Zpět | Přidat příspěvek

Vložil: jiw, 22. května 2009,13:47:28

Titulek: Kreda leaderu maji neco do sebe.
T.G. Masaryk mel heslo "Nebát se a nekrást", což myslím pro mnoho lidí v ustrašených a okradených dobách bylo takové posilující světélko připomínající a posilující to lepší v lidech. v. Havel přišel s "pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí", což mi přijde, že to tu Masarykovu větu národu pěkně doplňuje a rozšiřuje - být čestný, hrdý nestačí, ještě je nutné proti těm co lžou(kradou) a nenávidí(bojí se nebo strach vytváří) něco aktivně podnikat a nebrat to lhostejně. Teď jsem přemýšlel a zběžně hledal, co že za krédo ma současný prezident - mimo neviditelné ruky trhu (není jeho výrok), která pomáhá sice těm nebojácným, ale často spíš těm ulhaným zlodějům., jsem nenašel nic, o co by se po letech dalo opřít a vyztužit otloukanou vnitřní morálku v možné mizérii horších časů.
Reagovat >

Vložil: Jiho, 22. května 2009,16:54:55

Titulek: RE: Kreda leaderu maji neco do sebe.
Nevitelná ruka není výrok Klause, ovšem ani pravda a láska není výrok Havla. Klaus aspoň poctivě dodává, že to převzal od Smithe ;-)
Reagovat >

Vložil: jilm, 22. května 2009,14:12:21

Titulek: ...
Bezchybné.
Reagovat >

Vložil: tomulinek, 22. května 2009,14:19:42

Titulek: Účelové jednání vs. ideály.
Politické špičky nás dnes a denně přesvědčují o tom, že účel světí prostředky a z ideálů se žít nedá. Zakáže soud škodit soukromým lékárnám vracením poplatků? Vymyslíme kupóny. Zakáže soud kupóny? Zavedeme slevy. Hlavně, že jsme vidět, masa lidu bez rozhledu nás pochválí a konkurenty potupíme. Pravidla a rozum jsou pro slabochy. – Jak ubohé. A příkladů je tisíc na každém roku. Sám v sobě občas najdu touhu podpořit ideály (byť třeba názorem) – v lepším případě jsem odměněn shovívavými úsměvy okolí, v horším klepáním si na čelo, jak jsem nepraktický. Dnes vítězí šelma sedlák, respekt k ostatním se nenosí, ideály musí stranou. Škoda, mám pocit, že bych svým dětem jednou rád o ideálech vykládal jako o něčem, co má smysl... Jenže to už slovo ideál bude asi znamenat úplně jiné věci.
Reagovat >

Vložil: Wargod, 22. května 2009,14:27:13

Titulek: :-)
Budiž Vám odpuštěno, Jiří, tak dobře jsem se už dlouho nepobavil. Zejména u prvního odstavce a zmínky o pravdoláskovci Obamovi jsem slzel smíchy :-)

Ve věcné rovině s Vámi souhlasím.

W.
Reagovat >

Vložil: catt, 22. května 2009,15:24:20

Titulek: Souhlas, myslí si to víc lidí
Zrovna jsem to nedávno probíral s Jaromírem Štětinou a závěr podobný. Rozhovor je online:
http://www.sanquis.cz/index.php?linkID=akt2130
Reagovat >

Vložil: MaLer, 22. května 2009,15:59:33

Titulek: Pošlapat, pošlapat
Bohužel tohle se podařilo krásně hlavně ČSSD, která totálně rozmělnila politický souboj - ze střetu ideií se stal střet hesel, výkřiků, populismu. Protože to na lidi nádherně zabralo. Ostatní strany se nutně přizpůsobí - pokud nechtějí zůstat mimo zcela. A už se vezeme...
Reagovat >

Vložil: Jiho, 22. května 2009,17:04:55

Titulek: Pravdoláskaři
1) Osobně si myslím, že to co v celém textu popisujete, spíše odpovídá výrazu "idealista" (v politice). Včetně toho Reagana, který jinak vskutku na pravdu a lásku moc nedal. Ovšem ať už udělal jakékoliv svinstvo či hloupost, hodně lidí u něj bylo ochotno uznat, že to udělal z předsvedčení a ne z prospěchářství.
2) Výraz pravdoláskovci podle mého spíše označoval skupinu lidí okolo Havla či OF/OH než nějaké konkrétní pojetí politiky. Např. Vodra je dávno úplně jinde. Spíše by v tom výčtu měl být řekněmě Kocáb.
3) To že lid obecný dnes tento výraz bere jako pejorativní podle mého nesouvisí s tím, že by neuznával morálku a pravdu, naopak. Spíše to vnímám jako ironický odkaz na pokrytectví a absurdnost činů těch lidí, něco jako havlistické "humanitární bombardování", že hlavní aktéři v rámci obhajoby pravdy a lásky ze státního získali pár miliard apod.
Reagovat >

Vložil: AGG, 24. května 2009,14:51:39

Titulek: Moralka vs. skutky
Je smutne, ak je nutne pripominat, ze moralny clovek != nepouzitelny naivka. Rovnako ak sa 'moralista' povazuje za pejorativny vyraz - kde sa to v ludoch preboha vzalo? Zrejme pozostatok minuleho rezimu, na druhej strane musim uznat, ze medzi ludmi (nie politikmi) sa to pomaly lepsi. Snad.

Ale inak politicka sluzba svojej zemi a moralka nie su jedno a to iste. Zbrojny priemysel napriklad naozaj nie je prilis moralny (vojensku techniku mam rad, ale vyrabat katuse v milionovych mnozstvach je uz ina vec), aj ked pre ekonomiku krajiny nepochybne prospesny.

Dalsia vec je, ako moralne reci vypalia. U nas Fico stale dookola rozprava, ako chce dobre pre lud a potom mu jeho vlada zrusi specialny sud. Hold, dajme tomu myslel svoju lavicovu vladu dobre a nevyslo mu to (naivnost moralistu?), alebo je tu moznost 'vodu kaze, vino pije', ktoru praveze u politikov (aspon tu na SK) vidiet velmi casto. Ani sa necudujem, ak lud z principu neveri 'moralistom'.
Reagovat >

Vložil: xfg, 20. července 2009,1:25:45

Titulek: tak tenhle clanek jsem teda nepochopil
pravdolaskovci jsou mineni lide, kteri kazou vodu, piji vino
"pravdolaskovec" - po vasem - obama je v nejlepsim pripade tentyz pripad, v horsim a nikoli nerealnem, skodi umyslne. jeho minulost je prece znama!
pokud jde o kulturu predvol. kampani, s tim nekdo zacal a bohuzel se zjistilo, ze na rozhodujici typ volicu nic jineho neplati, tedy nic jineho nezbylo
skutecne nechapu. a pokud je tento clanek tak naivni, nabizi se otazka, jake jsou postoje v ostatnich
Reagovat >
Odběr komentářů e-mailem

Glosy

Hrozí Firefoxu osud Opery?

02.12.2011
Ještě procento a Google Chrome předběhne Firefox - pravděpodobně otázka měsíce až tří. Co se děje? Dva hlavní prohlížeče se opírají o dva hlavní hráče. Microsoft předinstalovává svůj Explore…více zde
Další glosy