně
ad Strana svobodných občanů (Svobodní): ano, je to jedna ze stran, která má celkem čitelný program. Bohužel, pokud jej domyslíte, nenavrhuje nic jiného než zrušení Evropské Unie. (Více snad v samostatném článku). Proto jsem ji takříkajíc "vyřadil ze hry"; rovněž pro nízké preference - když byli schopni v EVROPSKÝCH volbách získat jedno procento, kolik získají v českých? (Pak ta orientace na V. Klause tam zas tak šílená není, spíše spolu sdílejí ideologické, tj. dopředu dané, stanovené, neměnné vnímání světa).

- ad časování článku: ano, je pravda, že nyní (o týden po publikování) několik stran zveřejnilo svůj program, který předtím neměli.

- ad sliby stran: 1) ČSSD: nenavrhují nic reformního, je to právě ten drobný populismus, "sebereme miliardy těm pupkáčům z ČEZu a dáme je důchodcům". To přece není politický program! Jejich další návrhy jsou podobné: pomstít se bohatým (přitom je dobře spočítáno, že kromě dalšího rozesírání společnosti toto nemá žádný významný monetární efekt)
2) Lidovci: opět, tohle je ale zase kosmetika - pár miliard odsud přesunout támhle. Vylej-nalej. S řešením gigantického deficitu to nemá vůbec nic společného, ani se skutečným volebním slibem, který má nějaký význam.
3) Zelení: tam to přece není jasné. Jsou v podstatě bez vedení (pověřený Liška), mají před sjezdem, kde budou obě křídla (nebo je jich tam možná víc, nevím) bojovat o moc. Pak uvidíme, co z nich vypadne.

- důchodci: klesla cena velké většiny spotřebního zboží (potraviny, drogerie atd.). Tj. za toto důchodci utrácejí nejvíc. Klesají ceny energií. Za toto důchodci utrácejí také nejvíc. Jaképak náklady na bydlení stoupají tak, že to důchodcům v souhrnu ubližuje? Že jsem si nevšiml.. (Jiná věc je ovšem to, že penze je u nás nízká - dáno tím, že je "zděděná" z krachujícího socíku atd.)



Reagovat >

Vložil: Jiho, 29. srpna 2009,1:44:56

Titulek: RE: Souhrnně
ad důchodci: to je konkrétní slovo do pranice, kolik prosím pěkně meziročně 09/2008 09/2009 klesly ceny energií (ne ropa na komoditním trhu, ale spotřebitelské ceny pro bydlení důchodců) a jak vzrostly či dle vás klesly náklady bydlení=nájemné?
A zděděná penze z krachujícího socíku - znám pár příkladu krachujících penzijních systémů, např. zprivatizovaný chilský (náš modrý vzor) nebo obecně ukládání do akcií. Jak jsme zdědili nízkou úroveň penzí v důsledku průběžného systému? Pokud posledních 20 let naše ekonomika svobodně a demokraticky vzkvétá, pak přece musí průběžný systém bujet a bobtnat, zejména když uvážíme tvrdý fakt, že počet plátců na jednoho důchodce ROSTE.
Reagovat >

Vložil: Jiří Hlavenka, 29. srpna 2009,9:06:20

Titulek: RE: Souhrnně
Ceny energií klesají v různých regionech různě, podle operátora. Myslím, že není tak těžké si to na Internetu najít (elektřina, plyn). Vzhledem k tomu, že vy se nijak neobtěžujete zdrojovat svoje data, nevím, proč bych tak měl činit já. (Zvykněte si prosím na to, že v diskusích dokazuje oponent, ne původní autor - pokud nesouhlasíte s něčím v článku, měl byste svým argumentům dodat váhu ozdrojováním. Nikoli pokřikovat na autora, ať svá tvrzení "dokáže").

Zejména by mě potěšil odkaz na onen tvrdý fakt, že nám roste počet plátců na jednoho důchodce.
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy